Microsoft rear ut Windows 7 till studenter

Permalänk

Jag har haft MSDNAA konto hur länge som helst, enda sedan jag började läsa Nätverksteknik på Högskolan Väst, så jag antar det endast gäller studenter som läser datortekniska utbildningar.

En hel drös med Microsoftprogram finns att skaffa sig, däribland XP, Vista och Win7 Pro som man nu också kan få gratis (två licenser har jag hört). De flesta operativ är x64 och på engelska.

Permalänk

Går man på liu måste man vara registrerad på en kurs på IDA för att få ett MSDNAA konto.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aurastream
Jag har haft MSDNAA konto hur länge som helst, enda sedan jag började läsa Nätverksteknik på Högskolan Väst, så jag antar det endast gäller studenter som läser datortekniska utbildningar.

En hel drös med Microsoftprogram finns att skaffa sig, däribland XP, Vista och Win7 Pro som man nu också kan få gratis (två licenser har jag hört). De flesta operativ är x64 och på engelska.

Ohh.. fler nit:are på Swec... vilken årskull?

Permalänk
Medlem

Det vore intressant att se hur era MSDNAA-konton belastar oss skattebetalare. Undrar vad det kostar institutionerna.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Hur gör man det?
(Gärna PM)

1. Går du på universitet eller högskola?
2. Tala med din lärare?

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Hedersmedlem

För er som pluggar på högskola som inte har MSDNAA-avtal:

http://www.pellesoft.se/area/students/msdnaa.aspx

= skriv artiklar eller bli bonusmedlem på Pellesoft för 100 kr.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog drista mig till att säga att, även om jag har redan använder windows 7 (från msdnaa), om priset skulle vara 300kr för att få en snygg och fin låda, med tryckta skivor så skulle jag nog betala det i alla fall. Det känns mer permanent än hembrända skivor liksom.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Jag skulle nog drista mig till att säga att, även om jag har redan använder windows 7 (från msdnaa), om priset skulle vara 300kr för att få en snygg och fin låda, med tryckta skivor så skulle jag nog betala det i alla fall. Det känns mer permanent än hembrända skivor liksom.

Dom billigare varianterna kommer dock sällan i fina lådor utan i plastfickor...
Men jag hoppas det kommer ett bra studentpris för windows 7 så snart som möjligt, jag är antagligen inte student så länge till.

Permalänk
Medlem

kan någon länka skinnet som finns på Firefox den va fin

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem

Vill tacka för tipset om MSDNAA, hade missat det, även om det var nån som upplyste om det för nån vecka sen här, så hade nog hittat förr eller senare, men ändå! Loggade bara in med mina vanliga skolanvändaruppgifter.
Win7 pro på väg (51%).

Kan för information meddela att det verkar som hela LTU har tillgång till det oavsett vilken institution eller program man läser vid (som department som har msdnaa abbonemanget står det "Whole university" (och några till)).
Så läser du i Luleå, Pite, Skellefteå eller Kiruna (dvs LTU) så är det lungt!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Om du studerar i lund och har studentkonto där (StiL konto) så tror jag att du ska kunna ladda ner det härifrån: http://www.ddg.lth.se/

edit: jag kunde gör det iaf

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
MS gör detta eftersom typ 75% av alla studenter nuförtiden hellre väljer Mac...

Tror snarare att det är runt 10-20%.
Dock kan nog ipod o iphone vara procentuellt mycket högre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lenti
kan någon länka skinnet som finns på Firefox den va fin

Det ser ut att vara Naver skin, som jag använder....

Här är en länk... http://t.lab.naver.com/firefox/

språket är skrivet av en annan art...så du kan nog gissa vilken knapp du ska trycka på för att installera det....sedan kan di avinstallera plugin'et som läggs i tillägg...inget att ha ändå...

Här är en bild på min firefox med netbook

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM1
Off-topic: Någon som vet vad Firefox temat i bilden heter ?

Rätt säker på att det är Chrome-temat till Firefox. Testa att söka på Chrome på Firefox-tilläggssidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrtazz
tydligen hade inte ms fattat det innan så jag vart bara glad över det

Det har Microsoft säkerligen uppfattat sen innan, du kanske tror att de blivit ett av världens mest framgånsrika företag genom att ha varit korkade eller?
Skillnaden mellan Microsoft och Apple är att Microsoft livnärar sig på sitt operativsystem och Apple livnärar sig på överpriserade(enligt mig) datorer.

typewriter: Vill gärna se någon fakta/källa för ditt befängda påstående. Annars brandar jag dig till "bullshitter".

