Permalänk

Vatten + dator = död

Har fått vatten i min bärbara o den e stendöd, någon som vet va de vanligaste som pajar vid detta tillfälle?

Visa signatur

Japp nu har man bara 2st bärbara istället för stationär, börjar bli gammal tror jag.

Rides Saab Turbo 9-5

Permalänk
Medlem

Datorn?
Skämt åsido, försök att torka den i ugnen eller nåt... kanske det hjälper

Permalänk

Många elektroniska saker börjar faktiskt fungera igen så fort de har fått torka ordentligt. Däremot vet jag inte om jag skulle lägga hela datorn i ugnen. Känns säkrare att köpa lite sådant där vätskeåtdragande pulver man får med i påsar när man köper fuktkänsliga saker. Lägg ett antal sådana i en påse tillsammans med datorn och se vad som händer. Annars låter det som att köpa ny vore bra om den inte börjar leva igen.

Permalänk
Avstängd

om man inte startar den när den är fuktig så bord den fungera igen efter om man har lite tur.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Börja med att montera bort tangentbordet så torkar den snabbare

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

du kan lägga alla saker i en stor handduk i ungnen.... sätt den på 200 grader och låt stå i 15 timmar...

nä sätt den på lägsta typ 60 eler 75 och låt den ligga 15 min eller så...

finns andra trådar som gått igen om detta tror jag

Visa signatur

Vattenkyld AMD 955 och ATI 4890 xXx
inbyggd i ett Armor chassie

Permalänk
Medlem

En väldigt fin ide kan ju vara att montera bort batteriet och koppla ur nätadaptern.

Permalänk
Medlem

fan inte 200 grader!! då smälter plast o hela skiten...

kanske 50 grader eller nåt sånt.. men absolut inte 200!

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk

Den e skittorr nu men verkar som moderkortet sköt, trist. ska kolla vilka delar som e hela sen får man la försöka sälja lite, disk, minnen m.m

Visa signatur

Japp nu har man bara 2st bärbara istället för stationär, börjar bli gammal tror jag.

Rides Saab Turbo 9-5