Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjodd
Denna betalar jag 7800kr för (beställde skärmen för 350kr extra, därav så lågt, visste inte att det var något fel):
Intel® Core™ 2 Duo Processor T6500 (2.1GHz, 800MHz, 2MB)
4 096 MB 800 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 2 048]
512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570-grafikkort
320 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk
Genuine Windows Vista SP1™ Home Premium (64 BIT) - Swedish
15.6in Widescreen Full High Definition (1920x1080) WLED with TrueLife

Tror inte de kombinerar kuponger på 10, 15 % med denna kampanj som pågår just nu.

Nice, själv hann man inte beställa innan de rättade till priset. Jag väntade på den nya rabatt kupongen som ska komma imorgon. Vem vet, det kanske är en 10% även med denna kampanj som pågår just nu.

Vet inte riktigt hur jag ska göra nu. Jag vill ha HD-skärmen, men den kostar en hel del nu ju...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Nice, själv hann man inte beställa innan de rättade till priset. Jag väntade på den nya rabatt kupongen som ska komma imorgon. Vem vet, det kanske är en 10% även med denna kampanj som pågår just nu.

Vet inte riktigt hur jag ska göra nu. Jag vill ha HD-skärmen, men den kostar en hel del nu ju...

Jag hade visst tur för en gångs skull då.
Man vet ju aldrig, kanske dyker upp en bättre kupong.
Tyvärr har min betalning strulat så jag väntar fortfarande på att de skall behandla beställningen.

Permalänk
Medlem

Hej!

Har kikat på datorer och tror det blir en dell.

Har fasnat för antligen studio 17 eller inspiron 17.

På inspiron får jag bättre processor och led skärm för 8500. För dom pengarna får jag standard studio, så undrar igentligen om studio är bättre än inspiron med uppgraderingar?

Inspiron 17

Citat:

FÄRGVAL Färgen Ice Blue med högblank finish redigera
PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo P8600-processor (2,40 GHz, 1 066 MHz, 3 MB) redigera
OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Svenska redigera
MICROSOFT-PROGRAMVARA Microsoft® Works 9.0 - svenska redigera
SINNESRO 1 års begränsad garanti - hämta/lämna-service redigera
WEBCAM Inbyggd webbkamera med 1,3 megapixlar redigera
LCD-SKÄRM 17,3-tums WLED TFT-skärm med TrueLife™ och HD-upplösning + (1 600 x 900) redigera
MINNE 3 072 MB 800 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [1 x 2 048 + 1 x 1 024] redigera
HÅRDDISK 320 GB seriell ATA-hårddisk (5 400 v/min) redigera
GRAFIKKORT Intel Integrated GMA 4500MHD redigera
OPTISK(A) ENHET(ER) Fixed Internal DVD+/-RW Slot Load Drive including Software redigera
PRIMÄRT BATTERI Primärt 6-cells litiumjonbatteri (48 wattimmar)

Studio 17

Citat:

FÄRGER, MÖNSTER OCH KONSTNÄRLIGA UTFORMNINGAR Lime Green (limegrön) med finish i mikrosiden redigera
PROCESSOR Intel® Pentium® T4200-processor med dubbla kärnor (2,0 GHz, 800 MHz, 1 MB cache) redigera
OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - svenska redigera
SOFTWARE DE MICROSOFT Microsoft® Works 9.0 - svenska redigera
SINNESRO 1 års begränsad garanti - hämta/lämna-service redigera
LCD-SKÄRM 17,0-tums WXGA+ CCFL (1 440 x 900) TFT-widescreen-skärm med TrueLife™-teknik redigera
WEBCAM Inbyggd webbkamera med 2,0 megapixlar - CCFL redigera
MINNE 4 096 MB 800 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 2 048] redigera
HÅRDDISK 500GB (5.400rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 250GB) redigera
GRAFIKKORT 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650-grafikkort redigera
OPTISK(A) ENHET(ER) Fast intern DVD+/-RW-enhet, fackmatad, inklusive programvara redigera
PRIMÄRT BATTERI 6-cells primärt litiumjonbatteri, 56 wattimmar redigera

Båda kostar lika mycket (8500:-), den skillnaden jag kan se är att studio har större hårddisk och mer ram minne. Den verkar ha en bättre grafikkort.

Inspiron däremot verkar ha bättre processor och bättre skärm :S

Jag klarar mig nog på 3GB ram och hårddisken på 320 passar bra till mina behov.

