Nedkopplad från nätverk/internet 2ggr per dygn

Permalänk
Medlem

Nedkopplad från nätverk/internet 2ggr per dygn

Hej på er.

jag har nu under en längre period blivit nedkopplad från mitt nätverk och således även internet 2 gånger per dygn med 12 timmars mellanrum.

Först misstänkte jag att det var min ISP som hade problem, så då lät jag det bero en vecka, sen upp täckte jag att när jag spelade upp klipp som låg på min NAS hårddisk via min PS3a så tappade även den signalen och klippet stannade av, så problemet låg/ligger inte hos min ISP.

När jag hade LAN här för nån månad sen med ett par vänner så såg jag att klockan närmade sig tiden då jag skulle bli nedkopplad och sa då till dem att "nu flyger vi ur en minut eller 2". Då visade det sig att nej, det gjorde vi inte alls, det var bara jag som flög ur.

Så, under en längre period har jag fastställt att problemet sitter i min dator, 2 gånger per dag med 12 timmar mellan gångerna så tappar jag signalen med nätverket och jag har ingen aning om vad det kan vara. Alla andra enheter på nätverket klarar sig alldeles utmärkt och fortsätter tuffa på som om ingenting hänt.

Jag har kikat på schemalagda aktiviteter, men där finns det nada.
Jag har kikat på min router, en Netgear Rangemax Wireless-N 300 (WNR834B) och inte heller där kan jag hitta något som ställer till det (jag har även bytt port utan framgång).
Jag har kikat på mitt antivirus, NOD32, men inte där heller hittat något som kan vara orsaken.

Utöver det kan jag inte komma på något som kan göra såhär.

Hade det inte varit för IRC hade jag nog aldrig insett att det är 12 timmar mellan varje disconnect.

Citat:

(17:36:23) * [10053] Software caused connection abort
(17:36:23) * Disconnected
(17:36:26) * Connect retry #1 kjell.newstyledata.net (6669)
(17:36:27) * Unable to connect to server (No Route to Host)
(17:36:30) * Connect retry #2 kjell.newstyledata.net (6669)
(17:36:30) » HyDrAn sets mode: +i
(17:36:32) -*status- Welcome to GotGame.se
(17:36:32) Local host: i.gotgame.nu (83.68.230.119)

12 timmar senare:

(05:36:26) * [10053] Software caused connection abort
(05:36:26) * Disconnected
(05:36:29) * Connect retry #1 kjell.newstyledata.net (6669)
(05:36:31) * Unable to connect to server (No Route to Host)
(05:36:34) * Connect retry #2 kjell.newstyledata.net (6669)
(05:36:35) » HyDrAn sets mode: +i
(05:36:47) -*status- Welcome to GotGame.se
(05:36:48) Local host: i.gotgame.nu (83.68.230.119

Nån som kan ge några tips på vart jag ska styra min felsökning?

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

"Software caused connection abort"

Gå igenom skräpet du har installerat på dator och ta bort allt misstänktsamt. Även virus, trojaner, adware, spyware etc.

Ställ in ditt nätverk och allt som har med det att göra. Det går att nollställa sin router men glöm inte vad namn/lösenord det stod i papperna den hade. Glöm inte då att stänga av ALLT i hela nätverket (bort med elkablarna) som vissa tillverkare vill.

Om det är för jobbigt eller inte det går får du formatera och installera om datorn och var försiktigare med vad som installeras på dator. Speciellt vad ditt antivirus och andra säkerhets program håller på med.