Spelburk för 15k - 20k bygg min dator!

Permalänk

Spelburk för 15k - 20k bygg min dator!

Tjena gubbar!

Jag kan inte så mycket om datorer (hardware) utan är mer en "software" person. Hoppas det inte låter för korkat, men iaf.

Jag behöver en ny dator, eftersom jag haft min gamla i några år nu 4år+

Har hört att i7 är något att ha om man ska ha en bra speldator.

Det jag vill kunna göra på min dator är följande:

* Koppla in min xbox360 och spela på datorn / koppla in den till tv:n

* Spela dom senaste spelen utan problem. Tex, Crysis, gow, AC, etc.

* Den ska vara tyst, och väl kyld.

* Ska klara att spela in "gameplay" asså om jag har FRAPS tex så ska den inte "lagga" eller så utan det ska vara "smooth"

* Ska klara av Photoshop cs4 utan problem. (Gör den väl om den klarar av dom spelen)

* Ny skärm ska också med! 17" och uppåt?

Det är allt jag kan komma på just nu, har ni förslag eller så, så säg till!

OBS: Datorn kan jag inte bygga, utan måste redan vara byggd med Windows XP eller Vista (vilket än som är bäst för just min dator) kostar något extra säkert, men det är okej.

Hoppas ni kan hjälpa mig, tack i förväg!

// JJ

Permalänk
Medlem

http://www.ladda-upp.com/bilder/22610/dator-amd går dock att spara ca 2k på att du bygger själv och kör w7 rc

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Medlem

Någon annan får gärna hoppa in och hjälpa till lite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acckee
http://img178.imageshack.us/img178/207/datorrrr.th.jpg

Någon annan får gärna hoppa in och hjälpa till lite

inget OS men som sagt, lite bättre lite dyrare

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Medlem

säker på antec nätagg?

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

antec gör bra grejer, dock lite dyra

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Medlem

My $0.02

Permalänk
Medlem

Du skulle ju även kunna bygga datorn själv och köra w7 rc och käna 2k

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk

Tack för era svar, kan ej bygga själv, aldrig gjort, och när det handlar om så mycket pengar så tar jag nog den säkraste vägen ändå.

Permalänk
Medlem

Om han inte ska klocka borde väl ett Asus P6T SE räcka?

Och sen skulle jag absolut välja en Dell UltraSharp 2209W. Speciellt om man även kommer att jobba med grafik utöver att spela.

Visa signatur

Antec Three Hundred | Asus M4A78T-E | AMD PII X3 720 BE @ 3.5 GHz | OCZ DDR3 2x2GB @ 1600 7-7-7-21 | XFX GTX 260 @ 720/1170/1520 | Noctua NH-U12P | Corsair 620W | Hitachi Deskstar P7K500 500GB | Dell 2209WA

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om den? Nätagget kanske har för lite W men bara att lägga till 300 kr så får du 700W+

Säger inte åt dig att köpa denna för jag har ingen aning om den är bra nog för just det där priset. Men om man hade pengarna är det värt det?

Permalänk

Ser att alla dator paket ligger på runt 19-20k undrar om jag kan få något lite billigare? Har pengarna, men man vill ju spendera så lite som möjligt men den ska ändå klara det jag sa, om inte så säg vad ni tycker jag ska ha av dom här alternativen så går jag på det.

Permalänk
Medlem

Ska du ha en i7 med skärm så får du räkna med att lägga ut i alla fall runt 17000 +795 för montering.

i7 moderkort och processor
SSD disk
CL7 minne
2 grafikkort.
Det kostar pengar!

Detta rekommenderar jag:

Då får du en 80GB till C: för Windows, spel och program som är enormt snabb för detta ändamål. 2st 1TB diskar som du raidar för transfer rate, de är tysta, energisnåla och har bra prestanda.

Ska du ha en dator för spel och väljer en i7 plattform så kan du inte motviera ett grafikkort i den här prisklassen, det behövs två.
650W räcker gott och väl, gå inte på Watt hysterin.

