Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Medlem

Hej.

Har försökt att installera garmin på min 5800 men det står "utgånget certifikat" Vad ska man göra? Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
hmm knepigt, har ingen knapsats

har val & uppringaren.

sen har jag högtalare på , ljud på - parkera , avsluta

Du gör val->visa "telefonläge" (eller något annat puckat, har inte telefonen nu så kan inte kolla).

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Du gör val->visa "telefonläge" (eller något annat puckat, har inte telefonen nu så kan inte kolla).

Är det samma som DTMF ?

"Om du vill skicka DTMF-tonsträngar (t.ex. ett lösenord) väljer
du Val > Sänd DTMF. Ange DTMF-strängen eller sök efter den"

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

det tror jag inte, var inte det stod när jag gjorde det iaf... :S

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
hmm knepigt, har ingen knapsats

har val & uppringaren.

sen har jag högtalare på , ljud på - parkera , avsluta

Bara att välja uppringaren så kommer siffrorna fram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tippo
Bara att välja uppringaren så kommer siffrorna fram.

Nu fungerade det.
sist ja tesade så reagerade inte den när ja tryckte på siffrorna.
va nu lite snabbare än innan =P

Tusen tack

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Hur har ni gjort med displayskyddet? Har testat invisible shield nu men tycker inte riktigt om det. Funderar på om jag kanske ska köra helt utan, en ny skärm kostar bara 400kr. Bra skydd kostar 200kr och försämrar skärmen lite.

Permalänk
Medlem

En mobiltelefon är ju ett bruksföremål, vad gör det om den blir lite repad?

Permalänk
Medlem

min skärm blev inte repad på ett halvår iaf... Nu ligger den någonstans i grekland och är trasig.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sherekhan
Hur har ni gjort med displayskyddet? Har testat invisible shield nu men tycker inte riktigt om det. Funderar på om jag kanske ska köra helt utan, en ny skärm kostar bara 400kr. Bra skydd kostar 200kr och försämrar skärmen lite.

Du har väl tänkt på att service avgifter + eventuell frakt också tillkommer då?

själv kör jag på nåt billigt skydd i 40 kr klassen och skärmen blev bättre av det... smidigare på nåt vis, och dessutom skyddad mot skråmor, Rinco 5800 XM hette det tror jag har kört i ett halvår nu med det utan problem

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk
Medlem

jag kör denna:
http://skalshop.se/lasmer.asp?produkt=3533

bra om man är 2 med, dela på paketet

annars kostar dom 60kr/st eller som här 2 st för 99kr

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
jag kör denna:
http://skalshop.se/lasmer.asp?produkt=3533

bra om man är 2 med, dela på paketet

annars kostar dom 60kr/st eller som här 2 st för 99kr

Försämrar den "glidet" då? Det är jobbigt skriva med igenkänningen när det blir för mkt friktion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sherekhan
Försämrar den "glidet" då? Det är jobbigt skriva med igenkänningen när det blir för mkt friktion.

Aldrig provat utan, men enligt mig så känns det inte "ansträngande" dvs om man måste ta i mer, eller så utan det känns som normal användning.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Nokia 5800

Hej! precis köpt denna lur ..inte van nokia hittar varken i den vanliga instruktionboken eller den på nätet har googlat.Ett problem redan när jag skickar filer med bluetooth från den gamla telefon till 5800 så lägger sig filerna somsms.meddelanden är detta normalt eller någon inställning?

Visa signatur

JWT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
jag kör denna:
http://skalshop.se/lasmer.asp?produkt=3533

bra om man är 2 med, dela på paketet

annars kostar dom 60kr/st eller som här 2 st för 99kr

Den var perfekt! Tack för tipset. Lätt att montera, glidet försämrades inte och den är osynlig. Kan rekommenderas!

Zaggs skydd var verkligen inget jag kan rekommendera om däremot, fult och massa friktion och dessutom dyrt.

Permalänk
Medlem

Re: Nokia 5800

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabeldraken
Hej! precis köpt denna lur ..inte van nokia hittar varken i den vanliga instruktionboken eller den på nätet har googlat.Ett problem redan när jag skickar filer med bluetooth från den gamla telefon till 5800 så lägger sig filerna somsms.meddelanden är detta normalt eller någon inställning?

Så är det även för mig, och jag har inte sett någon inställning som ändrar detta.

Permalänk
Medlem

Var iväg och grillade, tog upp mobben kollade klockan.
Stoppa ner i fodralet man fick med när man köpte (alltid använt) sen har jag aldrig tapat mobilen heller för den delen.
Nu reagerar inte skärmen alls.
tog ur minneskortet.

Då tog den lite.
Sen blev det samma fel igen dock utan minneskort i.
Om jag trycker på 3an. då kan 6an hålla på blinka fram å tbx och registrera varje blinkning som ett tryck, så det tar tex 10 6or osv.

Någon som stött på felet?
Får lämna in telen på måndag.
Så jävla trist när den har fungerat klockrent sen i mars tror jag.
knapparna på telefonen fungerar annars men inte touch funktionerna som finns.

EDIT: hmm om jag håller för kameran & den dära sensorn som sitter där.
Då reagerar den på knapptryckningarna på telefonen...
Jävla skoj å hålla för den varje gång man ska trycka på nåt.

