Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX510.
Ok, men jag tror alla chassin är synliga. Tror inte inet har osynliga chassin,

Haha helt sant.

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nodens
Ok så gigabyte kortet eller xfx är skit samma?

Köp Gigabytes grafikkort, dem har en grej på vissa grafikkort som heter: "Ultra durable", dem korten har lite lägre temperaturer och kan eventuellt klocka lite bättre.
Och dem korten kostar fortfarande lika mycket (om inte mindre) än andra konkurrenters grafikkort (XFX t.ex).
Om kortet har UD i produktnumret så har den Ultra Durable.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nodens
Ok så gigabyte kortet eller xfx är skit samma? Grafikkort med inbyggt ljudkort, det var nyheter för mig(?).

Någon som har en favoritsida med fps statistik eller en uppfattning om hur mycket sämre ett 275 är jämfört med 285?

Mercy1,Inet monterar åt mig så det måste vara ett grafikkort från deras sortiment tyvärr.

Mhm, Komplett kampanjen tog slut inatt tydligen.

Vet att Inet monterar, men de måste väl ha nått "test" gfxkort att köra när de installerar allt, utom gkorten då.
Som de kan använda tillfälligt menar jag. Inte säker på att det funkar men man kan väl prata med dem om det.

Det räcker med ett att tända skärmen så att säga.
Bara en ide

Men förstår om de ställer sig kallsinniga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mercy1
Mhm, Komplett kampanjen tog slut inatt tydligen.

Vet att Inet monterar, men de måste väl ha nått "test" gfxkort att köra när de installerar allt, utom gkorten då.
Som de kan använda tillfälligt menar jag. Inte säker på att det funkar men man kan väl prata med dem om det.

Det räcker med ett att tända skärmen så att säga.
Bara en ide

Men förstår om de ställer sig kallsinniga.

Har beställt montering av Inet förut utan grafikkort, dom sa inte ett ord om det.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Har beställt montering av Inet förut utan grafikkort, dom sa inte ett ord om det.

Aye, misstänkte det! Tackar.

Det är möjligt Nodens

Permalänk
Medlem

Tackar alla för inputen, dig med MX, så det verkar som 275 får funka som ett budget alternativ tills jag kan fixa nytt. Ska se om jag hittar några grafer över prestandan.

Mercy!
Var har du din datorlåda placerad? Den är ju både djup och hög så placeringen blir väl under skrivbordet i mitt fall och då undrar jag om avståndet mellan fläktarna (sitter uppe i chassit) och bordet spelar någon roll. Är väl ca 10 cm diff.

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nodens
Tackar alla för inputen, dig med MX, så det verkar som 275 får funka som ett budget alternativ tills jag kan fixa nytt. Ska se om jag hittar några grafer över prestandan.

Mercy!
Var har du din datorlåda placerad? Den är ju både djup och hög så placeringen blir väl under skrivbordet i mitt fall och då undrar jag om avståndet mellan fläktarna (sitter uppe i chassit) och bordet spelar någon roll. Är väl ca 10 cm diff.

Min står och brölar i vardagsrummet fritt placerad på golvet.
Går även att använda som bord till soffan, bara man inte spiller ner kaffet/groggen i den....

Använder headset när jag lirar games.

10 cm räcker gott å väl, nema problemas!
Det är inte så mycket tryck ur den genom taket som man kan tro.
2 stora bamsingar till fläktar med låga varvtal + en stor yta att "vädra" igenom, inget att oroa sig över.

Lycka till!