köpråd: gamingdator inkl skärm för runt 14 000 ?

Permalänk

puuh, då fick jag det uppklarat.

Det hände något väldigt skumt när jag beställde, grafikkorten försvann ur min beställning. men som tur var gick det att ta bort beställningen efterår ändå. gjorde om den och det var då det stod att grafikkorten inte fanns längre. tyckte det var något skum när det stod att totalkostnaden var 8000-nånting

en sista fråga då; hur lång tid kan jag förvänta mig att få vänta på burken då 80% av grejerna var best.varor? Eller det kanske är en dum fråga.

Anyways, tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

undrar också hur lång tid det tar för best.varor att komma..
Beställde en dator igår och två komponenter är best.vara och tre fanns inte i lager...:/

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk

Bara jag slipper vänta 2 månader som förra gången jag beställde en dator är jag nöjd. Då var det iofs Datorbutiken, samt att det var när geforce 8800gt (?) kom ut och det var en väldig hysteri kring det.

Permalänk
Medlem

2 månader kan vi glömma. Men säkert några dagar (hoppas jag iaf.) så det inte kommer nya prissänkningar/kampanjerbjudanden.

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zimonk
2 månader kan vi glömma. Men säkert några dagar (hoppas jag iaf.) så det inte kommer nya prissänkningar/kampanjerbjudanden.

Är det beställningsvara kan det ta allt från en dag till flera månader eller inte alls tills Inet får varan i lager. Dock brukar de vara vänliga att meddela när varorona kommer i lager till dem (om de nu gör det - kan ha utgått) och då kan man ändra sin order osv. om man vill.

Permalänk

Nu har jag fått mail från som lyder;

"Då du rakt igenom valt fina prylar har jag egentligen bara en synpunkt. Och det är nätagget som vi anser du behöver kosta på dig 750w varianten istället. SLI kopplade grafikkort drar en del ström och med 650w ligger du lite lågt total sett (även om det precis kan fungera)."

behöver jag byta ut det? jag vet inte om det gör ngn skillnad, men jag kommer inte klocka någonting osv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbotomte
Nu har jag fått mail från som lyder;

"Då du rakt igenom valt fina prylar har jag egentligen bara en synpunkt. Och det är nätagget som vi anser du behöver kosta på dig 750w varianten istället. SLI kopplade grafikkort drar en del ström och med 650w ligger du lite lågt total sett (även om det precis kan fungera)."

behöver jag byta ut det? jag vet inte om det gör ngn skillnad, men jag kommer inte klocka någonting osv.

Hade du valt 650W Corsair innan eller? För det har bara två pci-e 6-pins kablar (grafikkorten kräver 4 totalt.) Då måste du köra med adaptrar (finns på Inet). De kostar ungefär mellanskillnaden på ett 650W och ett 750W aggregat som har 4st 6-pins pci-e kablar. Dock följer dessa adaptrar ibland med grafikkorten, men jag rekommenderar att du köper 750W (spelar ingen roll om det är HX (modulärt) eller TX (ej modulärt). 650W är lite på gränsen, dock skulle det säkert fungera utan några som helst problem, men har du råd så är ett bättre nätaggregat att föredra.

Permalänk

okej, bara att hoppa upp ett snäpp till;

750W Corsair CMPSU-750TXEU750W, ATX, 140mm fläkt, 24pin då eller? eller rekomenderar du någon annan? helst inte allt för mkt dyrare då jag redan gått över min budget lite, men inte heller någon budgetpryl jag riskerar att måste byta ut snabbt

och ja, jag hade valt 650 först :>

Permalänk

Det här duger fint (har alla kablar som behövs osv.):

https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/750w-corsai...

Här är en lite uppgraderad version som är modulärt, vilket innebär att du bara kopplar in de kablar som du vill använda = mindre kablar= bättre kabeldragning = bättre kylning.

https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/750w-corsai...

Dock är det lite dyrare. Du gör precis som du vill, båda fungerar lika bra med din dator.

Permalänk

"båda fungerar lika bra med din dator", okej men om jag klarar mig med det billigare utan att det blir för varmt etc så tar jag ju gärna det. men om det dyrare gör prestandan bättre(vet itne hur varmt det kommer vara i min låda nu?) så tar jag gärna den dyrare.

om vi säger som så; jag har pengarna, men jag lägger ogärna ut dem i onödan

Permalänk

ähh kör på det dyrare. skiljer ju bara 300 spänn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbotomte
ähh kör på det dyrare. skiljer ju bara 300 spänn.

Gör så, det har högre effektivitet vilket gör det tystare. Tror inte att värmen skulle bli ett problem, om du kör på det billigare, men det skulle definitivt låta mer.

Permalänk

Den passar bra den.