Permalänk

logitech edge problem

hej

köpte nyligen ett tanentbord, logitech dinovo edge och är mkt nöjd med det men har vissa problem så tänkte höra med er om det antingen är drivrutinsprob eller tangentbordet. Problemet är att ibland så lägger tangentbordet av, pekplattan kan fungera men inte tangenterna och ibland tvärtom men oftast så fungerar inget utav det men stänger man av tangentbordet och startar dt igen så fungerar det. Ibland så blir det så att musen inte hänger med, laggar o bara ränner runt över hela skärmen, det löses genom samma sak dvs stänga av o starta tangentbordet igen. Detta är väldigt jobbigt om ni fattar varf men visst dt löses enkelt men man tycker inte att det ska vara så.

Så vad tror ni, är det prob me drivrutiner, kör windows 7 som os eller ska jag byta tangentbordet?

mvh // Floyd

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem

Är det skillnad om ni använder tangentbordet närmare datorn?

Permalänk

Nej dt har ingen betydelse, eftersom att jag har dt i mitt rum så ligger jag ungefär 1,5 till 3 meter ifrån sändaren/mottagaren hela tiden så det kan inte ha någon betydelse enligt mig. Och det händer slumpvis detta, rätt vad det är så dör dt bara o startar man om det så fungerar dt igen. Dåligt batteri kan dt inte vara, har nyligen laddat dt.

// Floyd

Visa signatur

hej

Permalänk

Ingen som har någon ide/förslag ?

// Floyd

Visa signatur

hej

Permalänk

ingen ?

// Floyd

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem

Mitt tangentbord tappade kontakten korta stunder ibland när jag spelade spel, vilket var ganska frustrerande. Det fick kontakt av sig självt igen efter några sekunder oftast.

Då jag upplevde dessa problem hade jag dongeln på baksidan av min dator som står på golvet under skrivbordet. Nu har jag dongeln via en USB-förlängningssladd ett par dm ifrån tangentbordet och det fungerar bra.

Lite konstigt, men kanske så blir mitt tangentbord stört av några andra trådlösa prylar.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

DiNovo Edge har ju haft en jävla massa problem har jag för mig.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.