Permalänk
Avstängd

Nokia E75

Ser att Nokias E75 har släppts och den verkar sjukt trevlig. Någon som köpt den och kan berätta om svagheter/styrkor?

Har slarvat bort min iphone på fyllan och behöver en ny smartphone. (Jag var sjukt nöjd med iphone och vill därför ha en lur som känns lika välgjord som den). Hur känns kvalitén på E75? Känns den lika mycket kvalité som E71 eller plastig som N96?

Det jag vill få ut av telefonen är främst följande:

*Bra mejlprogram (jag var jävligt nöjd med mejlen i iphone, men saknade så klart riktigt tangentbord)

* Att det ska vara enkelt och snabbt att ta fram en kontakt och ringa/smsa

* Bra batteritid trots att man surfar mycket via wifi.

* Bra skärm i den bemärkelse att den funkar bra att surfa med

Visa signatur

MacBook Pro 2,4 Ghz - Iphone 3G 8GB

Permalänk
Medlem

E75 verkar intressant för mig med, vet inte om jag ska ha den eller E52 som också kommer snart.

jag har hört att kvaliteten på E75 ska vara bra

Permalänk
Medlem

har inte testat, men här är en bra recension http://www.mobile-review.com/review/nokia-e75-en.shtml

skulle förvåna mig om e75 gar lika plastig kvalitet som deras N-serie. för nokias E-serie brukar vara väldigt stabilt byggda, oavsett modell i den serien.

E75 har tyvärr lite svagare batteri än e55 o e52, av nån konstig anledning. men verkar klara sig rätt bra ändå

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

nu har även E71 dykt upp i mitt huvud, vet inte om jag har läst rätt, men har den lika bra batteritid som E52 kommer att få? 28h? vissa säger typ att den endast klarar 3 dagar i recensioner osv.

Är E71 värd det priset som den har nu? eller ska man satsa på E75/E52?

Permalänk
Avstängd

Hmm. Det verkar som om finanskrisen har slagit hårt även här mot användarna på detta forum Är det ingen som köpt den och kan ge en liten review?

Visa signatur

MacBook Pro 2,4 Ghz - Iphone 3G 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
nu har även E71 dykt upp i mitt huvud, vet inte om jag har läst rätt, men har den lika bra batteritid som E52 kommer att få? 28h? vissa säger typ att den endast klarar 3 dagar i recensioner osv.

Är E71 värd det priset som den har nu? eller ska man satsa på E75/E52?

E71 har samma storlek på batteri, därmed inte sagt att den har samma batteritid. det är mycket annat som spelar in med.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intifadaman
Hmm. Det verkar som om finanskrisen har slagit hårt även här mot användarna på detta forum Är det ingen som köpt den och kan ge en liten review?

http://dailymobile.se/2009/04/09/nokia-e75-review-by-rwishi/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
nu har även E71 dykt upp i mitt huvud, vet inte om jag har läst rätt, men har den lika bra batteritid som E52 kommer att få? 28h? vissa säger typ att den endast klarar 3 dagar i recensioner osv.

Är E71 värd det priset som den har nu? eller ska man satsa på E75/E52?

Jag gick från iphone 3G till E71. Kan inte vara mer nöjd med det bytet! Har dessutom två stycken E71 bara för att! Köpte en vit E71 till tjejen också och hon älskar den.

Batteritiden är okej. Drar dock mycket när man ringer över 3G. Jag brukar ladda min varannan dag och då är det ungefär 50% kvar av batteriet. Kör pushmail hela tiden.

E71 är extremt prisvärd enligt mig. Tycker faktiskt den ligger i underpris.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Avstängd

Jag kunde inte motstå frestelsen så jag gick till The Phonehouse för att känna och klämma på E75, sedan kom en duktig säljare fram för att fråga "om jag behöver hjälp" och då var jag redan såld. Jag slog till på en E75

HUR NÖJD SOM HELST. Jag tvekade länge ifall jag skulle köpa en ny iphone eller denna, men ångrar mig inte det minsta. Kvalitén känns mycket bra, fastän lite störande att Nokia inte kan dölja de fula skruvarna på undersidan av det utfällbara tangentbordet. Största fördelen mot att iphone är tangentbordet så klart, samt mycket mer "lulll lull" i telefonen. Och framförallt - sjukt bra mejlmobil och grym batteritid. Och inte att vara lika "låst"som man är med Apple.

Kan verkligen rekomendera denna. En utmärkt uppdatering på den redan fantastiska E71.