Kanske dumma frågor men jag är noob när det kommer till datorer

Vilken hade ni valt?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz MB:Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 HDD:1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
GFX: Vertex 3D HD6970 2048MB CHASSI: Fractal Design Define R3, Svart PSU: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze MONITOR: LG 24" OS: Windows 7 Ultimate (64Bit)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenan83
Hej!

Har kikat på datorer och tror det blir en dell.

Har fasnat för antligen studio 17 eller inspiron 17.

På inspiron får jag bättre processor och led skärm för 8500. För dom pengarna får jag standard studio, så undrar igentligen om studio är bättre än inspiron med uppgraderingar?

Inspiron 17

Studio 17

Båda kostar lika mycket (8500:-), den skillnaden jag kan se är att studio har större hårddisk och mer ram minne. Den verkar ha en bättre grafikkort.

Inspiron däremot verkar ha bättre processor och bättre skärm :S

Jag klarar mig nog på 3GB ram och hårddisken på 320 passar bra till mina behov.

Kanske dumma frågor men jag är noob när det kommer till datorer

Vilken hade ni valt?

Vad ska du göra med datorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caveo
Vad ska du göra med datorn?

Hmm tänkte spela poker, titta på filmer och spela nåt spel. Har inte spelat spel på datorn på länge men tänkte börja lite nu, så stort pluss om den orkar med dom nyare spel

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz MB:Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 HDD:1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
GFX: Vertex 3D HD6970 2048MB CHASSI: Fractal Design Define R3, Svart PSU: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze MONITOR: LG 24" OS: Windows 7 Ultimate (64Bit)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenan83
Hmm tänkte spela poker, titta på filmer och spela nåt spel. Har inte spelat spel på datorn på länge men tänkte börja lite nu, så stort pluss om den orkar med dom nyare spel

Ok, om du tänkte spela så går nog Inspiron med sitt Intel Integrated GMA 4500MHD bort.

http://www.notebookcheck.net/Intel-Graphics-Media-Accelerator...

http://pcgamingcorner.com/wordpress/?p=820

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caveo
Ok, om du tänkte spela så går nog Inspiron med sitt Intel Integrated GMA 4500MHD bort.

http://www.notebookcheck.net/Intel-Graphics-Media-Accelerator...

http://pcgamingcorner.com/wordpress/?p=820

Hmm säkert jag som skrivit klantigt, men säker du syftar på Inspiron? Först står modellen och sen vad den innehåller. Inspiron har jag uppgraderat till max :S

Hittar inte det du skrivit (Intel Integrated GMA 4500MHD) nånstans i mitt förra inlägg :S

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz MB:Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 HDD:1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
GFX: Vertex 3D HD6970 2048MB CHASSI: Fractal Design Define R3, Svart PSU: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze MONITOR: LG 24" OS: Windows 7 Ultimate (64Bit)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenan83
Hmm säkert jag som skrivit klantigt, men säker du syftar på Inspiron? Först står modellen och sen vad den innehåller. Inspiron har jag uppgraderat till max :S

Hittar inte det du skrivit (Intel Integrated GMA 4500MHD) nånstans i mitt förra inlägg :S

Det här skrev du

Citat:

FÄRGVAL Färgen Ice Blue med högblank finish redigera
PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo P8600-processor (2,40 GHz, 1 066 MHz, 3 MB) redigera
OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Svenska redigera
MICROSOFT-PROGRAMVARA Microsoft® Works 9.0 - svenska redigera
SINNESRO 1 års begränsad garanti - hämta/lämna-service redigera
WEBCAM Inbyggd webbkamera med 1,3 megapixlar redigera
LCD-SKÄRM 17,3-tums WLED TFT-skärm med TrueLife™ och HD-upplösning + (1 600 x 900) redigera
MINNE 3 072 MB 800 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [1 x 2 048 + 1 x 1 024] redigera
HÅRDDISK 320 GB seriell ATA-hårddisk (5 400 v/min) redigera
GRAFIKKORT Intel Integrated GMA 4500MHD redigera
OPTISK(A) ENHET(ER) Fixed Internal DVD+/-RW Slot Load Drive including Software redigera
PRIMÄRT BATTERI Primärt 6-cells litiumjonbatteri (48 wattimmar)

Permalänk
Medlem

Nån som testat/äger en studio 15 med 1080p wled-skärm? får min senare i veckan så skulle vara lite intressant med era intryck av skärmen

Visa signatur

Tie Your Own Shoes Before You Accuse Me Of Tripping You

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caveo
Det här skrev du

Oj, jag tittade på processor

Om jag lägger till 512MB ATI Mobility Radeon HD4330 för 600 kr, blir det bättre då?

Jag blev mest glad eftersom processor ser mycket bättre ut på Inspiron, men det är kanske inte så stor skillnad?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz MB:Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 HDD:1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
GFX: Vertex 3D HD6970 2048MB CHASSI: Fractal Design Define R3, Svart PSU: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze MONITOR: LG 24" OS: Windows 7 Ultimate (64Bit)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenan83
Oj, jag tittade på processor

Om jag lägger till 512MB ATI Mobility Radeon HD4330 för 600 kr, blir det bättre då?

Jag blev mest glad eftersom processor ser mycket bättre ut på Inspiron, men det är kanske inte så stor skillnad?

Ja det är bättre, sen beror det på vilket spel du ska spela.

Du skriver att du vill spela nyare spel. Du får kika i listan och jämföra.

http://www.notebookcheck.net/Computer-Games-on-Laptop-Graphic...

Permalänk
Medlem

Kan meddela att 1080p wled-skärmen på nya Studio 15 är helt fantastisk! Enorm ljusstyrka och grymma färger över hela spektrumet.

P8600 (2.40GHz/ 1066 FSB/ 3MB Cache)
4GB minne
15.6 " Full HD(1080p)WLED (1920 x 1080)
512MB ATI Mobility Radeon HD 4570
9 Cells batteri
CREATIVE Sound Blaster(R) X-Fi MB
Bluetooth
etc.

För detta betalade jag 10300 kr

Kör just nu Windows 7 RTM x64 och det flyter på utan några prob

PS. Köpte genom Dell Australien då jag bor i Sydney

Visa signatur

Tie Your Own Shoes Before You Accuse Me Of Tripping You

Permalänk

Funderar på att köpa en Studio 15 men tänkte höra lite med er som har den nya versionen. Hur känns datorn rent kvalitetsmässigt? Hur är batteritiden? Är ni nöjda med den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enzymer
Kan meddela att 1080p wled-skärmen på nya Studio 15 är helt fantastisk! Enorm ljusstyrka och grymma färger över hela spektrumet.

P8600 (2.40GHz/ 1066 FSB/ 3MB Cache)
4GB minne
15.6 " Full HD(1080p)WLED (1920 x 1080)
512MB ATI Mobility Radeon HD 4570
9 Cells batteri
CREATIVE Sound Blaster(R) X-Fi MB
Bluetooth
etc.

För detta betalade jag 10300 kr

Kör just nu Windows 7 RTM x64 och det flyter på utan några prob

PS. Köpte genom Dell Australien då jag bor i Sydney

Låter ju bra jag har beställt en XPS 16 som kommer på onsdag, med en WLED 15,6" Full HD, och gissar att det är samma skärm som dell har tryckt in i din dator så undrar bara hur är svärtan?

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IsHackaren
Funderar på att köpa en Studio 15 men tänkte höra lite med er som har den nya versionen. Hur känns datorn rent kvalitetsmässigt? Hur är batteritiden? Är ni nöjda med den?

min visade 7 timmar när jag stängde av alla funktioner och endast hade den till att spela upp lite musik. annars 3-5 timmar beroende på belastning.

Visa signatur

Tie Your Own Shoes Before You Accuse Me Of Tripping You

Permalänk
Medlem

Dell 1555:
Intel® Core™ 2 Duo Processor P7350 (2.0 GHz, 1066 MHz FSB, 3 MB L2 Cache
4 096 MB 800 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 2 048]
512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570-grafikkort (GDDR3)
500 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk
Genuine Windows Vista SP1™ Home Premium (64 BIT) - Swedish
15,6-tums LED-widescreenskärm med WXGA-upplösning (1 366 x 768) och TrueLife™-teknik

För ca 7800kr Prisvärd (jämfört med andra datorer med liknande innehåll)?????

Permalänk

Hur är det med era högtalarna i Dell Studio 15? Har läst en del recensioner som säger att högtalarna är helt värdelösa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnotherNiceGuy
Hur är det med era högtalarna i Dell Studio 15? Har läst en del recensioner som säger att högtalarna är helt värdelösa.

Studio 15 har uppdaterats 3 gånger, och en fjärde är på gång. Problemet med dåliga högtalare ska så vitt jag vet ha åtgärdats för länge sen.

