Permalänk
Medlem

ÖL - Red Stripe är en goding! Den bör testas.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Avstängd

*mhm, smutt smask *

Ljust öl: Norrlands Guld.
Mörkt öl: Guinnes eller Kilkenny.

*rap*

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Staropramen, Stella Artois, Newcastle. När det gäller drinkar blir det ofta traditionella GTs eller energidryck med Jäger/vodka.

Permalänk
Medlem

Hade vi inte haft ganska olika användarnamn hade jag trott att jag redan skrivit i denna tråden med tanke på vad Olegh precis listade upp :s

Öl: Newcastle, staropramen, carlsberg export, guiness. Gärna tjeckisk/tysk öl generellt.

Drink: Jäger+redbull, eller jäger+(grön)monster. Och vid vissa tillfälle rom+cola :).

Whisky: Bowmore har många fina flaskor/årgångar, min favorit!

Och ikväll ska man vara nykter & vara bartender... Detta fungerar inte, nu är jag sugen på öl

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem

Whisky: Laphroaig
Öl: Guinness, Innis & Gunn samt Newcastle

Var bara tvungen...

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Oppigårds öl är en nyfunnen favorit. Alla sorter verkar vara goda.

Annars gillar jag mörk öl allra mest -belgisk trappist är guld. Westmalle dubbel och Roquefort är favoriter.
Belgarna kan även göra riktigt stark öl utan att den smakar skit. Hercule Stout ligger på runt 13 procent tror jag, och är jättesmarrig!

Whisky - tycker i princip om alla Islay-sorter.
Mest för pengarna får man nog om man tar en Illeach. En billig single malt som fått bättre betyg än Ardbeg med flera mycket dyrare sorter.
Det luriga är att den innehåller whisky från nåt islaydestilleri - men ingen vet vilket, det är hemligt! Jättemysko fenomen.
Kolla in tråden på whiskyforum: http://forum.whiskyforum.se/lofiversion/index.php?t1435.html

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
ÖL - Red Stripe är en goding! Den bör testas.

Är inte det världens blaskigaste? Den är ju från jamaica för farao!

Permalänk
Medlem

Ystads Färsköl

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk

Öl:
Gärna ljus lager eller ale
Staropramen, Innis & Gunn, Coors Light eller liknande.

Sprit:
Whiskey är väl det som går ner rent. Inte för rökig dock, gärna med nån droppe vatten i.

Drinkar:
Standard start på krogen är väl en tolva red bull vodka eller en tequila shot. Sen funkar syrliga drinkar. June bug är en drink som jag bara lyckats få en gång då det bara är en enda bartender som kunnat den. P2 är jävligt fin också. På hemmafest är det rom o cola eller vodka, redbull och sprite som gäller för hela slanten!

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

norrlandsguld eller malibu med cola

Permalänk
Medlem

Random öl går bra oftast, helt inte pissgul som Corona eller miller.

Whiskey har jag inte fastnat för, extremt billig whiskey utblandat med ananasjuice är the shit.

Vodka funkar alltid oblandat som blandat hehe.

Cider och alkodricka som Smirnoff Ice slinker alltid ner men det går inte att dricka bara då känns som man häller en påse socker i truten med lite vatten...

Permalänk
Medlem

öl: tuplapukki 8,5% så gott, har inte smakat så bra öl med så hög alkoholhalt.
whisky: single malt (inte så noga)
varm grog: varmvatten/te + Rhum Pécoul + lite citon + socker
cider: Stowford Press Cider

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Norrlands Guld och Heineken svarar jag... för sjunde gången.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

För min del blir det väl mest Norrlands och mariestad! sen kanske nån spritare vid sidan om men de är väldigt sällan

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns som sagt likadana trådar sedan tidigare och varför vi skall ha fler kan man fråga sig?

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM