Skall köpa spelkonsol men vilken ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Funderar på samma sak som du gör nu, men för priset av en PS3a får man en xbox färdigflashad med 2 gitarrer till guitar hero + extra wireless kontroll så man har 2. Känns som prisskillnaden är ganska stor.

Njae, jag håller inte riktigt med, åtminstone inte rakt av (se även mitt tidigare inlägg där jag nämner dolda kostnader).

Prisskillnaden är visserligen ca 1500 men vad gäller det man faktiskt får så märks följande skillnader i vad som faktiskt går att göra för det priset:
* Inget trådlöst nätverk
* De trådlösa handkontrollerna är inte laddningsbara
* Ingen Blu-Ray-läsare

Om du köper wifikitet+laddningskitet så är du direkt nere i ca 500kr skillnad och 500 spänn äts lätt upp av Xbox Live...

Men helt klart, om du accepterar att sitta och byta AA-batterier, dra kablar och inte spela online så sparar du en hygglig slant.

Jag tycker helt enkelt att de verkar kosta ungefär lika mycket när det väl kommer till kritan och att man bör välja baserat på annat än priset.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Njae, jag håller inte riktigt med, åtminstone inte rakt av (se även mitt tidigare inlägg där jag nämner dolda kostnader).

Prisskillnaden är visserligen ca 1500 men vad gäller det man faktiskt får så märks följande skillnader i vad som faktiskt går att göra för det priset:
* Inget trådlöst nätverk
* De trådlösa handkontrollerna är inte laddningsbara
* Ingen Blu-Ray-läsare

Om du köper wifikitet+laddningskitet så är du direkt nere i ca 500kr skillnad och 500 spänn äts lätt upp av Xbox Live...

Men helt klart, om du accepterar att sitta och byta AA-batterier, dra kablar och inte spela online så sparar du en hygglig slant.

Jag tycker helt enkelt att de verkar kosta ungefär lika mycket när det väl kommer till kritan och att man bör välja baserat på annat än priset.

Nu undrar jag lite hur du tänker! Extra kostnader? Njaa tycker jag inte har haft 360 i över 2 år nu och inte märkt av några direkt såna än. Xbox live finns för övrigt för 399 kr alltså knappt 1 kr om dagen OJJJ vad farligt panta 2 flaskor så var 1,5 vecka betald.... Sen är det ju sjukt gööt att det är vanliga batterier till 360 kontrollerna då det inte finns något mer störande än när ps3 kontrollerna dör så man måste sitta 1 m ifrån det för att ladda utan något som helst alternativ. Sen så vem driver inte redan massa saker med AA batterier? Redan innan jag skaffade xbox hade vi batterier som var laddningsbara...

Ps3:s extra utgifter
*DYRARE SPEL! Vilket snabbt överskrider 360:ns live kostnad
*Xbox kontroll 380kr Ps3 kontroll 600kr (kollade dock bara snabbt på elgiganten). Så även om du köper till laddningssättet för 200kr så blir det billigare med 360 kontroller (bra tänkt där (Y) )

Så hur att 360 blir 1500 kr dyrare än ps3 i extra utgifter kan du ju bara glömma!

"Citat"* Hade länge inte HDMI, men har uppdaterats och nu är det rätt liten risk att hitta den gamla modellen förutsatt att man köper nytt och från vettig butik."
Ojj vilket bra argument??? Den första veckan så funkade inte live på ps3 så köp inte det samma sak ^^...

Sedan skrev någon att det inte går att koppla in hårdiskar i 360? Ojj då måste det vara något fel på min budget hårdisk på 500gb som jag kan koppla in i usb uttaget. Sen så kan du ju streama filmer direkt från datorn så egentligen är det onödigt med en hårdisk men men....
SKRIV INTE FAKTA SOM INTE STÄMMER!

Nu har jag retat upp mig rätt rejält klockan är mycket så kanske har skrivit lite i natt mössan men för guds skull skriv inte info som ni inte sitter på!

Mitt tips blir ändå som många andra att köpa det som kompisarna spelar annars 360 då jag personligen köper tv-spel för att spela på och inte vill betala massa extra för onödigt krimskrams....

MVH
Jakob

OBS: Inlägget innehåller garanterat stavfel och dylikt :).

Permalänk
Medlem

Är detta en "vilken konsol är mest prisvärd" eller är det en "vilken konsol tycker ni jag ska köpa"-tråd? Varenda tråd jag läser där någon ber om råd att köpa något så handlar det om "för x kronor får du a för y kronor får du b" medan man i själva verket sällan jämför A med B i korrelation med TS behov.

Kan ju inte vara enbart studielån studenter som huserar på detta forum.

Mitt råd är att testa respektive konsol (antingen någon polare eller t.ex. gå in på en butik o be att få provspela, går nog hem hos de flesta seriösa tv-spels aktörer) och köp den du tycker verkar intressantast för dig.

Personligen äger jag en PS3:a och är nöjd med både titelutbud och spelupplevelse, detta säger inte mycket för dig och jag är övertygad om att någon med en 360 kan säga exakt samma sak, om den ena konsolen var bättre på alla sätt och vis än den andra så hade marknaden ej huserat dem bägge.

Try it, choose.

Visa signatur

eminemBNJA: Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jackeswe
Nu undrar jag lite hur du tänker! Extra kostnader? Njaa tycker jag inte har haft 360 i över 2 år nu och inte märkt av några direkt såna än. Xbox live finns för övrigt för 399 kr alltså knappt 1 kr om dagen OJJJ vad farligt panta 2 flaskor så var 1,5 vecka betald....

Man får inte något betalt genom att panta flaskor om man köpt flaskorna själv.
Det är ju dina egna pengar som du får tillbaka. Och även om det nu "bara är" 399 kronor så är det ju ändå en kostnad som inte finns i PS3-världen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jackeswe
Sen är det ju sjukt gööt att det är vanliga batterier till 360 kontrollerna då det inte finns något mer störande än när ps3 kontrollerna dör så man måste sitta 1 m ifrån det för att ladda utan något som helst alternativ.

Du kan använda en längre USB-kabel om du vill, PS3 har ingen egen specialkabel utan en vanlig USB-kabel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jackeswe
Sen så vem driver inte redan massa saker med AA batterier? Redan innan jag skaffade xbox hade vi batterier som var laddningsbara...

Jag har inga laddningsbara AA-batterier

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jackeswe
Ps3:s extra utgifter
*DYRARE SPEL! Vilket snabbt överskrider 360:ns live kostnad
*Xbox kontroll 380kr Ps3 kontroll 600kr (kollade dock bara snabbt på elgiganten). Så även om du köper till laddningssättet för 200kr så blir det billigare med 360 kontroller (bra tänkt där (Y) )

Jag säger inte att kontrollerna är billigare eller dyrare, bara att det är en dold kostnad. Det ser ut som att Xbox360-handkontrollen kostar 369, men i själva verket blir man tvungen att lägga ut ytterligare 200 spänn om man vill ha laddningsbara batterier och möjlighet att spela och ladda samtidigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jackeswe
"Citat"* Hade länge inte HDMI, men har uppdaterats och nu är det rätt liten risk att hitta den gamla modellen förutsatt att man köper nytt och från vettig butik."
Ojj vilket bra argument??? Den första veckan så funkade inte live på ps3 så köp inte det samma sak ^^...

Det var mest menat som ett påpekande att man bör se upp om man köper begagnat eller från butik som har saker liggande i lager i åratal.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jackeswe
Sedan skrev någon att det inte går att koppla in hårdiskar i 360? Ojj då måste det vara något fel på min budget hårdisk på 500gb som jag kan koppla in i usb uttaget. Sen så kan du ju streama filmer direkt från datorn så egentligen är det onödigt med en hårdisk men men....

Nu pratade jag om "systemdisken", om man nu inte vill ha ännu mer grejer liggandes runt omkring. Och disken går åt rätt fort om man installerar spel (vilket nästan är ett måste eftersom dvd-läsaren låter så pass mycket).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jackeswe
SKRIV INTE FAKTA SOM INTE STÄMMER!

Det har jag inte haft för avsikt att göra.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jackeswe Ingen nämnde väll att 360 kostar 1500kr mer än PS3 efter dessa extra utgifter? Faktum är dock att vill man köra trådlöst och live så ökar priset, att sedan behöva köpa AA batterier eller ett laddningssätt ökar också priset en del.
Det jag tror eller är ganska säker på att evil penguin menar är att prisskillnaderna inte är så stora och man bör därför välja den konsoll man vill ha istället för att stirra sig blind på priset.

Xbox 360 paket 1

Xbox 360 Basenhet - Elite (HDMI) 3175kr

Microsoft - Xbox 360 Wireless Handkontroll (UTAN sladd) - Svart / Black 399kr

Microsoft - Xbox Live 360 Guldkort i 12 månader 399kr

Microsoft - Xbox 360 Play and Charge Kit 209kr

Microsoft - Xbox 360 Wireless Networking Adapter (Bridge) WI-FI 799kr

Totalt: 4981kr

Paket 2 innehåller den lite billigare varianten av 360 som har en 60GB HDD istället för 120 och kostar 2449kr men då behöver man även köpa till en HDMI kabel för 499kr och det totala priset blir då 4754kr istället för 4981kr.

Playstation 3

Playstation 3 Basenhet - Black 80GB 3899kr

Sony - Trådlös Handkontroll Dual Shock 3 (Sixaxis) 549kr

Sony HDMi-Kabel till PlayStation 3 (3m) 299kr

4747kr

Dessa paket är anpassade för 2 spelare (båda innehåller 2st handkontroller) och bästa möjliga bildkvalité för det är väll det HDMI är? Allt som finns i paketen är Microsofts och Sonys original tillbehör så visst går det att få billigare men priserna skiljer fortfarande inte speciellt mycket.

Dessa priser är tagna från Webhallen.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Njae, jag håller inte riktigt med, åtminstone inte rakt av (se även mitt tidigare inlägg där jag nämner dolda kostnader).

Prisskillnaden är visserligen ca 1500 men vad gäller det man faktiskt får så märks följande skillnader i vad som faktiskt går att göra för det priset:
* Inget trådlöst nätverk
* De trådlösa handkontrollerna är inte laddningsbara
* Ingen Blu-Ray-läsare

Om du köper wifikitet+laddningskitet så är du direkt nere i ca 500kr skillnad och 500 spänn äts lätt upp av Xbox Live...

Men helt klart, om du accepterar att sitta och byta AA-batterier, dra kablar och inte spela online så sparar du en hygglig slant.

Jag tycker helt enkelt att de verkar kosta ungefär lika mycket när det väl kommer till kritan och att man bör välja baserat på annat än priset.

Jo men riktigt så kan du ju inte heller jämföra. I var fall jag behöver inte trådlöst nätverk (varför spela över trådlöst då packet loss och fördröjning ökar), BR är helt onödigt, och visst laddningsbara handkontroller är väll fint, men inget jag skulle betala extra för, där duger vanliga laddningsbara batterier man har i drivor.

Bara för att PS3 har saker xbox har betyder det inte att du måste köpa till saker för att jämföra. Om du BEHÖVER dessa funktioner ja, men annars spelar det ingen roll. Jag är i var fall inte villig att betala 1500 kr för att ladda kontroller och spela över segt trådlöst. Sen kan du få obegränsat live konto genom att registrera nya 30 dagars trial konton

Och som jag skrev så värdesätter jag även sådant som börjar på C som vi inte får diskutera här

Om du jämför en BMW och en Volvo kan du ju inte räkna med vad det skulle kosta att bygga om Volvon till samma motoreffekt som BMWn, samma fjädring osv. De har olika fördelar och om du inte behöver BMWns fördelar så kan Volvons pris göra den till det bättre valet.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Ähh att xbox live kostar pengar... det är en riktigt liten summa pengar o man får en bra mycket bättre upplevelse med xbox live än psn. Dvs. man får kvalité när man fixar sig xbox live gold, bla mellan 33-50% rabatt på många saker.

Men men. det ända som väger upp att köpa en ps3. är bluray/mediacenter och de exklusiva spelen så som Kill zone 2, infamous o GT.

Dock verkar det ju som att forza kommer bli bra mkt roligare än GT, Dock ser ju GT lite snyggare ut.

Btw. är det någon som har lirat "siren: Blood Curse" till ps3, ser verkligen intressant ut.

Permalänk
Inaktiv

Nu vet jag inte hur det är med ps3 men vag jag har sett så har dom svin dyra priser på spelen.. Medan xbox kan du få dom största spelen för 399 på release dagen.

