Permalänk

Laddare is Japan. Adapter?

Hej, kanske inte är rätt del av forumet, men vettifan vart jag annars ska lägga den. Handlar om en kameraladdare så fick bli här.

Åker till japan om en vecka. Semester. Ska ta med mig kameran och funderar på om laddaren kommer fungera där. Japan kör 100V 50/60hz (Olika delar av landet).
Laddaren är en "LUMIX - Panasonic DE-A44 Battery Charger".
Den har en input på 110-240V, 50/60hz, 0.15A.
Vad tror ni? Kommer det fungera eller bör man leta reda på nån sorts adapter? Vore lite surt att döda batteriet det första man gör.

Stort tack på förhand!
- GeneralKyckling

Permalänk
Medlem

den kommer att fungera på deras elnät då de har 110v om jag ej minns fel.
Sen om pluggen ser lika dan ut som våran vet jag ej men då finns det multiadaptrar på tex teknikmagasinet

Edit: tydligen har de 100V men det borde fungera bra det med, och deras uttag är som i usa, dvs två flatstift istället för våra två runda.

Visa signatur
Permalänk

Ok.
Passa ska inte vara några problem. (Fick låna nån multiadapter eller vad du sa det hette av farsan). Han är förövrigt elektriker och trodde också att det skulle fungera med 100V, men tänkte höra efter här. Så inte någon på rak hand vet att "100V utan adapter dödar" eller nåt ;).

Du ska ha ett stort tack för hjälpen Ryden :).

Permalänk
Medlem

Det fungerar fint, har själv varit där borta med mina svenne prylar. Använde bara en stift omvandlare.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Aaaa, vad härligt att få det bekräftat av någon som varit där :).
Tackar för hjälpen båda.

Dödsförklarar härmed tråden.

Permalänk
Medlem

Eftersom det står "input" på laddaren, 100-240v är det inga problem... Bara byta sladd eller köra en adapter från landet du ska till. För att förtydliga.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Har också varit där, bästa stället i världen (vad jag vet) att åka till. 100v, amerikanska kontakter fungerar perfa. Kört kamera och dator o så. Plugga på din Japanska! De kan fan ingen engelska nästan ; )

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Jorå de kan visst engelska.... erhm... på... erhm.. flygplasten iaf.
Japanska är en fördel att kunna, även i stora affärer och distrikt i Tokyo är det Japanska som gäller.
Teckenspråk brukar fungera, men är jobbigt om man skall ha ut något mer vettigt än -ja, tack en sådan vill jag ha *peka*.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com