Permalänk

Billaddare till Dell 9400??

Hej!

Jag ska på bilsemester nu och har ett litet bekymmer.

Har en bärbar Dell Inspiron 9400 som jag tänkte skulle få följa med på resan, men batteriet är trasigt på den så jag kör direktström från väggen.

Vet någon om det går eller finns Billaddare til min dator som man då kan ha i bilens sigg 12v och fortfarande ha datorn igång utan batteri??

Har nosat runt på nätet men ej lyckats hitta någe sådant eller information och den i så fall skulle orka att driva datorn via bilens sigguttag.

Länka gärna om du vet vart dom säljer dell bil laddare eller skriv och tipsa.

Tack /jolly

Permalänk
Medlem

Re: Billaddare till Dell 9400??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jolly0000
Hej!

Jag ska på bilsemester nu och har ett litet bekymmer.

Har en bärbar Dell Inspiron 9400 som jag tänkte skulle få följa med på resan, men batteriet är trasigt på den så jag kör direktström från väggen.

Vet någon om det går eller finns Billaddare til min dator som man då kan ha i bilens sigg 12v och fortfarande ha datorn igång utan batteri??

Har nosat runt på nätet men ej lyckats hitta någe sådant eller information och den i så fall skulle orka att driva datorn via bilens sigguttag.

Länka gärna om du vet vart dom säljer dell bil laddare eller skriv och tipsa.

Tack /jolly

Du tror inte en 12 volt till 230 volt skulle fungera?

de säljer sånna på exempelvis kjell och company, men du får nog räkna med nästan 1000:- kronor, men då kan du ju även ladda mobil, kaffebryggare?, tv spel mm!

FInns i olika "styrkor" allt från 75 watt till flera hundra!

Permalänk

Det får nog bli en sådan. Är inte alls hemma på el men kan väll fråga någon ang styrka o så. tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Det finns laptop adapters för 12v, allts från cigg uttaget till laptopen. Dom kostar 3-500:- Kjell & Co och Clasohlsson har det bla. Det enda trixet är att hitta någon med rätt anslutning. Men jag var på kjell o co när jag köpte min ta med dig datorn och nuvarande adapter så hjälper dom dig att hitta rätt.
Sedan är det bara tuta och surfa

Visa signatur

Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.
PS. Detta meddelande har granskats av FRA, Säpo, Polisen och NSA . (Med reservation för att ha utelämnat flertalet okända yttligare övervakare) .DS

Permalänk

stort tack ska ner så fort det är öppet

Permalänk

intressant. den jag köppte på kjel & kompany hadde flera olika ingångskontakter men ingen som passade min dell.

tänkte ta med mig datorn på måndag dit så skulle dom lättare kunna välja en.

ska se om den där passar min dell det e ju ett bra alternativ

Permalänk
Avstängd

Dell pluggen (pin/smart) är sällan (aldrig) med för universella adaptrar.