TYSTASTE, snyggaste o bästa chassit för <600kr? Tips sökes!

Permalänk
Medlem

TYSTASTE, snyggaste o bästa chassit för <600kr? Tips sökes!

Som rubriken lyder: jag ska bygga ny dator och vill ha tips på riktigt tysta, lättmekade och helst snygga chassin för under 600kr.

Jag trodde inte jag skulle ha mycket att välja på då jag har såpass begränsad budget, men då jag kollade bara hos Inet såg jag till min förvåning att det finns ett riktigt stort utbud för under 600kr. Därför ber jag om råd!

Ett vilkor är att om chassit har några lysande detaljer i stil med LEDs/fläktar osv så måste de var _blå_ och ingen annan färg.

Och snälla, ge mig inga tips på chassin för "bara en hundring extra". Blir bara jobbigt då jag inte har ett öre mer än 600. Låt säga MAX 616kr för skojs skull (ref inet).

Mycket tacksam för alla svar!
/joar.

EDIT: Kom just på att jag kanske borde postat detta under "Köpråd". I så fall får någon admin gärna flytta tråden, annars whatever.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk

stilrent eller med massa ljus och grejer?
mini-tower, kub, midi-tower, maxi-tower??
med eller utan nätagg?

Lite mer information så kan jag hjälpa dig lite grann.

Många billiga chassin saknar dock i kvalitet så lättmekat är det inte alltid.

hade ett

Compucase 6a21

för länge sen.

Välbyggt, tyst.. Men satan så tungt.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nattmannen
stilrent eller med massa ljus och grejer?
mini-tower, kub, midi-tower, maxi-tower??
med eller utan nätagg?

Lite mer information så kan jag hjälpa dig lite grann.

Många billiga chassin saknar dock i kvalitet så lättmekat är det inte alltid.

hade ett

Compucase 6a21

för länge sen.

Välbyggt, tyst.. Men satan så tungt.

Oj! Sorry, jag insåg just att jag verkligen var snål med information.

Nå. Hellre stilrent än flashigt - men jag gillar flashigt också! Så det spelar inte så stor roll, båda har sin charm.

MidiTower ska det vara, samt utan nätagg: köpte ett nytt OCZ 700W igår.

Vikten spelar heller ingen roll då jag inte kommer flytta på det oftare än någon gång per år. Ska kolla på dit tips, tackar så mycket! Kom gärna med fler förslag om du är insatt.

Fler tips, någon?

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

Ska kolla på dessa, tackar tackar.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

antec 300 + 2 blåa neon fläktar i fronten?

Permalänk

m-ATX eller ATX?

Finns ett större kub-chassi som stödjer m-ATX och är bra uppbyggt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=175693

dock ligger den lite högre. Variant nr 2

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=175694

är inte lika snygg, men hör efter med den firman så kanske dom kan ordna in den svarta.

Detta gäller ju dock bara om du skall använda m-ATX moderkort.

Har själv detta chassi hemma, skall bara införskaffas ett m-ATX kort så skall huvuddatorn byta hem.

Permalänk

Ett Antec 300 och lite ljuddämpning

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

Ultimata alternativ. Jag hade lagt pengarna på Antec Three Hundred utan tvekan även om dom andra två också är bra i förhållande till pris.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nattmannen
m-ATX eller ATX?

Finns ett större kub-chassi som stödjer m-ATX och är bra uppbyggt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=175693

dock ligger den lite högre. Variant nr 2

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=175694

är inte lika snygg, men hör efter med den firman så kanske dom kan ordna in den svarta.

Detta gäller ju dock bara om du skall använda m-ATX moderkort.

Har själv detta chassi hemma, skall bara införskaffas ett m-ATX kort så skall huvuddatorn byta hem.

Ah, det är bra förslag, men jag kommer att köra vanlig ATX, inte micro. Tycker det blir så trångt och svårmeckat annars... Förutom att ATX-korten brukar vara en smula billigare, och pengar är ju alltid en bristvara...

Tack iaf!

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=86403...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=417584

Det med bästa kvalitet och bästa möjlighet att få tyst, iaf i mina ögon.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

ANTEC three hundred!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Ett Antec 300 och lite ljuddämpning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av muhihihaha
Ultimata alternativ. Jag hade lagt pengarna på Antec Three Hundred utan tvekan även om dom andra två också är bra i förhållande till pris.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mufflen
ANTEC three hundred!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lualian
antec 300 + 2 blåa neon fläktar i fronten?

Det låter som att vi har en vinnare. Tack så jättemycket för hjälpen allihopa. Och som lualian tipsar, med två blå 120mm-fläktar i fronten kan det nog bli riktigt snyggt. Har redan en Revoltec liggandes, blir bra.

Tack igen!
/joar.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk

M9 är snyggare imo och tråkigt att ha ett chassi som typ alla redan har

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed