Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bushman18
Jag bor precis utanför posten och jag kan lova det är full rulle dygnet runt..

Men dom som jag vet jobbar på posten är oftast lata så jag kan förstå att det går långsamt ibland..

Jo, du bor ju på andra sidan vägen bara...

Och att dom är lata på posten kan jag intyga...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Är det inte en järnvägsstation där?

Jag menar, posten kanske stannar där och sorteras en gång till?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Är det inte en järnvägsstation där?

Jag menar, posten kanske stannar där och sorteras en gång till?

Jo, Ånges järnväg var typ Sveriges 3:e största en gång i tiden...

Igen aning om det där med sorteras en gång till...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Jo, Ånges järnväg var typ Sveriges 3:e största en gång i tiden...

Igen aning om det där med sorteras en gång till...

Om det går tåg åt flera olika håll sedan så att paketen hamnar på rätt tåg.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Om det går tåg åt flera olika håll sedan så att paketen hamnar på rätt tåg.

Paketen går väl inte på tåg? Det var väl typ 50-60-talet?
dom går väl via postbilar nu, tåginkörningsgrejen har ju varit borta många årtionden.

Min 64-åriga lärare sommarjobbade med att lasta varor på tåg. Och det var för 50 år sen det...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Posttåg, 160km/h.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Paketen går väl inte på tåg? Det var väl typ 50-60-talet?
dom går väl via postbilar nu, tåginkörningsgrejen har ju varit borta många årtionden.

Min 64-åriga lärare sommarjobbade med att lasta varor på tåg. Och det var för 50 år sen det...

Visst kör dem på tåg. Utanför Nässjö där jag bor har vi en rätt stor postcentral, vill minnas att till och med Norrköpings andel sorteras här med. Och där ute finns flertalet spår och jag ser ofta posttåg går förbi.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Visst kör dem på tåg. Utanför Nässjö där jag bor har vi en rätt stor postcentral, vill minnas att till och med Norrköpings andel sorteras här med. Och där ute finns flertalet spår och jag ser ofta posttåg går förbi.

Förr i tiden så körde tågen in i postterminalen på nåt jävla vis. Sen har dom tagit bort det. Berätta för mig vart i Ånge som dom lastar på tågen. Kan fråga min farsa, jobbat inom SJ i ca 25 år.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Förr i tiden så körde tågen in i postterminalen på nåt jävla vis. Sen har dom tagit bort det. Berätta för mig vart i Ånge som dom lastar på tågen. Kan fråga min farsa, jobbat inom SJ i ca 25 år.

Tågstationen!, posten lastas av, postbil hämtar och tar till poststation.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Tågstationen!, posten lastas av, postbil hämtar och tar till poststation.

Vart lastas dom av? Har du ens varit i ånge? Jag själv har bott här i 14 och ett halvt år och har cyklat oändligt många timmar vid och runt tågstationen. Jag har inte sett att dom lastar av paket någon stans här inte. Ska fråga grannen någon dag, som jobbar på posten och har gjort det större delen av sitt liv.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Vart lastas dom av? Har du ens varit i ånge? Jag själv har bott här i 14 och ett halvt år och har cyklat oändligt många timmar vid och runt tågstationen. Jag har inte sett att dom lastar av paket någon stans här inte. Ska fråga grannen någon dag, som jobbar på posten och har gjort det större delen av sitt liv.

Borde gå posttåg även i ånge.

Btw, har du sett ett Green Cargo tåg? Dem transporterar post.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Borde gå posttåg även i ånge.

Btw, har du sett ett Green Cargo tåg? Dem transporterar post.

Nu har jag frågat min granne. Han säger att det inte går några posttåg från Ånge, men från Sundsvall gör det det däremot. Det går massor med green cargo tåg GENOM Ånge, men det lastas inget.

Nu är jag 100% säker och har två säkra källor till att det INTE går posttåg från Ånge.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Nu har jag frågat min granne. Han säger att det inte går några posttåg från Ånge, men från Sundsvall gör det det däremot. Det går massor med green cargo tåg GENOM Ånge, men det lastas inget.

Nu är jag 100% säker och har två säkra källor till att det INTE går posttåg från Ånge.

Då är Ånge ännu skummare, varför det tar sån tid är ett mysterium.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Då är Ånge ännu skummare, varför det tar sån tid är ett mysterium.

