Voddler, som spotify fast för film

Permalänk
Medlem

Kan ni som har ett konto dela ut invites till oss andra stackare? Vi står ju här och lider utan ett konto. Vore elakt av Voddler att favorisera en grupp männisor genom att bara ge dom med en viss leverantör inbjudning. Är inte det diskriminering?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Nån som kan säga hur många filmer det finns nu ungefär ? Många nya eller mest gamla etc ?

Supersugen på att testa Hoppas man lyckas få invite snart.

Permalänk
Medlem

Hittade detta för några dagar sedan.

När alla prata om Spotify så kände jag inte ett minsta sug, och det gör jag inte nu heller. Men Voddler kan bli hur stort som helst. Vill verkligen ha en invite

Permalänk
Medlem

Polarna sitter å kör det för fullt på jobbet på vårt betakonto. Jag skall dit imorrn å testköra. Ja det var ett jäkla snack när det började snackas om det, typ två månader sedan. Vi får väl se vad det blir för utbud och kvalla.

Jag kollar det imorrn.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Man får snart göra en invite tråd som det fanns förut till spotify invites.
Hur mycket bandbredd krävs för voddler? Lär klara mej hemma men det kan vara bra att veta till typ andra ställen. Typ 1000kb/s?

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7
Man får snart göra en invite tråd som det fanns förut till spotify invites.
Hur mycket bandbredd krävs för voddler? Lär klara mej hemma men det kan vara bra att veta till typ andra ställen. Typ 1000kb/s?

Citat:

Mattias berättar att användarna behöver en 2,5 Mbit internetanslutning för att titta på SD material. För högupplöst material i 720p krävs ca 6 Mbit och 1080p material kräver 10 Mbit. Om du vill titta på film i den högsta kvaliteten krävs dessutom att du använder Voddlers egna "Box". SD och HD material i 720p kommer du kunna titta på med din egna dator och programmet Voddler Player.

Källa

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Kommer ju ta 100 år innan man får någon invite med tanke på deras gräns på 20st invites per vecka.

Permalänk
Medlem

Idag är servern nere också för underhåll verkar det som. Vi fick mail om det idag. Instabilt verkar det vara tydligen så dom skulle ta sig en kik på det.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Inaktiv

Någon som fått tag på invites?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yuuraki
jag får nog offra mig och ge ut en länk till en sida som garanterat kommer ge ut invites snart.

http://freevoddlerinvite.tk/

(skulle jag ej ge ut länken för då minskar chansen att man själv får tag på en invite snabbt om fler vet om det

Garanterat ger ut invites snart? Vart har du fått det ifrån? Finns säkert flera sådana sidor, men vad är det som säger att det kommer komma invites som ägaren av sidan kan ge ut hur som helst? Vet du något som vi andra inte vet?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yuuraki
jag får nog offra mig och ge ut en länk till en sida som garanterat kommer ge ut invites snart.

http://freevoddlerinvite.tk/

(skulle jag ej ge ut länken för då minskar chansen att man själv får tag på en invite snabbt om fler vet om det

Även om din sida går under .tk antar jag samma drill gäller för alla så länge de (voddler) inte säger något.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Hoppas det stämmer och inte bara är ett smart sätt att få reklamintäkter genom att få massvis av folk att gå in på sidan

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att någon kommer få invites att ge ut nu i startskedet. Tror att sådant kommer strax innan den stora lanseringen.
Måste hålla med om att Voddler är grisigt bra, trots att det strulat mestadels för mig. Filmutbudet är inte det bästa, och TV-serier funkar inte än, men det tar sig.
Det kan bli hur bra som helst, om de sköter sina kort rätt!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Vad kan de vara, ja kanske runt 40 filmer just nu och appen ser lite oslipad ut. Men själva tjänsten funkar fint när det gäller att starta filmerna (sitter på 100/100-lina) Lite reklam i början och sen startar filmen. Det finns inte så mycket att utvärdera från klienthållet än. Det intressanta är väl på serversidan så de ser att det funkar med några tusen användare. Men vi får väl se sen om servrarna klarar några miljoner användare

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

2 invites varje fredag är vad dom ger. Give Away Friday som dom kallar det. Man kan ju alltid hålla tummarna...

Permalänk
Medlem

Ironiskt...jag fick en invite...men programmet startar inte haha,

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Fick en invite igår, har tyvärr knappt hunnit testa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilone
Ironiskt...jag fick en invite...men programmet startar inte haha,

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Packe
Fick en invite igår, har tyvärr knappt hunnit testa.

Om någon av er skulle känna sig lite snälla och har en invite som bara ligger så säg bara till så kan jag ta hand om den

Permalänk
Sötast

<--- Tar gärna en invite
PM

Permalänk
Medlem

hoppas dom regions låser skiten precis som amerikanarna med hulu. Up your face americans!!! hatar regionslåsningar asså. Speciellt på nätet.

Permalänk
Medlem

Har haft det ett par veckor, det viktigaste dvs bild+ljud fungerar finfint. Även HD-film. Men UI-mässigt finns det en hel del kvar att fixa, dock inget att oroa sig för det är ju en beta-version. Det kommer nog att bli riktigt bra såsmåningom

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Det bygger ju på XBMC så det kan ju inte bli annat än skitbra

Är det bara till Windows just nu eller finns det en Linuxversion också?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjugo riksdaler till den som kirrar en invite till mig.

oskarstenberg@msn.com

Permalänk
Medlem

Tar också en invite om någon känner sig frikostig

robin.forsberg at gmail.com

Tack på förhand!

/Robin

Permalänk
Medlem

Fick ett mail av BBB idag!

"Nu har vi börjat dela ut inbjudningar till att testa beta-versionen av Voddler"

Du finns med på väntelistan!

Det känns bra!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Fick ett mail av BBB idag!

"Nu har vi börjat dela ut inbjudningar till att testa beta-versionen av Voddler"

Du finns med på väntelistan!

Det känns bra!

Börjat dela ut inbjudningar? Har inte folk fått tillgång till voddler via BBB för länge sedan? Folk kör det ju redan.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Jag fick det för ett tag sedan. Såg nyligen på The Wrestler i HD-kvalitet. Sjukt najs

Och folk, ni behöver inte be om invites, vi som beta-testar får inga. Det är enbart Voddler som bjuder in folk.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Jag har läst i nyheter att voddler ska släppas för alla i höst, men det är ju typ bara en dryg månad höst kvar innan det blir vinter. I alla fall i de mer nordliga delarna av sverige.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Har fått mail och shit från BBB att jag står på tur, när fan får man grejjerna då?

Visa signatur

Calle säger:
Skulle inte spela GTA förän efter desserten
Haha :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejje
Jag har läst i nyheter att voddler ska släppas för alla i höst, men det är ju typ bara en dryg månad höst kvar innan det blir vinter. I alla fall i de mer nordliga delarna av sverige.

Höst: September, Oktober, November
Vinter: December, Januari, Februari
sen vår och sommer efter det.

Då är alla årstider lika långa, sen att norrlänningar har helt skevt väder är en annan sak

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core