Den skönaste funktionen är rörelsesensorn. Man tex ställa in så att när alarmet ringer på morgonen så kan bara knacka 2 gånger på telefonen som aktiveras snooze-funktionen. Det blev roligare att kliva upp på morgonen^^ (får se hur länge nöjet håller i sig dock).

Dock har jag haft problem med wifi-uppkopplingen hemma. En enkel sökning på google på "E71+ no gateway" ger 47000 träffar, vilket vittnar om att jag inte är ensam med detta problem. Tydligen verkar det vara någon säkerhetsgrej som inte är kompatibel om man har ett Thomson-modem. Ringde till Nokia och de säger att felet ligger hos Thomsson och inte i deras mobiler. Ska investigera vidare i detta senare ikväll...

Eller är det någon här som haft samma problem och kan förklara hur man löser detta på ett smidigt sätt? Det som händer när man ska koppla upp sig är att den först ber om WEP-nyckeln, efter att matat in den korrekta försöker den koppla upp i ca 30 sekunder, sen säger den bara "error - no gateway"...

Visa signatur

MacBook Pro 2,4 Ghz - Iphone 3G 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intifadaman

Kan verkligen rekomendera denna. En utmärkt uppdatering på den redan fantastiska E71.

I mina ögon är E75 en nedgradering från E71, eftersom jag avskyr tjocka telefoner som E75 med rörliga delar. E71 har även bättre batteri, medans E75 vinner på lite nyare mjukvara. Men smaken är som baken. Väldigt kul att du blev nöjd iaf. Vilken färg blev det?

Jag hoppas Nokia släpper en uppföljare till E71 med den typen av formfaktor.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Avstängd

Det var en svart/silver.

Det stämmer att E71 har bättre batteritid enligt de tester jag läst (se ovan poster), bättre med typ 1% (Det skiljer så lite att det blir nästan fånigt att påpeka). E71 har ju inte heller något bakgrundsbelyst tangentbord, vilket borde dra en del batteri.

Jag var också tveksam till rörliga delar, men faktum är att den känns jävligt stabil. Inte alls som xperia tex.

Däremot ger jag fördel till E71 för att den har aningen större skärm.

Hursomhelst, riktigt grymma lurar båda två!

Visa signatur

MacBook Pro 2,4 Ghz - Iphone 3G 8GB

Permalänk
Medlem

Hur är surf och mail på E75 jämfört med iPhone?

Att surfa på S60v3 med sin lilla 320x240-skärm måste ju kännas som 1995 all over again jämfört med iPhone/Safari.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Hur är surf och mail på E75 jämfört med iPhone?

Att surfa på S60v3 med sin lilla 320x240-skärm måste ju kännas som 1995 all over again jämfört med iPhone/Safari.

Inte alls faktiskt. Jag har ju själv haft en iphone som sagt, och jag var jävligt nöjd med den. Men om det fanns en sak som jag inte gillade med den var det faktiskt att surfa. Stor skärm i all ära, men håll med om att det är rätt jobbigt att navigera med fingerspetsarna, och hela tiden antingen vara så utzommad så att man inte ser texten, eller så inzommad att man har dålig översikt på sidan.

Mejlapplikationen på E75 är dessutom oerhört mycket bättre än på iphone. Däremot är iphones stora skärm betydligt trevligare att se på film på.

Visa signatur

MacBook Pro 2,4 Ghz - Iphone 3G 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intifadaman
Det var en svart/silver.

Det stämmer att E71 har bättre batteritid enligt de tester jag läst (se ovan poster), bättre med typ 1% (Det skiljer så lite att det blir nästan fånigt att påpeka). E71 har ju inte heller något bakgrundsbelyst tangentbord, vilket borde dra en del batteri.

2,36 mot E75s 2,4 = 0,04 skillnad. Fånig skillnad i skärmstorlek också och inget man lär se med blotta ögat.

Btw så har visst E71 bakgrundsbelyst tangentbord. Dock lyser det bara när det behövs tack vare ljussensorn. Är väl samma på E75 kan jag tänka mig?

Hur är mejlklienten i E75, kör den Nokia Messaging som E-postklient som default? Är den isf bättre intregrerad än den versionen man kan tanka ner till exempelvis E71 från Nokias hemsida?

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

surf på den funkar hyffsat
tycker ljudet i den är lågt, både ringsignal å när man pratar.
sen är motagningen kass om man kommer för långt ifrån televerket

(: