Permalänk
Proffsmobbare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Ser mycket bra ut! Men kan du göra bilderna klickbara så man får upp större bilder? Kan du också lägga upp några icke-photoshopade bilder på slutprodukten både på in och utsidan?

Här har du bilderna i dagsljus.
Känns inte som någon idé att lägga upp rejält högupplösta bilder på en halvklar, smått misshandlat dator.
Skulle kunna göra det nästa studiorunda om det är så.

Tror att jag åter igen måste klargöra att nätagget och stommen är rejält misshandlade, men det är ingen idé att lacka om dem innan allt annat är klart.

Ramminneskylarna med mera sitter skevt eftersom att det inte finns några komponenter alls, inga ramminnen, ingen processor, inget grafikkort.

Access: Allt som allt skulle jag bli förvånad om jag passerat 3000:- med komponenter+chassi än så länge.

Permalänk
Medlem

Ja inte lönt med högupplösta bilder i dagsläget.

Det är bara köra vidare. Ser ju bra ut hittills

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska göra en ordentlig sleeving-guide till alla de som inspirerats av detta bygge och slängt iväg en beställning till mdpc-x Däribland jag...

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Medlem

fy satan och lite till!!! både lianli't och planbooken....!!

Visa signatur
Permalänk

oh shat vad najsigt, du kan ju tjäna pengar på sånt

Visa signatur

nzxt hush|asus striker II extreme|intel q8300|asus xonar dx|gigabyte gtx 260OC|4gb corsair xms3 ram|zalman zm600-hp|scythe mugen II

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Il Indigo
Sleevingguide:

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=202639

+1

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Man blir jäkla sugen på att göra något liknande projekt själv. Vet dock inte riktigt vad man ska göra, har ingen att göra ett chassi till, själv är jag nöjd med mitt är lagom tyst och kallt som en frys ^^. (CoolerMaster elite 335). Vet dock inte om jag har pengarna längre heller, inget sommarjobb

Permalänk

jag tycker dock att kopparet skär sig mot det svarta och vita. man kanske kunde tagit en true black och satt dit en fractal design fläkt

Visa signatur

nzxt hush|asus striker II extreme|intel q8300|asus xonar dx|gigabyte gtx 260OC|4gb corsair xms3 ram|zalman zm600-hp|scythe mugen II

Permalänk
Proffsmobbare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v4porizer
jag tycker dock att kopparet skär sig mot det svarta och vita. man kanske kunde tagit en true black och satt dit en fractal design fläkt

Det är meningen att det ska vara kontraster.

Utsidan ska vara svart/vit och insidan svart/koppar, det fattas en svarttonad plexiskiva på chassisidan.

Permalänk

Jag tycker kontrasten med koppar mot svart chassi insida och vit utsida är briljant. Skitsnyggt!

Sitter och tittar på mitt egna antec 902 óch undrar vad man ska hitta på. får väll ta att köra lite sleeving iaf

Permalänk
Proffsmobbare

Har inget nytt att bjuda på inom pLanbooken, så jag postar lite ifrån mitt andra projekt för att hålla tråden levande.
Det blir väl mer av en allmän arbetslogg än en projekttråd.

Och slutligen lite photoshop för att få in en radiator till:

Enjoy!

Permalänk
Medlem

awesome!!! satan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Upp med detta på MillionDollarPC för fan!

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Beyond awesomeness.

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Proffsmobbare

Ska tillverka PCIe-täckare längre fram.

Permalänk
Medlem

Ruggit snyggt blir detta^^ Vad menar du med PCIe-täckare:S

Permalänk

Förmodligen för att man inte ska se de gröna portarna.

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JaZid
Ska tillverka PCIe-täckare längre fram. [/B]

Fan ja sjukt porrigt det blev med vattenblocken på!

Permalänk
Proffsmobbare

Lite mer påfyllning.

Permalänk
Medlem

sjukt snyggt! och dina foto skills är ju sjukt grymma!!

Visa signatur
Permalänk
Proffsmobbare

Blocken i dagsljus, bara testmonterat för att det inte ska ligga och skräpa på hyllan.
Ska göra egna fästanordningar och backplates senare.

Lutar åt vitt på övervåningen och sleevat på undervåningen när det gäller slangen.

Permalänk

Riktigt snyggt, kan blir jävligt bra snyggt med sleevad slang på undervåningen och vitt på övervåning, kör på det!

Visa signatur

[B]965BE C3 @ 4018MHz | XFX HD5770 @ 1GHz

Permalänk
Proffsmobbare

Fick äntligen hem fläktgallret!

Permalänk
Medlem

Vad anvander du for kamera nar du fotar? Sjukt fint blir det.

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 15" Unibody | Intel Core 2 Duo 2.4GHz | 2x2GB OCW DDR3 | 250GB HDD | Mac OS X 10.6 Snow Leopard
HTPC: Intel Dual-Core E6300 @ 2.8GHz | Corsair DDR2 PC6400 2x2GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Asus P5N7A-VM nForce 730i | Antec NSK-2480 | Windows 7 Pro

Permalänk
Medlem

Fint och snyggt som allt annat innan :D. Men blockar inte vattenkylningen för typ båda pci-e-portarna?

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem

ah så snyggt!!!

Visa signatur
Permalänk
Proffsmobbare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebreh
Vad anvander du for kamera nar du fotar? Sjukt fint blir det.

En Canon 400D med kitobjektiv som jag hittade billigt via en kompis, väldigt stabil och prisvärd kamera i mitt tycke.
Det är dock en hel del photoshop inblandat också, min studio är så liten att jag får göra om bakgrunden helt i photoshop tills jag får tag i lite roligare utrustning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriggus
Fint och snyggt som allt annat innan :D. Men blockar inte vattenkylningen för typ båda pci-e-portarna?

Jag ska vända på skruvarna så att huvudena inte sticker upp, så tror jag inte det blockerar men jag vet faktiskt inte.
Just nu blockerar den mellanporten, vilket är synd eftersom att GPU-vattenblocket inte kommer synas lika mycket i översta porten.

Om du syftar på SLi så är det inget jag tycker om, har hellre ett kraftfullare singelkort.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xion_drifter
ah så snyggt!!!

Det värmer!
Tror att du är en av få som följt med "hela vägen", kan bara säga tack det uppskattas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JaZid
Det värmer!
Tror att du är en av få som följt med "hela vägen", kan bara säga tack det uppskattas!

No problemo Kvalitetsarbete måste ju följas, är ju ett brott om man inte gör de

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Herre jävlar!!! har kollat igenom hela forumet/byggloggen och jag lovar att det är nog det snyggaste chassit jag sett, i alla fall land dom snyggaste. Chassit blev ju hur snyggt o stilrent som helst. det enda lilla som jag stör mig på är den där glipan man ser vid dörren. Oavsett så är det en solklar 10p =D

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt