Tänkte spela med grabben men kan ingenting.

Permalänk
Proffsmoddare

Skillnaderna är ju inte så stora mellan systemen som presenterats, och ett stort lyft från vad du har. Du kan nog gå ännu billigare och fortfarande vara nöjd med prestandan.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SayZk
Annars kanhända har du student rabatt?

Jag är 15, ingen rabatt här inte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Skillnaderna är ju inte så stora mellan systemen som presenterats, och ett stort lyft från vad du har. Du kan nog gå ännu billigare och fortfarande vara nöjd med prestandan.

Det är väldigt stor skillnad på en 9950 och en 940:a! Även skillnaden på en 500gb hårddisk och en 640gb hårddisk är klart märkbar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Adapter följer med alla grafikkort som tillverkats sedan pci-e x16 standarden kom. Du behöver alltså inte köpa en separat adapter, det följer 110% garanterat med en!

Om man kollar produkt specifikationen så står det inget om en DVI-VGA adapter men det står att man får en DVI-HDMI adapter så jag trodde inte att det fanns med.
@TS köp ingen adapter då, om datorn kommer och det inte finns en adapter så kilar du och köper då

MVH!!!!!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Skillnaderna är ju inte så stora mellan systemen som presenterats, och ett stort lyft från vad du har. Du kan nog gå ännu billigare och fortfarande vara nöjd med prestandan.

940'n är en phenom2 alltså en nyare modell,den innehåller bättre teknik än 9950'n
dessutom är den bättre för överklockning med upplåst mulitpel

Permalänk
Medlem

Hur kunde jag få gratis frakt? Hittar ingenting om det? Eller är det jag som är förvirrad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arom
Hur kunde jag få gratis frakt? Hittar ingenting om det? Eller är det jag som är förvirrad?

Skriv Inet.se/kampanj i adressfältetså letar du upp den på kampanjer-sweclockers-
Annars tattar du min länk men då är du lat
https://www.inet.se/kampanj/kampanj/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SayZk
Skriv Inet.se/kampanj i adressfältetså letar du upp den på kampanjer-sweclockers-
Annars tattar du min länk men då är du lat
https://www.inet.se/kampanj/kampanj/fraktfritt-sweclockers-vi...

Okej, tack så jättemycket för alla svaren!
Så här ser min kundvagn ut just nu, upptäckte även att jag fick ett gratis spel på köpet, verkligen trevligt.
http://i30.tinypic.com/2l2hif.png

Men dom monterar alltså datorn åt mig isåfall? Så den kommer som en färdig "låda", jag behöver bara installera operativsystemet, koppla in den samt skärm, tangentbord och mus sen är det bara att använda den?

Permalänk
Medlem

Det är ett bra paket du har i kundkorgen men det känns lite onödigt overkill till dina behov men det kanske kommer till användning senare.
Detta paketet är billigare och uppgraderingsvänligt så sen ifall du börjar lira något bättre spel som är mer krävande så är det bara att köpa ett till grafikkort likadant grafikkort.
http://pici.se/pictures/SLBLLwJvM.png

Det är vad jag tycker :).. Men du blir säkerligen nöjd med det paket du plocket ihop nu också.

Edit: Ser nu att jag råkat ta 2 chassi så slutpriset blir egentligen 7 572kr

Permalänk
Medlem

Hmm.. *Tänker*.
Jo det kanske är lite överdrivet, jag vet som sagt inte men jag har haft min dator i snart 4 år nu och det känns som de få gångerna jag väl köper en ny dator så kan jag lägga på någon tusenlapp eller två och slippa bry mig om prestandan för ett tag.

Kom på en sak. Sen kan jag ju alltid reta grabben att min dator är bättre än hans. Haha!

Permalänk
Medlem

Här är ett paket som passar dina behov väl med OS och montering.
Du sparar dock över 2000:- på att ladda ner och installera Windows 7 RC, helt lagligt och montera själv.
Kostar alltså 6773:- om du fixar detta.

Vill du beställa detta snabbt, t ex vid löning imorgon så kan vi ju sätta ihop ett paket med saker de ha ri lager.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arom
Hmm.. *Tänker*.
Jo det kanske är lite överdrivet, jag vet som sagt inte men jag har haft min dator i snart 4 år nu och det känns som de få gångerna jag väl köper en ny dator så kan jag lägga på någon tusenlapp eller två och slippa bry mig om prestandan för ett tag.

