Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort, lite buggsaker.

Tjenare, jag har nu köpt en XFX Radeon HD4870 XXX Edition 512MB och den fungerar skitbra må jag säga, fastän jag trodde den skulle låta mer och vara sämre men jag är nöjd som fan!

Jo, ett litet problem är det.. När jag spelar counter-strike 1.6 så kommer det ibland upp typ små sträck som är gröna eller gula .. Som typ poppar upp i 0.3 sek och försvinner eller något bara ibland händer det, ganska störandes dock, någon som vet hur jag får bort det? Ganska svårt att förklara är typ som laser nära där man siktar..

Jag är jättetacksam för svar och jag rekommenderar er att köpa grafikkortet

Tack på förhand!

pyth

Permalänk
Medlem

Har även de senaste drivrutinerna och rätt kan jag säga

Permalänk
Medlem

Någon som kan hjälpa mig? :>

Permalänk
Vila i frid

Ser du samma artefakter med t.ex. Furmark, Ati-Tool eller RTHDRIBL? Isf är det knas på ditt kort och du ska reklamera det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Ser du samma artefakter med t.ex. Furmark, Ati-Tool eller RTHDRIBL? Isf är det knas på ditt kort och du ska reklamera det.

Vad menar du? >,<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pyth
Vad menar du? >,<

De är program. Google, ladda ner och kör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
De är program. Google, ladda ner och kör.

Laddade ner programen, testade dem, fortfarande samma skit ;/

Permalänk

Kontakta affären där du köpte kortet.
Vad har du för dator i övrigt, främst processor och nätaggregat?

Permalänk
Medlem

Jag har:

Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6750 @ 2.66GHz (2 CPUs)
DirectX 9.0c
3070MB RAM
Gigabyte EP45-DS3L
"ATI Radeon HD4870 det jag köpte då, hade nVidia geforce 8800 GT"
Realtek HD Audio Output

Kanske det att man har gammal direct X eller något? För konstigt nog händer denna buggen bara när jag splear Counter-strike eller kan det vara för att jag har 2st gamla drivrutiner från nVidia kvar som inte går att ta bort?

Det är NVIDIA nTune och NVIDIA System Monitor som inte går att få bort, det står bara "Denna programvara kräver ett NVIDIA nForce2 eller nForce3 moderkort för att kunna köra" och går inte avinstallera

iaf, tacksam för svar

Permalänk

Troligtvis är det de gamla drivrutinerna som spökar. Ta Back-Up på viktiga filer och formatera om datorn. Installera de senaste drivrutinerna till moderkortet och grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Troligtvis är det de gamla drivrutinerna som spökar. Ta Back-Up på viktiga filer och formatera om datorn. Installera de senaste drivrutinerna till moderkortet och grafikkortet.

Okej tack btw, problemet bara fixade sig utav sig själv efter jag fick bort hoppande bild problemet dvs höjde MHz på core till 788 ist för 775 ;P