Inet kampanj: Sparkle GeForce GTS 250 512MB

Permalänk
Medlem

Jo, det är det kortet jag menar. Okej, men jag läste lite om det på google och då fattade jag det som att det krävdes två PCI-platser. Stämmer det eller förstod jag fel?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boxarez
Jo, det är det kortet jag menar. Okej, men jag läste lite om det på google och då fattade jag det som att det krävdes två PCI-platser. Stämmer det eller förstod jag fel?

Nja, kylaren gör att kortet blir såpass brett invändigt att det täcker en (eller möjligtvis två) av de PCI-kortplatser som finns bredvid PCI-e kortplatsen på moderkortet. Däremot använder det sig inte av några PCI-portar/kortplatser utan endast en PCI-e (x16) port.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Tack så mycket! Det blir att lägga en beställning då.

Permalänk

Om du har problem med ditt 4870x2 tycker jag du ska skicka in och få ett nytt dirrekt.

Jag har ett sådant och har aldrig haft bättre kort hittils, gick från 8800GTS 512 @ SLI till detta och det var skillnad, och jag har inte haft problem med några drivisar till det eller artifakter eller något.
Jag sitter och spelar massor spel med allt på max helt felfritt.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Är det bara Sparkles GTS250 som kräver 2st 6-pin? eller gäller det alla GTS250?

Visa signatur

[b]|[/b] AMD Phenom X3 8650 2,3 GHz [b]|[/b] Nvidia GTS 250 [b]|[/b] 4 GB DDR2 800 MHz [b]|[/b] Ace Clubs IV 480W [b]|[/b] Windows 7 Professional [b]|[/b] Samsung 2233rz [b]|[/b] D'feldt AudioEnigne 2 [b]|[/b]

Permalänk

Har precis skaffat ett Palit GTS250, det kräver också två. Men fattar inte varför? Någon som vet?

Permalänk
Medlem

har beställt ett XFX GeForce GTS 250 1GB PhysX CUDA måste man koppla in båda 6pin sladdarna har bara en men 6 pin på mitt nätaggregat ?

Visa signatur

processor:AMD ATHLON 64 X2 6000+ - 3,0 GHZ Grafik kort:geforce 9500gt 512mb. modekort:gigabyte ga-m615me-s2.
nätverksaggregat: Huntkey LW-6400HGP 400W.dataskärm upplösning1440 x 900.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EricWi
har beställt ett XFX GeForce GTS 250 1GB PhysX CUDA måste man koppla in båda 6pin sladdarna har bara en men 6 pin på mitt nätaggregat ?

Du måste koppla in båda. Adapter följer nog med så att du kan koppla två molex till en 6 pin.