Permalänk
Medlem

Ang Sticky Notes

Älskade Vistas "Sticky Notes", använde det hela tiden. Men nu med w7 så måste man först starta programmet "sticky notes" för att sedan skriva. Och sen när man stänger programmet så försvinner lapparna. Någon som vet hur jag får lapparna att sitta kvar även efter jag stänger programmet?

En annan grej angående gadgets... ibland lägger de sig "always on top" utan att jag kryssat för denna funktion, sjukt störande. Får då stänga gadgeten och sedan starta igen för att de ska ligga underst. Någon som vet varför?

Permalänk
Medlem

Ang stickynotes, borde det inte gå att lägga startfilen i autostart mappen?

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Går säkert, men det som var så himla smidigt i Vista var att "sticky notes:en" var en gadget så de låg alltid ute på skrivbordet och man såg alltid vad man skrivit på dem..samt att man slapp ett till startat program i taskbaren...

Permalänk
Medlem

Om du har kvar en installation av Vista borde du kunna kopiera gadgeten därifrån. Förmodligen den bara som en mapp men det är bara att packa ihop den som en zip-fil och döpa till .gadget.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Detta ska provas. tack för tipset.

Permalänk

Windows 7-användare kan även installera Large Notes-gadgeten från
Windows Live Gallery

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Microserf
Windows 7-användare kan även installera Large Notes-gadgeten från
Windows Live Gallery

du är en ängel! tackar!