Xbox låter mycket men vad gör det?
Självspelar jag med ljud och ett sådant ljud kopplar man snabbt bort.
ett stort minus är dock att xbox producerar sjukt mycket värme ut i rummet.
Små händer=ps3 xbox 360 lite mer gedigna kontroller.

Mer spelare på live på 360.

Sedan Hdmi finns på alla...

PS körde med taktiken att gå minus på konsolen för att sedan hämta in det på spelen.

Obs ingen hemlighet att ps3 har floppat! pga priset så det är ju rät konstigt att folk skulle mena att xbox e dyrare:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Jackeswe Ingen nämnde väll att 360 kostar 1500kr mer än PS3 efter dessa extra utgifter? Faktum är dock att vill man köra trådlöst och live så ökar priset, att sedan behöva köpa AA batterier eller ett laddningssätt ökar också priset en del.
Det jag tror eller är ganska säker på att evil penguin menar är att prisskillnaderna inte är så stora och man bör därför välja den konsoll man vill ha istället för att stirra sig blind på priset.

Xbox 360 paket 1

Xbox 360 Basenhet - Elite (HDMI) 3175kr

Microsoft - Xbox 360 Wireless Handkontroll (UTAN sladd) - Svart / Black 399kr

Microsoft - Xbox Live 360 Guldkort i 12 månader 399kr

Microsoft - Xbox 360 Play and Charge Kit 209kr

Microsoft - Xbox 360 Wireless Networking Adapter (Bridge) WI-FI 799kr

Totalt: 4981kr

Paket 2 innehåller den lite billigare varianten av 360 som har en 60GB HDD istället för 120 och kostar 2449kr men då behöver man även köpa till en HDMI kabel för 499kr och det totala priset blir då 4754kr istället för 4981kr.

Playstation 3

Playstation 3 Basenhet - Black 80GB 3899kr

Sony - Trådlös Handkontroll Dual Shock 3 (Sixaxis) 549kr

Sony HDMi-Kabel till PlayStation 3 (3m) 299kr

4747kr

Dessa paket är anpassade för 2 spelare (båda innehåller 2st handkontroller) och bästa möjliga bildkvalité för det är väll det HDMI är? Allt som finns i paketen är Microsofts och Sonys original tillbehör så visst går det att få billigare men priserna skiljer fortfarande inte speciellt mycket.

Dessa priser är tagna från Webhallen.

Skillnaden mellan Component och HDMI är knappt märkbar om man inte rå glor på bilden vilket man inte gör när man spelar spel... Anledningen till att många upplever att bilden är dålig med Component är för att dom glömt switcha till upplösningen som tv har i inställningarna!

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leinhart
Skillnaden mellan Component och HDMI är knappt märkbar om man inte rå glor på bilden vilket man inte gör när man spelar spel... Anledningen till att många upplever att bilden är dålig med Component är för att dom glömt switcha till upplösningen som tv har i inställningarna!

Märker själv ingen skillnad men jag vet hur petiga folk brukar vara, därför jag la in ett "?"

Aja prisskillnaderna är fortfarande inte så farligt stora.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emery
Nu vet jag inte hur det är med ps3 men vag jag har sett så har dom svin dyra priser på spelen.. Medan xbox kan du få dom största spelen för 399 på release dagen.

Xbox låter mycket men vad gör det?

Mer spelare på live på 360.

Små händer=ps3 xbox 360 lite mer gedigna kontroller.

Sedan Hdmi finns på alla...

PS körde med taktiken att gå minus på konsolen för att sedan hämta in det på spelen.

Obs ingen hemlighet att ps3 har floppat! pga priset så det är ju rät konstigt att folk skulle mena att xbox e dyrare:P

Ja har köpt de senaste release spelen för 399 eller 499 till PS3 med.

Jävligt irriterande när de är tyst i spelet, spelar ingen roll om man har hög volym.

Du märker inte av att de är mindre som spelar på PSN, men har man kompisar som spelar på live så är ju de mer värt, samma tvärtom.

Vah? Små händer = PS3?? Jag har stora händer och har verklgen inga problem med DS3 kontrollen, den är perfekt. 360 är likabra men lite irriterande med en jävla klump under den. Sen att de är AA batterier är kasst.

Sen håller ja med kr0owe, priset är inte så himmla farligt på PS3 och om man gör en sådan jämförelse så blir inte 360n så billig heller.