Kom på en sak. Sen kan jag ju alltid reta grabben att min dator är bättre än hans. Haha!

Ja fyfan va jobbigt det är när någon annan har en bättre dator
Satsa påmitt paket hellre än det "billigare"då mitt paket hållermycket längre. (PUNKT)

Permalänk
Medlem

Frobe, mjo men som sagt. Vill gärna ha lite "bättre" eftersom jag vill det ska fungera i några år! Sen så förvånar det mig inte ifall sonen ockuperar datorn medans jag är på jobbet nu på sommarlovet, så detta är väl på så sett en "gemensam" sak också. Även fast den är till mig själv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arom
Kom på en sak. Sen kan jag ju alltid reta grabben att min dator är bättre än hans. Haha!

Glöm för guds skull inte att sätta lösenord på den!

Permalänk
Medlem

Hej SayZK!
Jag vill inte vara den men Moderkortet stödjer AM3 och GTX260 är väl knappast vassare än ett HD4870, snarare tvärt om.
Chassi, processor, minne och DVD brännare är den samma.
Att köpa en 650W till detta är totalt onödigt och kommer inte heller behövs i framtiden för ett nyare grafikkort i medelklass.
Enda punkten vi skiljer oss på i övrigt är hårddisken där jag har valt en som är bättre.
Den enda fördelen ditt paket har är SLI stöd, något som jag generellt är emot om man inte köper båda på en gång eller planerar inom en snar framtid, ofta är det bättre att köpa ett nyare kort och ersätta med om 18-24 månader.
Speciellt nu för Erik som jag kan sätta en peng på aldrig kommer köra SLI.

Våra paket presterar likvärdigt i mina ögon, mitt till ett billigare pris.

Permalänk

Jag tycker det börjar bli lite för mycket olika paket här, här är det absolut bästa för pengarna (med montering och gratis Windows 7!)

Blir det för dyrt kan du ta ett billigare chassi. Sen när du får råd kan du stoppa i ett till gtx260 (dubbla grafikkort) så får du nästan dubbel grafikprestanda. Kör absolut inte på något annat paket för samma summa! (Vist går det att göra lite ändringar som hdd osv.)

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte, vad ska jag välja egentligen? Så många bud och förslag här, jag litar fullt ut på er tekniska killar och tjejer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frobe
Hej SayZK!
Jag vill inte vara den men Moderkortet stödjer AM3 och GTX260 är väl knappast vassare än ett HD4870, snarare tvärt om.
Chassi, processor, minne och DVD brännare är den samma.
Att köpa en 650W till detta är totalt onödigt och kommer inte heller behövs i framtiden för ett nyare grafikkort i medelklass.
Enda punkten vi skiljer oss på i övrigt är hårddisken där jag har valt en som är bättre.
Den enda fördelen ditt paket har är SLI stöd, något som jag generellt är emot om man inte köper båda på en gång eller planerar inom en snar framtid, ofta är det bättre att köpa ett nyare kort och ersätta med om 18-24 månader.
Speciellt nu för Erik som jag kan sätta en peng på aldrig kommer köra SLI.

Våra paket presterar likvärdigt i mina ögon, mitt till ett billigare pris.

Öhhhh? Sen när presterar 4870 bättre än gtx260? Gärna en källa på det!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arom
Jag förstår inte, vad ska jag välja egentligen? Så många bud och förslag här, jag litar fullt ut på er tekniska killar och tjejer.

Mitt paket, alla dar i veckan (IMO).
Okej vi gör så här för att det ska bli rättvist, alla som tycker mitt paket, citerar mig och skriver +1. Alla som tycker Frobe's, Johans eller någon annans paket gör likadant (citerar deras paket +1).
Alla paket har olika fördelar, mitt är lite dyrare (men bättre) och mer uppgraderingsvänligt en de andras paket (som är billigare men sämre).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Adapter följer med alla grafikkort som tillverkats sedan pci-e x16 standarden kom. Du behöver alltså inte köpa en separat adapter, det följer 110% garanterat med en!

