Microsoft rear ut Windows 7 till studenter

Permalänk
Melding Plague

Microsoft rear ut Windows 7 till studenter

I USA och Storbritannien får studenter köpa Windows 7 till kraftigt reducerat pris.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

De är nog säkerligen på grund av de studenter som i allt större utsträckning väljer Linux framför Windows. Jag har flertalet polare på Liu som valt att gå över till Linux.

Permalänk
Hedersmedlem

Wow, någon som har tänkt till hos ms (händer inte ofta).

edit: wow ≠ world of warcraft

Permalänk
Medlem

Känns som det är läge att pressa ens kamrater som fortfarande studerar att beställa ett ex åt en annan

Permalänk
Medlem

Får de betala? Studenter i Sverige får ju det gratis
Har själv hämtat båda x64 och x86 av Win 7 Pro hos MSDNAA, och inte behövde jag betala en krona för det.

Permalänk

Oj, det var verkligen billigt i jämförelse med vad en studentlicens av XP kostar. Hoppas verkligen det kommer något liknande i Sverige.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

När jag var student fick jag (nästan) alla microsoft produkter gratis från microsoft. Och det var något som alla hade tillgång till fast väldigt få viste om det.

Permalänk
Medlem

shit, måste leta upp min skol mail då

Permalänk
Medlem

jag tror att det kan ha med att göra att Apple släppte snow leopard så pass billigt(fast lika billigt för alla, 300 kr för de som hade leopard innan, 99 kr för de som köpte en mac efter nån gång i maj tror jag, detta blev såklart en sälj-succe, vilket microsoft ser och kopierar (ännu en gång) apples tänk

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marteN_larsson
Oj, det var verkligen billigt i jämförelse med vad en studentlicens av XP kostar. Hoppas verkligen det kommer något liknande i Sverige.

Som timerx skrev, W7 är ju gratis i Sverige..

Permalänk
Medlem

"Svenska studenter kan dock inte dra nytta av låga priset eftersom det bland annat krävs en e-post-adress som slutar på .edu."

När jag gick i skolan så hade vi en mail adress som slutade med edu.com...
Men GB o USA slutar med "edu" utan "com"?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrtazz
jag tror att det kan ha med att göra att Apple släppte snow leopard så pass billigt(fast lika billigt för alla, 300 kr för de som hade leopard innan, 99 kr för de som köpte en mac efter nån gång i maj tror jag, detta blev såklart en sälj-succe, vilket microsoft ser och kopierar (ännu en gång) apples tänk

Oj vilken "ny idé" att ett reducerat pris på en produkt skulle bättre försäljningssiffror... Verkligen "apple tänk"...

MMMMMMMMMMM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
Får de betala? Studenter i Sverige får ju det gratis
Har själv hämtat båda x64 och x86 av Win 7 Pro hos MSDNAA, och inte behövde jag betala en krona för det.

vafalls... det missade jag helt när jag pluggade, drog ned crackade versioner helt i onödan då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amodestproposal
Oj vilken "ny idé" att ett reducerat pris på en produkt skulle bättre försäljningssiffror... Verkligen "apple tänk"...

MMMMMMMMMMM

tydligen hade inte ms fattat det innan så jag vart bara glad över det

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem

Off-topic: Någon som vet vad Firefox temat i bilden heter ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
Får de betala? Studenter i Sverige får ju det gratis
Har själv hämtat båda x64 och x86 av Win 7 Pro hos MSDNAA, och inte behövde jag betala en krona för det.

Hur gör man det?
(Gärna PM)

Permalänk
Medlem

Som många andra har skrivit innan, i Sverige får studenterna det gratis istället. Dock ett väldigt bra initiativ från MS.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Som många andra har skrivit innan, i Sverige får studenterna det gratis istället. Dock ett väldigt bra initiativ från MS.

Nja långt ifrån alla studenter som får MSDNAA-konto.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Jag själv har redan RTM gratis eftersom jag studerar på KTH

Permalänk

whaaa.. hur?

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
Får de betala? Studenter i Sverige får ju det gratis
Har själv hämtat båda x64 och x86 av Win 7 Pro hos MSDNAA, och inte behövde jag betala en krona för det.

Kan du upplysa mig också?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
Får de betala? Studenter i Sverige får ju det gratis
Har själv hämtat båda x64 och x86 av Win 7 Pro hos MSDNAA, och inte behövde jag betala en krona för det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Hur gör man det?
(Gärna PM)

En till här som undrar var/hur man gör detta.
Skulle verkligen uppskatta ett svar, vare de i pm eller direkt.

Pluggar på LiU.

Permalänk
Medlem

Är det retail produkter dom får så billigt eller OEM licenser? Retail hade kunnat missbrukas rätt lätt.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Relik 📜

Om skolan man pluggar på har ett avtal med MSDN:AA kan man ladda ner olika MS-produkter därifrån utan kostnad.
Tyvärr har långt ifrån alla lärosäten i Sverige sådana avtal, mycket beroende på att det kostar en hel del. Till exempel har endast delar av LiTH avtal, närmare bestämt institutionen IDA.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Nja långt ifrån alla studenter som får MSDNAA-konto.

Vettiga studenter

Edit:

Till de som undrar hur man kan få fri mjukvara från MS

Fråga er Högskola om de har MSDNAA-avtal.. Vanligviss gäller detta oftast bara studenter som pluggar datorvetenskapliga ämnen, informatik och ibland ingenjörsprogram.

Edit2:

Så här kan det se ut

Permalänk

Vi som pluggar på LiU och inte går nån dator-linje verkar inte kunna få det genom MSDNAA vad jag märkt. Fast det kanske finns ett sätt?

Permalänk
Medlem

skulle ngn kunna svara på vad oem står för? får bara företaget när jag googlar...

Permalänk
Medlem

För de äldre pensionärer då...de kan väl minstånde bjuda på bulle o kaffe...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tehlily
skulle ngn kunna svara på vad oem står för? får bara företaget när jag googlar...

original equipment manufacturer, fanns som nr3 räknat uppifrån om man googlade det http://sv.wikipedia.org/wiki/OEM

Permalänk

MS gör detta eftersom typ 75% av alla studenter nuförtiden hellre väljer Mac...