Permalänk
Medlem

Nu är det rätt ointressant vad vi tycker om prisskillnaderna mellan 360 och PS3, det viktigaste är vilken konsol som säljs och PS3 säljs mindre och skulle därför må gott av en prissänkning. Man kan inte konstant sälja ~10% mindre än den största konkurrenten om man har som ambition att bli störst.

Oavsett hur ni vrider och vänder på det är en PS3 ett betydligt dyrare köp för den som endast är intresserad av en spelkonsol, vilket också är orsaken till att den säljer sämre.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Antingen går du efter de eller så går du efter spel och kontroller....
Det andra är inte värt att titta på....

Permalänk
Medlem

Köp och flasha en arcade, och bygg in den i ett Lian-chassi, så har man i min mening de flesta fördelar man eventuellt skulle få med en PS3, men samtidigt har man så mycket annat till ett bättre pris än PS3.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Jag har gått genom både 360 och PS3, slutade med att jag gjorde mig av med dem då jag tröttnade helt enkelt. Det fanns inte några multiplattformsspel längre som inte var bättre till PC:n och den enda vettiga ursäkt att äga en konsol var att de är billigare än en PC för 10 papp.

Om man bortser från faktumet att man ska då helst ha en 40" HD-skärm och spel som kostar ungefär 600 kronor styck, som i tjugo fall av tio är så förolämpande dåliga ändå...

Och vill jag se film på en 40" skärm, ja då bygger jag hellre en HTPC än köpa en jävla PS3.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Vah? Små händer = PS3?? Jag har stora händer och har verklgen inga problem med DS3 kontrollen, den är perfekt.

Håller med dig fullständigt, sen tror jag mer det har med vana än något annat att göra. Det enda jag har att klaga på vad gäller DS3 kontrollerna är triggrarna som är böjda inåt av någon anledning, fingrarna har en tendens att glida av dom.

Jag får väl ta och köpa triggers till dom helt enkelt

Permalänk
Medlem

Mitt största argument mot PS3 är väl att kontrollen verkligen inte fungerar att spela FPS spel med, sen kan ni PS fanboys säga vad ni vill om att det är en vanesak osv det är totalt BS. Ska du spela FPS är 360 mycket bättre!

Sen har vi det här med spelen, alla spel utom Sonys egna utvecklas FÖRST till 360 för att sedan konverteras till PS3. Vilket såklart leder till sämre optimerade spel. Det måste ju finnas en anledning till att de flesta utvecklarna tycker rätt illa om PS3, främst pga att den är så svår att koda till.

Har hört några säga att 360 inte har några bra spel!? Vilken planet har ni bott på de senaste 2 åren? Skulle kunna rabbla upp hur många som helst, både från 3e parts tillverkare och Mircosoft ägda studios.
Vad kan Sony spelarna säga där....? "Vi har MGS4" ja och sen?

Ska även tillägga att jag har haft alla maskiner, har ägt 2 PS3or (Sålde den 2a igår) Jag har verkligen gett PS3 en chans men det slutar bara med att den samlar damm tyvärr.. Jag säger inte att någon konsol är bättre än någon annan, att PS3 är bättre hårdvarumässigt vet alla. Men folk kan inte ta ifrån MS att det har gjort det jävligt bra och just nu har de en fruktansvärt bra produkt.

Och snälla kom inte med RROD det är löst för länge länge sen, man skulle kunna jämnföra det med sonys första år på marknaden...nästan bara skräp på spelhyllorna.

Skulle kunna fortsätta argumentera varför 360 är den bättre konsolen men det kommer bara komma någon fanboy och trasha allt iaf.

Det här är iaf vad jag tycker.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att man ska köpa den konsollen som man tycker har roligast spel.
Listan går göra lång om man ska jämföra Xbox 360 och PS3.

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
1. Köp det dina kompisar har
2. Kolla vilka spel du vill spela (de exklusiva)
3. Kolla hur tjock plånbok du har
4. Du blir inte missnöjd vad du än köper

Låter mycket vettigt.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

PS3:
+Blu-ray-spelare
+Fler anslutnings och överföringsmöjligheter än 360
+Möjlighet att koppla in vilken hårddisk som helst

-Helt felkn***ad handkontroll(förvisso en smaksak, men det är min åsikt iaf ^^)

Xbox 360:
+Överlägsen onlinetjänst(Live är den bästa onlinetjänst som nånsin skapats!)
+Underbar handkontroll
+Achievements/gamerscore

-Begränsade överförings och anslutningsmöjligheter
-Högljudd

Det är iaf min syn på det hela!