Jag fick ingen till mitt HD4890 jag köpte för någon vecka sen fast där fick jag bara Molex > 6-pin kontakt och drivskivor så det är inte säkert

Visa signatur

Gaming-riggen: AMD Phenom II x4 940 @ 3.7ghz | M4A78-E | XFX Ati Radeon HD 4890 | 4 Gig Corsair | Corsair HX750W
Reserv-riggen: P4 @ 3gHz | 2Gig ram | 8600gt 512mb | 350 watts No-name agg
We are the Knights who say: Ekki Ekki Ekki Ptang Zurooboin!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frobe
Hej SayZK!
Jag vill inte vara den men Moderkortet stödjer AM3 och GTX260 är väl knappast vassare än ett HD4870, snarare tvärt om.
Chassi, processor, minne och DVD brännare är den samma.
Att köpa en 650W till detta är totalt onödigt och kommer inte heller behövs i framtiden för ett nyare grafikkort i medelklass.
Enda punkten vi skiljer oss på i övrigt är hårddisken där jag har valt en som är bättre.
Den enda fördelen ditt paket har är SLI stöd, något som jag generellt är emot om man inte köper båda på en gång eller planerar inom en snar framtid, ofta är det bättre att köpa ett nyare kort och ersätta med om 18-24 månader.
Speciellt nu för Erik som jag kan sätta en peng på aldrig kommer köra SLI.

Våra paket presterar likvärdigt i mina ögon, mitt till ett billigare pris.

Alla am2+ moderkort stödjer am3.
SayZK moderkort stödjer även SLI = framtidssäkrare
Att köpa ett 650w är inte alls onödigt eftersom det räcker mycket väl till 2 GTX 260.

Permalänk
Medlem

id_hunter
Jag kanske var lite otydlig men du vet lika väl som jag att dessa två kort presterar likvärdigt och beroende på vilket spel du kör så vinner det ena eller det andra.
Jag tycker inte att det motvierar kostnadskillnaden på 500:- när vi handlar i denna prisklassen.

Permalänk
Inaktiv

Mer prisvärt med 2st HD4870. Fast jag tror TS klarar sig med ett.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frobe
id_hunter
Jag kanske var lite otydlig men du vet lika väl som jag att dessa två kort presterar likvärdigt och beroende på vilket spel du kör så vinner det ena eller det andra.
Jag tycker inte att det motvierar kostnadskillnaden på 500:- när vi handlar i denna prisklassen.

I de flesta spel är de likvärdiga, ja. Men då är det när det är 1gb versionen, det du valde är 512mb versionen. Då presterar gtx260 mycket bättre. Och vad gör man när man vill spela ett spel som kräver t.ex. 640mb grafikminne? Då är det kört. Det är bättre att köpa gtx260 kortet, på alla sätt och vis. Sen kan man köpa ett begagnat till om man vill ha mer prestanda.
I ditt paket har du 400W nätaggregat, vilket gör att om man som du vill, köpa ETT bra grafikkort i framtiden (när 4870 inte räcker till), måste köpa ett nytt nätaggregat. Det blir mycket dyrare då. Ingen idé att snåla när man har råd med bättre, mer uppgraderingsvänliga komponenter, eller hur?

Edit. Stavningsfel.

Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt det kan vara värt att köpa till operativsystemet dvs Vista redan nu och som hemma-pappa få allt installerat och klart från butik.

"- Installation av operativsystem och alla drivrutiner (licens måste beställas)."

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Medlem

Ja för tusan. Och man får väl billig uppgradering till win7 om man köper vista nu?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

id_hunter
Jag håller med dig till fullo.
Men den dator han köper räcker till 100% för hans krav, eller hur?

De pengarna som blir över kan han antingen spendera på OS/montering eller på sin sons dator. Så han får något roligt.

Jag har redan påpekat det här med uppgradering i framtiden och isåfall behovet av ett annat moderkort och starkare nätagg till Erik i ett PM.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Som några andra påpekar, köp inte vista, ladda ner win 7 och kör på det tills du kan köpa det. Så många gånger bättre än Vista.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweturbo
jag skulle valt intel! https://www.inet.se/datorkomponenter/processorer/intel-core-2...

1. Dyr
2. PhenomII x4 940 för samma pris = bättre
3. Utdöd socket = svår att uppgradera