Funkar MicroSDHC-kort i Nokia XpressMusic-telefoner?

Permalänk

Funkar MicroSDHC-kort i Nokia XpressMusic-telefoner?

Hej! Både min mobil och min mp3-spelare håller på att falla sönder så ett idealt köp tänker jag vore en mobiltelefon/musikspelare. Nokias XpressMusic verkar intressanta. På Nokias hemsida står det om XpressMusic 5630: "plats för microSD-minneskort, utbytbart under drift, 4 GB ingår, kan utökas till 16 GB" (http://www.nokia.se/hitta-produkter/produkter/nokia-5630-xpre...).
De säger MicroSD, men den tekniken stödjer väl bara storlekar på upp till 2 GB? MicroSDHC behövs om man vill ha 4, 8 eller 16 GB som jag förstår det. Menar de att både MicroSD och MicroSDHC stöds tro? Nån som av egen erfarenhet vet vad som funkar i en 5630? Något annat vittnesmål om nån annan XpressMusic-modell uppskattas också!

Tacksam för svar!
/Andreas

Permalänk
Hedersmedlem

MicroSD är själv kortformatet och SDHC är enklare förklarat en ny standard för kort på 4GB och mer.

Det är nog ganska underförstått att den har stöd för SDHC.
Så köp valfritt MicroSD SDHC kort på 8, 16GB. För jag antar att du vill ha mer större minneskort.
Tvivlar på att du hittar några nya produkter som använder Secure digital utan SDHC stöd. Möjligtvis kopior och mindre noname tillverkare, om ens det.

5630 verkar vara ganska najs, vart själv sugen på den. Men sen såg jag kommande E52, som har fler funktioner.
Men visst ska du förena mobil och MP3 funkar den säkert ganska bra, specificerad 22h musikuppspelning.

Permalänk

Ja då är det säkert så. Tack!