Problem med XP, reparera med skiva?

Permalänk
Medlem

Problem med XP, reparera med skiva?

Det har kommit ett preblem med en av mina datorer. Den fick nån trojan och efter några körningar med AVG och melaware verkar det som den är borta. Men jag får en del fel medelande när jag startar XP.

Så jag undrar om det går att reparera XP utan att någon information försvinner. Men när jag trycker på R när jag har bootat med XP skivan, får jag upp massa alternativ och jag vet inte riktigt vad jag ska skriva..

All hjälp uppskattas

Permalänk
Medlem

Lättare om du kan ta reda på vad det finns för olika alternativ men om jag minns rätt så är det bara att köra på installera utan att formatera helt enkelt. Vill man formatera måste man trycka på F på ett visst ställe. (så var det i alla fall för mig).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jackeswe
Lättare om du kan ta reda på vad det finns för olika alternativ men om jag minns rätt så är det bara att köra på installera utan att formatera helt enkelt. Vill man formatera måste man trycka på F på ett visst ställe. (så var det i alla fall för mig).

Du menar att installera direkt på C? precis som vanligt? Blir det inte två stycken olika installationer på C driven då?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedC
Det har kommit ett preblem med en av mina datorer. Den fick nån trojan och efter några körningar med AVG och melaware verkar det som den är borta. Men jag får en del fel medelande när jag startar XP.

Så jag undrar om det går att reparera XP utan att någon information försvinner. Men när jag trycker på R när jag har bootat med XP skivan, får jag upp massa alternativ och jag vet inte riktigt vad jag ska skriva..

All hjälp uppskattas

http://support.microsoft.com/kb/315341/sv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
http://support.microsoft.com/kb/315341/sv

Tack!
Det va en bra sida. Men jag måste vara säker på en sak.. Kommer några dokument, bilder mejl från outlook försvinna? Jag kan inte riskera att detta försvinner...