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Kan defenitivt tänka mig köpa det för det priset om det kommer hit, men blir väl säkert 600kr om de skulle göra nått i Sverige...

EDIT: Jag läser statestik på LiU så får inget sånt gratis från skolan, bara datorlinjerna som får det. Däremot får jag minitab (statestikprogram) under studietiden som är värt $1500 men inte lika skoj som att få windows eller office ändå...

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Synd att man inte ens går gymnasiet än (går i 9an nu)

Men en 64bit OEM-licens för Home Premium kostar ju inte så farligt mycket så det blir nog en sån

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Visst får man det gratis när man är medlem i MSDNAA.

MEN det gäller väl bara så länge man är student? Till skillnad från erbjudandet...

Permalänk
Medlem

Du kan bara få det gratis från MSDNAA under den tiden som du är student, ja, men du får använda produkterna hur länge som helst enl. Microsoft. Dock så är det endast Engelsk version, och vad gäller W7 endast Professional, som man får vad jag vet, om man nu tycker det är en nackdel.

Permalänk
Medlem

Är du Student på Lunds Universitet så är det gratis.

Permalänk

https://www.dreamspark.com/default.aspx

finns också för alla med mecenatkort

Permalänk
Medlem

Haha, jag köpte Vista Home Premium Retail Maj 2008 och min licens-nyckel gick igenom kontrollen på Microsoft's hemsida. Så jag har beställt Win 7 retail och betalar endast för frakten på 94 kronor.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMan
Visst får man det gratis när man är medlem i MSDNAA.

MEN det gäller väl bara så länge man är student? Till skillnad från erbjudandet...

medlem i MSDNAA och fick Windows 7 Professional x64..sååå sweet

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Vill tacka för tipset om MSDNAA, hade missat det, även om det var nån som upplyste om det för nån vecka sen här, så hade nog hittat förr eller senare, men ändå! Loggade bara in med mina vanliga skolanvändaruppgifter.
Win7 pro på väg (51%).

Kan för information meddela att det verkar som hela LTU har tillgång till det oavsett vilken institution eller program man läser vid (som department som har msdnaa abbonemanget står det "Whole university" (och några till)).
Så läser du i Luleå, Pite, Skellefteå eller Kiruna (dvs LTU) så är det lungt!

Jo jag läser väg och vatten i Luleå och har använt MSDNAA i över två år. Alltså inget dataprogram.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soderkvist
Jo jag läser väg och vatten i Luleå och har använt MSDNAA i över två år. Alltså inget dataprogram.

jag läser dataprogram (statestik och dataanalys) Däremot ej datorprogram.

Varför ska jag ha oturen och gå på enda (ok kanske finns fler...) universitetet i sverige som inte har MSDNAA?!

Verkar konstigt att så många skolor ger ut det till sådana som inte går datorlinjer tycker jag.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tehlily
skulle ngn kunna svara på vad oem står för? får bara företaget när jag googlar...

Andra träffen på "oem" @ google: http://sv.wikipedia.org/wiki/OEM

Så jävla svårt är det ju inte. Tvivlar starkt på att du ens försökt leta.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMan
Visst får man det gratis när man är medlem i MSDNAA.

MEN det gäller väl bara så länge man är student? Till skillnad från erbjudandet...

du får fortsätta att använda licensen så länge du följer reglerna för licensen.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Nästan sugen att pröjsa för att få det permanent och få DVD-skiva. Men kommer nog studera tills nästa operativsystem från Windows kommer så klarar mig nog med MSDNAA. (Går i gymnasiet och planerar gå ingenjörs utbildning när jag går ut gymnasiet 2011, så lär inte behöva hosta upp pengar fören runt 2016 eller nått sånt så länge MSDNAA fortsätter ha sina underbara "erbjudanden" )

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

vet inte om någon har nämnt det. Men vad jag har läst så behöver studenterna sedan tidigare ha en legal version av xp eller vista för att kunna använda sig av detta erbjudande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fleblik
vet inte om någon har nämnt det. Men vad jag har läst så behöver studenterna sedan tidigare ha en legal version av xp eller vista för att kunna använda sig av detta erbjudande.

det beror väl på om det är en uppgraderingsversion eller en fullversion

Visa signatur

| Errare humanum est |