EDIT2: Haha gan den ett par smällarna på sidan av kameran, wola nu fungerar den som den ska.
Jävligt skumt, ska ändå droppa in den på måndag.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Nokia 5800

Hej lite annat! Lite j'vla jobbigt när man slår på telen så kommer där nokialåten o handen finns ingenstans i instruktionsbok eller den på nätet som förklarar hur man gör för att stänga av sånt onödiga saker. Nån som vet ??

Visa signatur

JWT

Permalänk
Medlem

Tror inte det går. Det är nokias vanliga startskärm som finns på alla deras telefoner.

Permalänk
Medlem

Nån som använder sin 5800 som ´main´mp3-spelare och kan uttala sig om
batteritiden, ljudkvaliten mm.

Är ute efter en ny mobil, inget fel på nuvarande mp3spelarn men kan man slå ihop mobilen och mp3 så är det bara bättre.

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

fler som har problemet med att mobilen tappar GPS-anslutningen snabbt?

igår när jag och polarn skulle åka iväg till e-tuna, så hade jag "Plats" igång, för att se Medel och Max-hastighet.

men typ varannan minut eller så, så tappade den kontakt med sateliterna.
ganska jobbigt. hehe

någon ny förmwer ute föresten?

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Hejsan Finns det något program som gör så att jag får en sökfunktion liknande som i en pc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mmomento
Hejsan Finns det något program som gör så att jag får en sökfunktion liknande som i en pc.

Du kan få fram det gå till Inställningar > Personligt > Startsida > Startsida och sen kryssa i "Sök" så får jag iaf fram det. Du kanske måste ställa om Startsidans tema till "Genvägsfältet"

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man köper nya Stylus till ett rimligt pris? Katshing hade inte i lager och jag vill inte betala flera 100 för några plastpinnar.
Börjar bli ganska strängt att använda fingrarna när jag inte har en penna tillgänglig...

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

några har nämnt att de har problem med GPS-mottagaren.

är GPS-mottagaren av dålig kvalitet eller??????

Vilka GPS program fungerar bra för er?

Garmin, tomotom, Route66?

¤ GARMIN MOBILE XT 5.00.40 FOR SYMBIAN S60v3
¤ TomTom.Mobile.v6.01.S60v3.SymbianOS9.1

¤ Sygic McGuider 7.52.514beta Retail Routeplanner for PDA and Symbian Phone All EU maps

???

Visa signatur

Q6600 2.4 MHz | Gigabyte DS4 rev 1.2 | 4 x 2 GB OCZ Reaper (CL4-4-4-15) | GeCube XHD3850 512 MB | Seagate Barracuda 7200.11 1000 GB + 500GB 32MB + 2 st HD| Corsair 550W VX | Antec P182 + Sony W4000 40 tums Full HD + Logitech EX110

Permalänk
Medlem

Garmin fungerar fint för mig. Får snabb fix.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Hur är den, är ni nöjda med den?
Jag är sugen på en ny, har en N82 nu som kanske skulle bytas ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Hur är den, är ni nöjda med den?
Jag är sugen på en ny, har en N82 nu som kanske skulle bytas ut.

Blir mer nöjd varje dag faktiskt.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Blir mer nöjd varje dag faktiskt.

Jag hade en LG Viewty förrut, irriterade mej lite på pekskärmen där och beslöt att aldrig mer skaffa något med pekskärm och framförallt aldrig mer LG i någon produkt men efter lite klämmandes i en butik på 5800 så fick jag lite annan uppfattning.

Permalänk
Medlem

Nokia 5800. ingen iPhone dödare!!

Måste bara kommentera Titeln: Nokia 5800 (iPhonedödaren)

5800 har sin stil. provkörde den lite i menyn och sms. Skön att skriva med va den. Även menyn va väl okej men inte mer.

Vid ett senare tillfälle provade jag en iPhone. Detta va helt ovant eftersom iPhone ha en riktig touch istället för att man ska trycker lite extra för att den ska reagera.

Denna sköna iPhone va mycket snyggare i menyn och det går lite smidigare att skriva sms.

Därefter jämförde jag med 5800 igen. Men nä FY!! Nu va 5800 hemsk att använda när man har använt iPhone.

Nokia 5800 är en bra telefon till ett mycket bra PRIS. Men den är absolut ingen iPhone dödare. Men det finns många rivaler nu. Specielt Android mobilerna.

Jag har tyvär inte fått möjligheten att prova på Android än. Men jag har förstått att den är en bra rival men inte mer än så. Som alla vet så är android ny på marknaden och den ligger fortfarande i utvecklings stadiet.

Jag tror att om vi ger android lite tid så har Android STOR chans och växa till sig till en mycket bra motståndare!

Jag har testat de flesta nya telefonerna på marknaden från olika märken. Men fortfarande anser jag att iPhone är störst och vackrast. Men inte bäst!
Dom har en hel del att jobba på.
Mycket är fixat i (OS 3.0) men mycket finns kvar att göra.

Kommentera gärna och säg vad ni tycker.

Smaken är ju som baken.

Visa signatur

MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr GAMING-series | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)| CORSAIR 2x4096MB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Be Quiet! Straight Power E9 700W 80+ Gold | Samsung SSD Pro 840-Series 256GB | 2TB WD Caviar Green | Cooler Master Hyper 212 EVO | Fractal Design Define R4 Svart | Samsung 27" S27A950D LED 120Hz | Logitech Z-5500 @ THX 5.1 | Laptop: ASUS G73, Intel i5 2.79GHz, 4096MB, ATI 5870, 500GB |