En trojan stör i min vardag!

Permalänk
Medlem

En trojan stör i min vardag!

Hej

Jag skulle bara snabbt se om någon känner till ett bra gratis program som kan ta bort trojaner? Jag har AVG och Spybot men ingan av dem vill ta bort den. Har även testat i felsäkertläge. AVG hittade lite "saker" som SHeur2AMSD, win32/cryptor samt data\pridl\pridl.exe och sa att det var en trojan.

Jag gissar att den sista utvägen är att installera om datorn men om det finns en simidigare lösning hade det varit perfekt. För övrigt kör datorn på XP

Tack för alla svar

Permalänk

Det program jag med framgång använt för att rensa bus i datorn är PestPatrol. Ibland får man köra flera olika virusjagare och antispyware.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Testa med Panda's och BitDefender's online-sökmotorer o se om de kan ta bort dem. Sök igenom hela din dator eller området där trojanen befinner sig i, såvida inte första sökningen detekterar hotet först o tar bort det dvs. Panda's och BitDefender's virus-databas är H-H-HUUUGE!!!, så jag skulle bli förvånad om de inte hittar skiten. Synd bara att Kaspersky's online-sökning inte tillåter en att ta bort hoten, utan endast söka o detektera.

En ominstallation är aldrig ett andraval Finns så många valmöjligheter. Lycka till!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Det finns ett problem med internetsökning. Den stänger ner tillgången till internet. Men jag kan testa några gånger och se om jag lyckas på något sätt att få igång internet igen..

Permalänk

Testa Malwarebytes anti-malware, det är ett bra program.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffejalle
Testa Malwarebytes anti-malware, det är ett bra program.

Tar den bort också eller söker den bara upp den?

Permalänk

Malwarebytes rensar bort skiten.

Permalänk
Medlem

Om de nu har fixat in skiten till deras databas, ja. Enligt en person på en sida som skrev kommentaren den 19 december 2008, så hittar inte Malwarebytes' Anti-Malware hotet. Hoppas de har lagt in skiten nu då

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Korspostning är inte tillåtet

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||