Permalänk

Ojdå, såg visst inte att det var 2 stycken grafikkort, nu låter det ju lite vettigare, med det priset.

Så kan man få Windows 7 gratis med detta? Såg en review på youtube och den är ju bättre än vista.

Vilket paket är bäst, från dom svaren jag fått?

Behöver jag något extra?

Permalänk
Medlem

Mallen för mig blev.
Antec P183
Asus P6T Deluxe V2
Intel Core i7 920 2.66GHz
6GB DDR3 1600MHz/CL8/XMS3-12800 Dominator Triple Channel

sen väntar jag med att köpa grafikkort tills dx11 kommer (kör på mitt GTS 8800 tillsvidare) jag har slängt med ett helt ok grafikkort nedan men själv så väntar jag..

skulle gärna köpa en SSD-disk men väntar på bättre/billigare diskar samt Windows 7 (tills dess kör jag Raidade 10k-diskar 2x74gb) men är du spelnörd så känns raid/ssd lite överkurs...

Du har 8st produkter i kundvagnen.
Totalt: 14 917 kr. (varav frakt 99 kr.)
750W Corsair CMPSU-750HXEU 1 414 kr
Asus P6T Deluxe V2 2 650 kr
Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz XMS3-12800 1 414 kr
Intel Core i7 920 2.66GHz 2 739 kr
Antec Performance One P183 1 525 kr
750GB Western Digital Caviar Black SATA II 749 kr
LeadTek GeForce GTX 275 896MB 2 132 kr
BenQ TFT 23.6'' G2412HD 2 195 kr

sen hade du montering och nån dvd med och det går väl på en tusenlapp till..

16000:-

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frobe
Ska du ha en i7 med skärm så får du räkna med att lägga ut i alla fall runt 17000 +795 för montering.

i7 moderkort och processor
SSD disk
CL7 minne
2 grafikkort.
Det kostar pengar!

Detta rekommenderar jag:
http://www.fredrikoberg.com/swec/silentrage.jpg

Då får du en 80GB till C: för Windows, spel och program som är enormt snabb för detta ändamål. 2st 1TB diskar som du raidar för transfer rate, de är tysta, energisnåla och har bra prestanda.

Ska du ha en dator för spel och väljer en i7 plattform så kan du inte motviera ett grafikkort i den här prisklassen, det behövs två.
650W räcker gott och väl, gå inte på Watt hysterin.

Ser bra ut, (inte för att jag fattar så mycket ha) men är det grafikkortet bättre än xfx geforce gtx 275 896 oc? Vad är det för skillnad mellan dom?

Och kommer datorn vara väl kyld? Behöver jag någon extra fläkt eller så?

Och xbox360 kommer också funka på den?

Tack för alla era svar, mycket hjälpsamt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silentrage
Ser bra ut, (inte för att jag fattar så mycket ha) men är det grafikkortet bättre än xfx geforce gtx 275 896 oc? Vad är det för skillnad mellan dom?

Klart att GTX275 är bättre, men i SLI är det liten skillnad som inte motiverar kostnaden. Detta har påvisats av tester från alla stora hårdvarusidor på nätet. Har du pengarna så visst, det skiljer inte så mycket, men det skiljer ännu mindre i prestanda.

Angående Xbox 360 så antar jag att du menar att du vill köra på datorskärmen, har du HDMI ut så funkar det bra på den skärmen. Det var anledningen till att jag rekommenderade den, xbox 360 kontrollen funkar fint på vilken pc som helst så länge den är trådbunden, finns också 360 wireless controller för pc men då får du köpa en ny med mottagare.

