EVGA lanserar hårdvara för 4-vägs SLI

Permalänk
Medlem

Två sidor och ingen har frågat om det maxar crysis?

Permalänk
Medlem

Undra om det maxar crysis?;)

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Säger detsamma , har inte sett ljudkort med pci

Om du syftar på PCI-E har det funnits ett tag: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=438#rparams=k=s41635335
Om du nu verkligen menar vanliga PCI så har du nog bott under en sten ett bra tag

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

My preciioussssssss Gollum it`s mine just miiiineee.....
Ja 20000 för graffarna 5000 för brädan 9000 för prollen två 1000 wattars mist 4000 12 gb gt minnen 5000 lian li x2000 chassi 5000 ja 48000kr i norska det blir på ett ungefär 65000 svenska kronor Nei det blir bara för dyrt... så roligt är det inte..... att slå rekord.... !!
två asus MARS 20000kr rampage II gene bräda 1800kr, 12 gb kingston hyper-X2000 2500kr En mist 1000 wattare 2000 kr lian li mx 500 chassi 1800 kr TRUE black kylare 600 kr en i7 950 3500 kr det blir.......jävligt mycket billigare för samma prestanda under 30000 kr i norska och strax svarar asus med asus jupiter eller pluto eller nåt annat överjävligt på single pcb bara veckor innan nästa generation graffar ;-p

Prisvärt ?? Javist magistern ! Om man skiter diamanter....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie-or-paj
Två sidor och ingen har frågat om det maxar crysis?

"Maxar det Crysis?" Sweclockers svar på "Tar hon den i tvåan?"

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Fan vad nice ska lätt köpa!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andre_H
"Maxar det Crysis?" Sweclockers svar på "Tar hon den i tvåan?"

lol

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andre_H
"Maxar det Crysis?" Sweclockers svar på "Tar hon den i tvåan?"

Haha Tack för dagens garv!

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Inaktiv

Perfekt för EVGA-folket i deras Foldingteam. Grafikkortet var sött, jag känner mig lite småsugen på att byta ut mina GTX 260 SSC mot två sådanna.

Permalänk

nån mer än jag som tyckte moderkortet påminde lite om lego...

tänkte mest på kylaren runt processor sockeln

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Snygg design på moderkortet....snyggt att de håller sot svart....annars är jag inget fan till evga...än sålänge har asus,gigabyte och msi varit överlägsen över dem.....Men gillar deras EVGA Precision....ett litet bra program som är överförväntan mot de övriga....

Hoppas se något test på sweclockers med detta, och liknande sytem med de övriga märken....snart dags för det...

Permalänk
Medlem

Appropå "maxar den crysis", borde den inte nästan maxa crysis?, eller är detta bara än önskedröm?
komigen, 4 x gtx 285 och en maffig och överklockad CPU, borde inte de va tillräckligt ?

Permalänk
Medlem

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Saggade just ner mina byxor

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
dessa grafikkort var det som i slutändan gjorde PC till en sekundär spel-plattform.

det ligger faktiskt ngt i det du säger. De flesta "svenssons" som inte har datorer som hobby tycker nog att det är lite dyrt o knepigt att byta komponenter för att kunna spela nästa inköpta spel titel på vettiga inställningar. Lättare med konsoll som varken blir bättre eller sämre.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Snygg design på moderkortet....snyggt att de håller sot svart....annars är jag inget fan till evga...än sålänge har asus,gigabyte och msi varit överlägsen över dem.....Men gillar deras EVGA Precision....ett litet bra program som är överförväntan mot de övriga....

Hoppas se något test på sweclockers med detta, och liknande sytem med de övriga märken....snart dags för det...

Vad är det de andra tillverkarna ger som gör de överlägsen över EVGA anser du?

Detta är inget personligt påhopp, varför alla dessa punkter?

Jag vill också se ett test av detta kort, samt att jag går och lägger mig och drömmer om ett X58 Classified moderkort för m-ATX inatt. Jag lovar och svär att jag byter ut mitt Rampage II Gene ögonaböj om något sådant kommer.

Permalänk

darkmx1000, tror du den där går in i din låda?

oerhört grymt mobo, nu väntar man bara på crossfire 5x

Permalänk
Medlem

Folda med 4 såna på vintern, lär värma upp lägenheten bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Vad är det de andra tillverkarna ger som gör de överlägsen över EVGA anser du?

