Permalänk
Medlem

Svårstartade datorer

Hej! Jag har ett märkligt problem med ett gäng Fujitsu Siemens datorer. Det är 3st Fujitsu Siemens C-1020, som alla har samma problem, de är svårstartade. Oftast när man trycker på påknappen så går fläktar, cdspelare, & hårddisk igång, men jag får ingen bild. Efter 5-10 försök så brukar de starta upp riktigt & fungerar då felfritt. Jag upplever att datorerna startar upp lättare om jag lutar upp datorn.

Nån som vet om det är nåt standardfel på Fujitsu Siemens bärbara datorer att det blir så här, nåt glapp nånstans eller så & vet hur man fixar det?

Tack på förhand.

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk

Fujitsu Siemens håller ingen vidare bra kvalitet. Om det är standardfel vet jag ej.

Visa signatur

HP Pavilion dv6756eo > Core 2 duo T7250 > 2 gb 667Hz ram > 250 Gb 5400 rpm Hdd > Geforce 8400 M GS 256 mb

Permalänk

Låter som kass nätdel, när stationära datorer har detta problem är det i 90% av fallen nätdelen som håller på att ge upp.

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk
Medlem

aaaah. kan man byta nätdel i en laptop tro?

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Medlem

vänta lite, nätdelen är ju strömadaptern man har bredvid. Jag har 2st sådana. men datorerna går ju på batteri också. batterierna är slut i 2 av datorerna, den tredje har ett halvdant batteri. men man kanske skulle testa en ny strömadapter & se vad som händer?

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?