Chassit har 3x120mm fläktar och plats för 3 till. Luften räcker om du inte ska överklocka. Ska du överklocka kan du köpa till ett par till men då ska du också ha en ny kylfläns till processorn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frobe
Klart att GTX275 är bättre, men i SLI är det liten skillnad som inte motiverar kostnaden. Detta har påvisats av tester från alla stora hårdvarusidor på nätet. Har du pengarna så visst, det skiljer inte så mycket, men det skiljer ännu mindre i prestanda.

Angående Xbox 360 så antar jag att du menar att du vill köra på datorskärmen, har du HDMI ut så funkar det bra på den skärmen. Det var anledningen till att jag rekommenderade den, xbox 360 kontrollen funkar fint på vilken pc som helst så länge den är trådbunden, finns också 360 wireless controller för pc men då får du köpa en ny med mottagare.

Chassit har 3x120mm fläktar och plats för 3 till. Luften räcker om du inte ska överklocka. Ska du överklocka kan du köpa till ett par till men då ska du också ha en ny kylfläns till processorn.

Tack så mycket för ditt svar, jag går nog med det du har lagt ut, bara att vänta tills man får lön så köper jag det, tack ännu en gång!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frobe
Klart att GTX275 är bättre, men i SLI är det liten skillnad som inte motiverar kostnaden. Detta har påvisats av tester från alla stora hårdvarusidor på nätet. Har du pengarna så visst, det skiljer inte så mycket, men det skiljer ännu mindre i prestanda.

Angående Xbox 360 så antar jag att du menar att du vill köra på datorskärmen, har du HDMI ut så funkar det bra på den skärmen. Det var anledningen till att jag rekommenderade den, xbox 360 kontrollen funkar fint på vilken pc som helst så länge den är trådbunden, finns också 360 wireless controller för pc men då får du köpa en ny med mottagare.

Chassit har 3x120mm fläktar och plats för 3 till. Luften räcker om du inte ska överklocka. Ska du överklocka kan du köpa till ett par till men då ska du också ha en ny kylfläns till processorn.

Moderkortet som du skrev stödjer det 1600mhz minnen?

Sen grafikkorten 2x 260 har han pengarna är väl det bättre med 2x 275? Eller 2x 4890?

Sen är SSD verkligen värt det just nu? Veloci är fortfarande riktigt snabba och den är mkt billigare + att du får mer plats så han kan installera alla sina spel och program på den. 80 kanske räcker till det men dagensläge brukar spelen ligga på 10gig+ och windows 10-20gig?

Och chassit du skrev är väl ganska litet? Mer ett budget chassi? när han ska ha fina grejjor kan han väl gå på något med bättre kylning och större chassi? Kan bli trångt.

Sen skärmen den har inte riktig 24tums upplösning

Permalänk

är de bara jag som är ute och cyklar eller stödjer inte minneskontrollen i i7 bara 1333mhz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kniffarn_
är de bara jag som är ute och cyklar eller stödjer inte minneskontrollen i i7 bara 1333mhz

Du är ute och cyklar..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Muss3
Moderkortet som du skrev stödjer det 1600mhz minnen?

Sen grafikkorten 2x 260 har han pengarna är väl det bättre med 2x 275? Eller 2x 4890?

Sen är SSD verkligen värt det just nu? Veloci är fortfarande riktigt snabba och den är mkt billigare + att du får mer plats så han kan installera alla sina spel och program på den. 80 kanske räcker till det men dagensläge brukar spelen ligga på 10gig+ och windows 10-20gig?

Och chassit du skrev är väl ganska litet? Mer ett budget chassi? när han ska ha fina grejjor kan han väl gå på något med bättre kylning och större chassi? Kan bli trångt.

Sen skärmen den har inte riktig 24tums upplösning

Vad tycker du jag ska skaffa för dom pengarna Muss3? Vill ju kunna spela Crysis etc, utan problem på högsta.

Permalänk
Medlem

Se nu till och köpa ett operativsystem med uppgraderingskupong till win7 på Inet så du bara kan köra igång datorn när du kommer hem (de installerar o testkör), allt annat är dumsnålt om man inte kan något om datorer.

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.