Ingen diskmedelslucka på diskmaskin?

Permalänk

Ingen diskmedelslucka på diskmaskin?

Har köpt en bänkdiskmaskin och där man ska fylla i diskmedel så sitter det ingen lucka som man kan stänga?
Kommer inte diskmedlet rinna ur därifrån eller ska det vara så?

Lägger in en bild där ni ser vad jag pratar om:

Ska det inte vara en lucka där?
Fick inte med nån bruksanvisning.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

Bara att skvätta lite i maskinen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bänkdiskmaskin väl? Det är som nikce säger, bara att skvätta runt lite.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Hehe reagerade på samma sak för ett tag sen men insåg att det vr så det skulle vara. Precis som tvättmaskiner. Där kan du slänga in tvättmedlet direkt i maskinen också.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Japp, det är ingen fördisk på de enklare bänkdiskmaskinerna, så allt diskmedel ska ändå in från början, så du kan hälla det var du vill (i diskmaskinen alltså...)

Permalänk
Medlem

enligt yes maskindisk ska man lägga deras tabletter i bestickshållaren, funkar finfint för mig.

Permalänk
Medlem

Finns en risk med att lägga tabletten i bestickstället, efter diskning kan delar av den finnas kvar däri och då känns inte besticken så fräscha men om man lägger tabletten på botten av maskinen brukar den lösas upp helt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninoquir
Finns en risk med att lägga tabletten i bestickstället, efter diskning kan delar av den finnas kvar däri och då känns inte besticken så fräscha men om man lägger tabletten på botten av maskinen brukar den lösas upp helt

Det problemet har jag aldrig haft, iofs så har vi vår maskin kopplad till varmvattnet så den både diskar och sköljer varmt.
Men tycker ändå att sköljningen borde vara så pass bra att medlet helt sköljs ut.
För om det ligger kvar där i hur är det då med tallrikar m.m.? Är de riktigt fria från diskmedel?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

Står manualen till diskmaskinen på Polska eller?

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VonPluring

Fick inte med nån bruksanvisning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Står manualen till diskmaskinen på Polska eller?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Det problemet har jag aldrig haft, iofs så har vi vår maskin kopplad till varmvattnet så den både diskar och sköljer varmt.
Men tycker ändå att sköljningen borde vara så pass bra att medlet helt sköljs ut.
För om det ligger kvar där i hur är det då med tallrikar m.m.? Är de riktigt fria från diskmedel?

Kan ju variera från maskin till maskin också, min sambo hade en bänkdiskmaskin en gång i tiden och där blev tabletten kvar delvis om man lade den i bestickstället därav mitt tips
Den diskmaskinen gick på varmvatten också, hade en specialkoppling så man kunde ansluta den till vattenkranen i köket har jag för mig.
Som sagt kan variera från maskin till maskin, detta var iof för snart 7 år sedan som han hade den så det kan ha blivit bättre kvalitet på maskinerna nu.
Jadu ingen aning om dom är fria från diskmedel eller ej men jag lade iaf tabletten i botten på maskinen och då löstes den upp utan problem, känns iaf inte pålitligt om tabletten är kvar delvis att allt medel är borta från disken.