Permalänk
Medlem

Ingen bild på monitor.

Jag har precis köpt följande

Moderkort ASUS P6T SE X58 S-1366 ATX 5010223661
Chassi COOLER MASTER FULLTOWER HIGH AIR FLOW 932 EATX
Minne CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I7 9XX PC10666 1333MHZ (3X2GB)
Nätaggregat CORSAIR TX 850W NÄTDEL ATX12V 2.2 / EPS12V
Processor INTEL CORE I7 920 2.66GHZ 8MB S-1366
Optisk enhet SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA LS BULK SVART
Hårddisk WESTERN DIGITAL CAVIAR BLACK 1TB 7200RPM SATA/300
Grafikkort XFX Radeon HD4890 XXX 1GB
Processorkylare Noctua NH-U12P SE1366 CPU Cooler, s1366

Första gången jag bygger en dator, men har satt ihop den till den bästa av min förmåga.
Fast när jag för första gången försökte boota upp den så får jag ingen bild på min pc monitor. Monitorn är det inget fel på eftersom den fungerar med andra datorer jag har hemma.
har kopplat till monitorn med en vga kabel som sitter i en "dvi till vga adapter" eftersom grafik kortet bara har 2 dvi uttag. har även skruvat åt dom så hårt det går för att försäkra att det inte bara är något glapp.

grafik kortet har ström genom en pci-e 6 pin och en pci-e 6+2 pin.

När jag startar datorn så får jag inga pip alls, har kopplat in den lila speakern som borde ge mig pip ljud.

(Dessutom låter datorn rätt mkt alla fläktarna drar igång.)

Grafik kortet går i alla fall igång o det finns 4 lampor på kortet ser det ut som varav 3 lyser rött och ett av d mittersta lyser inte alls. har ingen aning om det har någon betydelse bara nåt jag märkte när jag starta eftersom jag hade chassit öppet.

Imorgon tänkte jag prova koppla in ett grafik kort från en äldre dator jag har och se om det fungerar.

Har någon nån aning om vad som skulle kunna vara fel?

Permalänk
Medlem

Du kanske har glömt 4/8 pins kontakten till moderkortet som förser CPU med ström, ganska vanligt fel många gör.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Re: Ingen bild på monitor.

sitter minnena rätt? om minnesplatserna är olika färg bör dom sitta i kanaler med samma färg, kolla i moderkorts manualen. troligen ska dom sitta i var annan kanal.

Permalänk
Medlem

yes det var 8 pins kontakten till cpun som inte var i hur kunde jag missa det av allt nu funkar det. tack som fan