Visa signatur

tihi

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hans_villius
Studio 15 har uppdaterats 3 gånger, och en fjärde är på gång. Problemet med dåliga högtalare ska så vitt jag vet ha åtgärdats för länge sen.

Det låter ju bra!
Vet du vad som är på gång i nästa uppdatering? Något som är värt att vänta på?

Permalänk

Främst core i7 cpu, men även ett par andra ändringar. Läs mer i denna tråden:

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=420768

Jag tror att den redan går att beställa från svenska Dell, men det finns inga recensioner ute än.

Visa signatur

tihi

Permalänk
Medlem

Jämför man utbytesdelarna på XPS och Studio 15 så har Dell lyckats jävligt bra, till exempel om AC adapter pluggen pajjar så slipper man byta ut hela moderkortet eller om man råkar knäcka USBn eller ljudporten så ligger det som en egen del.

Permalänk
Medlem

FÄRGER, MÖNSTER OCH KONSTNÄRLIGA UTFORMNINGAR Black chainlink redigera
PROCESSOR Intel® Core™ i7-720QM Mobile Processor (1.6GHz, turbo up to 2.8GHz, 6MB L3 Cache) redigera
OPERATIVSYSTEM Äkta Windows® 7 Professional 64 Bit - svenska redigera
SOFTWARE DE MICROSOFT Microsoft® Works 9.0 - svenska redigera
SERVICE OCH SUPPORT 1 års täckning för datorn ingår redigera
Dell rekommenderar

VARNING! Du har ej valt någon garanti-uppgradering. Skaffa bättre och längre skydd för din PC.
Uppgradera till 2 års support, inkl aftener og lørdage.
Upgrade to 3 års support med hemservice, inklusive kvällar och lördagar [lägg till 1719,00 kr eller 287:-/månad1]
PROTECT YOUR NEW PC McAfee® Security Centre - 15 månaders skydd - svenska redigera
STÖLDSKYDDSLÖSNING Computrace LoJack for Laptops, 1yr license - included with your PC redigera
LCD-SKÄRM 15,6-TUMS WLED-SKÄRM MED HD-UPPLÖSNING (1 366 x 768) redigera
WEBCAM Integrerad webbkamera med 2,0 megapixlar redigera
MINNE 4 096 MB 1333 MHz DDR3 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 2 048] redigera
HÅRDDISK 500 GB seriell ATA-hårddisk (7 200 v/min) redigera
GRAFIKKORT 1 GB ATI Mobility Radeon™ HD5470-grafikkort redigera
OPTISK(A) ENHET(ER) DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software redigera
PRIMÄRT BATTERI 9-cells primärt litiumjonbatteri, 85 wattimmar redigera
Tillbehör
BÄRVÄSKOR No Carrying Case redigera
TRÅDLÖS ANSLUTNING Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card (EUR) redigera
Tjänst och Programvara
DATASÄKERHET DataSafe säkerhetskopiering online, 2 GB i 1 år redigera
Ingår också i systemet
OLYCKSFALLSFÖRSÄKRING Ingen olycksskadesupport
Tangentbord Inbyggt tangentbord med stöd för flera språk, Norden
Kablar 1 m strömsladd (jordad) - Europa
Leveransdokument Swedish Documentation
Gedis Bundle Reference N0455805
Standardsupport 1 års begränsad garanti - hämta/lämna-service
Orderinformation Studio 1558 Order - Sweden
Media för system Studio 1558 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Power Supply 90 watts nätadapter
PalmRest Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
Labels Wireless Label CI7
DataSafe (Services Owned) Datasafe Local 2.0 Basic

Vad jag undrar över är dels hur bra nätverkskortet är, dels skärmen (kunde inte välja 1080p). Ljudkortet

Fan 4600kr rabatt ju, och jag tror hårddisken var ett erbjudande också, betalade inte extra för 500gb i alla fall.

Permalänk
Medlem

Glömde du 10% extra? WL6M0XRW$82WB5 tom 26 maj
Hade betalt uppgraderińgen till full HD.

8478:-
i7 720QM / 4GB / 320GB / 1920x1080 / 15.6" / Win 7 Home 64

Klagomålen jag hört har varit värmeproblem, ömtålig skärm och dåliga högtalare.
Jag funderar mest om man får 'quad-core'-prestanda eller om denna kommer köra långsammare för att hålla nere värmeutvecklingen i det läget. Sitter just nu på en gammal dell P-M 2GHz med 1600x1400
och skärmen är nog viktigast och då får man kanske ta lite dell-kvalite.