Detta är inget personligt påhopp, varför alla dessa punkter?

Påstår inte att evga gör dåliga produkter...? Men kan du ge mig någon test att de vinner över de andra...?....Jag påpeka att jag inte var något fan till evga (utom deras realtids överclocknings program...puh vilket ord)....Men jag hoppas detta kort kommer visa något annat....Än sålänge blir jag inte övertygad att detta kort samt deras GFX kommer att göra så mycket mot de övriga....Men Evga har visat att de är på G

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Påstår inte att evga gör dåliga produkter...? Men kan du ge mig någon test att de vinner över de andra...?....Jag påpeka att jag inte var något fan till evga (utom deras realtids överclocknings program...puh vilket ord)....Men jag hoppas detta kort kommer visa något annat....Än sålänge blir jag inte övertygad att detta kort samt deras GFX kommer att göra så mycket mot de övriga....Men Evga har visat att de är på G

EVGA har "added value". Nu har jag inte grävt alltför mycket bland de andra tillverkarna men EVGA ger lite extra, kostar å andra sidan lite extra. Jag letade en liten stund men hittade inget vettigt nog test med ett nytt EVGA-kort mot en annans i samma recension.

EVGA Precision är en strippad Rivatuner för övrigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Grafikkortet såg ju ut som någon plasthistoria ala inbyggt pci modem från 90talet

Ungefär som referenskylarna från Nvidia. Det som är bra med dessa kylarna är att allt på kortet bli kylt. Inte bara kärnan som skräpkylarna man brukar få på t.ex. billiga Radeon-kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Fattar inte varför dom gör ett moderkort med 7 pci slots när man bara kan ha 4 vägs sli eller 4 cf :S ?

finns mer än bara grafik kort att sätta i pci-e slots

Visa signatur

my specc: lian li pc-p50, Gigabyte GA-EX58-DS4, intel i7 920@3200 MHz , powercolor 6970 2gb , corsair 3x2GB DDR3 1600,corsair force 120g ssd disk, 2x500GB HD, northQ 850W 4x Noctua NF-P12-1300, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, creative X-FI sound blaster Xtreme gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Om du syftar på PCI-E har det funnits ett tag: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=438#rparams=k=s41635335
Om du nu verkligen menar vanliga PCI så har du nog bott under en sten ett bra tag

passar desutom inte pci kort i pci-e slots :)?

Visa signatur

my specc: lian li pc-p50, Gigabyte GA-EX58-DS4, intel i7 920@3200 MHz , powercolor 6970 2gb , corsair 3x2GB DDR3 1600,corsair force 120g ssd disk, 2x500GB HD, northQ 850W 4x Noctua NF-P12-1300, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, creative X-FI sound blaster Xtreme gamer.

Permalänk
Medlem

3-SLI skalar ju jättedåligt och ger inte alla gånger mycket prestanda per kr så det känns jävligt ovärt för spelaren.

Bra foldingmoderkort om inte annat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Fattar inte varför dom gör ett moderkort med 7 pci slots när man bara kan ha 4 vägs sli eller 4 cf :S ?

Hört talas om folding eller Tesla-kort? Foldar du så kan du trycka i 4st GTX295 om du vill, vilket resulterar i 8st GPUs.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dutte89
passar desutom inte pci kort i pci-e slots :)?

Nope, däremot passar pcie x1 kort i x16 slots och tvärtom om du skär upp så att resten får sticka ut.

Vilket effin brutalt kort.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gislemark
Skaffa ett liv eller en flickvän.
OBS!! De två ovanstående sakerna är INTE kompatibla!

Håll dig till ämnet tack. Vad gör du på en hardvarusida om du inte tänder på hårdvara... Snacka om VRICKAT!

Jag behöver ingen flickvän då jag har bättre relationer till hårdvara!

YES!

Permalänk
Avstängd

jag ser bara problem

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amodestproposal
Håll dig till ämnet tack. Vad gör du på en hardvarusida om du inte tänder på hårdvara... Snacka om VRICKAT!

Jag behöver ingen flickvän då jag har bättre relationer till hårdvara!

YES!

*suck*

Permalänk
Medlem

Sist jag såg tester på tri-sli så var det Knappt bättre än vanlig sli.. Varför ta fram 4 vägs sli när folk inte ens gått över till 3 än...

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!