Permalänk
Medlem

Köpråd - HP Compaq 615

Hej!

Jag och min sambo ska köpa en komplementslaptop till min stationära.
Datorn ska främst användas till att se på film till en 37" full hd tv, surf och word. Filmerna som ska kollas är mestadels avi filer på 350-700mb men vad jag har förstått ska det gå ok att kolla 720p filmer med datorn. Ett stort + vore även om den gick att spela lite WoW på den vid enstake tillfällen. Jag känner till att det inte kommer vara optimalt att spela på HP Compaq 615.

Min egentliga fråga är ifall det kommer bli något problem i längden med att kolla på film med den kopplad till tvn eftersom den inte har hdmi utan bara vga utgång. Min tv har en vga port och jag har testkört en annan dator på det sättet och det verkar funka ok. Datorn ska även kopplas till en äldre non ws 19" skärm med vga ingång. Är vga på väg ut eller kommer det finnas som standard på tv, datorer och skärmar ett par år till? Samt undrar jag vad nu tror jag kan köra på för upplösning till full hd tvn genom vga? Och kommer det bli problem med upplösningen till en 19" skärm?

Just det, här är datorn det gäller:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=99274

Peta in några extra tusenlappar för bättre produkt är inte aktuellt

Permalänk

Ett bra val. Du kan köra WOW på den och den klarar HD uppspelning. VGA kommer finnas kvar ochh duger utmärkt, men givetvis blir det bättre bild med HDMI.

Visa signatur

HP Pavilion dv6756eo > Core 2 duo T7250 > 2 gb 667Hz ram > 250 Gb 5400 rpm Hdd > Geforce 8400 M GS 256 mb