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

xbox 360 Elite är inte högljudd! däremot premium o arcade e väldigt högljudda!
Men Elite e väldigt tyst faktiskt! har en själv!

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem

Jag är också ute efter en konsoll.
just nu verkar Ps3 vara det bättre alternativet.
Men det är mest för att den även har tillgång att spela bluray.
Hur är det med Xbox, kommer deras nytillverkade konsoller inte heller att ha bluray spelare?

Permalänk
Medlem

Nej den kommer inte stödja blu-ray. Alltså mycket billigare att tillverka = lägre pris.

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Avstängd

Har haft både Xbox 360 och PS3

Har sålt båda pga att jag ändå alltid satt vid PC och lirade hehehe.

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk

Kollat igenom lite i tråden har inte hängt med på allt men som visa vettiga människor säger så gå ut efter vad dina polare har och kör så får du den bästa upplevelsen

Sen när det kommer till högljudheten i 360 så är det inte skivläsaren som låter utan fläkten(kan ha fel detta är vad jag har hört)
Sen så har jag gått ut efter hur mycket konsollerna drar i ström. Då det är bättre att köpa en blue-ray spelare än en ps3 då ps3:an drar otroligt mycket ström.

Samma sak så gör 360 det också om man kör en dvd skiva.
Sen så ska man inte gå in på att live kostar 399 kr per år för att det finns 11 Miljoner WoW spelare som betalar runt 100-125 kr i månaden

Sen så är det solklart spelen man kollar på (de exklusiva)
Köpte 360 för fable, gears, Star ocean, Halo spelen, Splinter cell, magna carte II, Ninja blade osv.

PS3 har också bra spel och kommande spel så som FF XIII Versus, Heavy rain, LBP, MGS4, Infamous, uncharted, time crysis och så vidare

sen så vilka spel som är bra och dåliga är ju en smak sak också.

Permalänk
Medlem

Folk rekommenderar bara den konsoll de själva har redan.

Du som skapat tråden, du kommer aldrig få ett vettigt svar härifrån.
Köp vilken konsoll du vill, du kommer att bli nöjd hur som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
PS3:
+Blu-ray-spelare
+Fler anslutnings och överföringsmöjligheter än 360
+Möjlighet att koppla in vilken hårddisk som helst

-Helt felkn***ad handkontroll(förvisso en smaksak, men det är min åsikt iaf ^^)

Xbox 360:
+Överlägsen onlinetjänst(Live är den bästa onlinetjänst som nånsin skapats!)
+Underbar handkontroll
+Achievements/gamerscore

-Begränsade överförings och anslutningsmöjligheter
-Högljudd

Det är iaf min syn på det hela!

Om man nu som jag och många andra spelat PS och PS2 i sina dar så kan jag lova att man anser det samma om Xboxkontrollen = inga minus på ps3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
Om man nu som jag och många andra spelat PS och PS2 i sina dar så kan jag lova att man anser det samma om Xboxkontrollen = inga minus på ps3

där måste jag säga att xboxens faktiskt är bättre, har haft både ps1 och ps2 innan, till dom hade jag inte många fps spel för jag kunde inte köra fps med dom kontrollerna, men sen så köpte jag xbox 360 och det funka hur bra som helst, men som sagt välj vilken konsoll du vill, helst ska du nog kolla igenom hela trådens svar, gå inte på en person

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unfhampus
Sen när det kommer till högljudheten i 360 så är det inte skivläsaren som låter utan fläkten(kan ha fel detta är vad jag har hört)

Du har absolut fel. Fläktarna låter inte mycket alls, DVD-läsaren låter så in i helvete, och det har den gjort på alla 3st 360 jag haft.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
Du har absolut fel. Fläktarna låter inte mycket alls, DVD-läsaren låter så in i helvete, och det har den gjort på alla 3st 360 jag haft.

Instämmer helt. Vi bygger om 360:or på jobbet, och det är DVD:n som är besvärligast att få tyst.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....