Det har säkert med Dvärgar och Trollgubbar att göra. ho ho ho

Posten hade en vision om att posthantering skulle gå ännu snabbare med hjälp från trollriket, men det blev det motsatta.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Då är Ånge ännu skummare, varför det tar sån tid är ett mysterium.

För att folket där är lata. Men ring och fråga dom om du så gärna vill veta!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Visst kör dem på tåg. Utanför Nässjö där jag bor har vi en rätt stor postcentral, vill minnas att till och med Norrköpings andel sorteras här med. Och där ute finns flertalet spår och jag ser ofta posttåg går förbi.

haha, coolt att hitta en nässjöbo här

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

En fråga. Den som bor i Ånge och beställer. Måste paketet vänta där en dag på terminalen en dag innan ni kan ta ut den?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
En fråga. Den som bor i Ånge och beställer. Måste paketet vänta där en dag på terminalen en dag innan ni kan ta ut den?

Ingen aning, men lär väl vara så. Paketen går ju till ICA eller Shell tror jag. För att hämtas ut där.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

När man beställer så är det vanligt att det går att få ett kollinr för att följa paketets väg.
När paketet kommit fram så är det bara att ta med kollinr:et till utlämningsstället så slipper man vänta på avin som oftast kommer 1 dag senare.

Att de ser ut att ligga i Ånge så länge kan bero på om paketen registreras vid ankomst till eller avgång från .. Det värsta jag varit med om är ett paket som skickats från Ånge till Östersund där man sedan skickat tillbaka till Ånge och sedan åter till Östersund. Händer särskilt ofta när det är matpaket som i slutändan hamnar i soppåsen.
Ibland kan det vara t.ex. början på större helger och då brukar paketen ha en viss förmåga att fastna dagen före.

Permalänk

Hata Ånges postsorterings whatever! Man nöter ju hål i golvet när man otåligt väntar på sina nya blanka och fina datordelar. Och varför gör posten inget på helgerna? Katastrof, hoppas dom blir utkonkurrerade.

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zwelegacy
Och varför gör posten inget på helgerna? Katastrof, hoppas dom blir utkonkurrerade.

Ring och fråga.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
En fråga. Den som bor i Ånge och beställer. Måste paketet vänta där en dag på terminalen en dag innan ni kan ta ut den?

Paketen skickas till ICA där man kan hämta ut dom. Förut hade dom paketutlämning på terminalen också, men den la dom ner... jag vet inte varför.

Permalänk
Medlem

Alltså, det jag menade var:

Kan man lämna ut paket på terminalen, eller måste man VÄNTA tills den kommer till utlämningsstället? Tar det också en dag extra för paketet efter att den har anlänt till terminalen tills den slutligen hamnar på utlämningsstället?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Hände något otroligt!

Tog endast 23h och 59min från Ånge!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Hände något otroligt!

Tog endast 23h och 59min från Ånge!

Huh?

Om du bor i lappland så är det väl inte så konstigt att det tar tid?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Paketet har varit i Ånge i snart 24h, men då gick sträckan örebro-ånge som är en rejäl sträcka att åka på 9h. Hoppas bara jag får skärmen under morgondagen, annars kommer jag klättra på väggarna i helgen. Man kanske skulle ta en taxi ner till ånge och hämta paketet själv. Undrar om man ens får göra så?

evigt gnällande imo

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Delight.

Åkte själv sträckan Örebro - Ånge för någon vecka sen. Inklusive badstopp, matpauser osv så tog det ca 7 timmar för oss.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Gjorde beställning på onsdag och skiten sorterades fredagmorgon i Ånge.
Efter det har den suttit där och fortfarande inte rört på sig och tisdagen är över och fortfarande ingen gubbe med leksaker vid min postlåda.
Lite surt att det ska ta 1 vecka att skicka saker över Sverige och att skiten sitter fånge i Ånge i flera dagar är heller inte speciellt roligt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

jag lider med dig

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk

Paketen fastnar alltid minst 12-24 timmar i Ånge, när dom ska vidare upp i norrland från Stockholm! Mycket irriterande.. Dom skulle haft sitt "stopp" i Umeå.

Undra hur många det är som jobbar där i Ånge på Posten..

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com