Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: HDMI -> USB

Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0bbe
Jag fattar det som att det bara hänger med en ström- och en VGA-kabel. Men hur som helst kommer du inte undan en USB-kabel iaf!?

Nope, dock så brukar den vara väldigt smal och smidig, så det blir inte fult.

Permalänk
Medlem

Man tar chansen att spara in varje krona man kan. Lite förvånande att de inte plockat bort USB samt HDMI från den.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
Man tar chansen att spara in varje krona man kan. Lite förvånande att de inte plockat bort USB samt HDMI från den.

BenQ sätter stort värde vid funktionalitet. En ny skärm idag ska ha USB och HDMI.

Permalänk
Avstängd

E2420HD och V2410HD verkar vara på ingång. Värt för er att tänka på som funderar på 2420.

http://www.dustin.se/pd_5010332319.aspx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kol
E2420HD och V2410HD verkar vara på ingång. Värt för er att tänka på som funderar på 2420.

http://www.dustin.se/pd_5010332319.aspx

Vafan ska de släppa en sån massa skärmar för? Jag menar, det där innebär ju inte någon större skillnad ifrån de äldre modellerna...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Vafan ska de släppa en sån massa skärmar för? Jag menar, det där innebär ju inte någon större skillnad ifrån de äldre modellerna...

Folk vill ha något nytt hela tiden. E2420 är snyggare än G2420 måste jag erkänna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kol
Folk vill ha något nytt hela tiden. E2420 är snyggare än G2420 måste jag erkänna.

Ja, klart folk vill ha nytt, men att ha över 5 skärmar i ungefär samma prisklass med väldigt lika egenskaper kan ju inte på något vis vara bra för vinsterna, fast det beror ju såklart på också, ifall de förbättrar inputlaget och förser de nya med möjligheten till 75hz så kan jag kanske börja rekommendera en BenQ istället för Dellen då det kommer till spel.

Permalänk

Den är riktigt bra o ja där finns e jack till hörlurar osv på sidan.

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk
Medlem

Någon som lirat Playstation 3 på skärmen och är nöjd med bilden etc?

Visa signatur

N64 .Gamecube. Wii. Wii u. PS1 PS2 PS3.
i7-4770K
EVGA 780GTX
MSI Z87-G45
Windows 10. CREATOR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kol
BenQ sätter stort värde vid funktionalitet. En ny skärm idag ska ha USB och HDMI.

Det var ju inte det jag anmärkte på, utan det faktum att funktionerna finns men kablage saknas. Dumsnålt. Man skickar ju heller inte med en DVI-kabel. ALLA andra tillverkare har gjort så.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
Det var ju inte det jag anmärkte på, utan det faktum att funktionerna finns men kablage saknas. Dumsnålt. Man skickar ju heller inte med en DVI-kabel. ALLA andra tillverkare har gjort så.

om det innebär att priset höjs med motsvarande för vad en kabel hade kostat så är det snarast korkat att skicka med sånt som alla inte kommer att använda.

bra gjort benq!

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
om det innebär att priset höjs med motsvarande för vad en kabel hade kostat så är det snarast korkat att skicka med sånt som alla inte kommer att använda.

bra gjort benq!

DVI och USB-kablar är väl något alla använder? Såvida man inte kör ljud genom skärmen då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
om det innebär att priset höjs med motsvarande för vad en kabel hade kostat så är det snarast korkat att skicka med sånt som alla inte kommer att använda.

bra gjort benq!

Varför har man då funktionerna på skärmen öht? Ta bort VGA, och usbhubb och kör bara med DVI, ännu ett par kronor sparade och detta utan badwill hos konsumenter.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
DVI och USB-kablar är väl något alla använder? Såvida man inte kör ljud genom skärmen då.

Finns många (mig inräknad) som redan har tillräckligt med dvi och usb kablar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
Varför har man då funktionerna på skärmen öht? Ta bort VGA, och usbhubb och kör bara med DVI, ännu ett par kronor sparade och detta utan badwill hos konsumenter.

när man kan köpa sig en dvi port på skärmen hos kjell och company för 150kr så tycker jag att vi kunde få skärmar utan portar. tills dess ser jag gärna att funktioner som INTE går att att klassificera som kringutrustning(och därmed något man kan köpa till själv) finns med i mängder medan kringutrustning som kablar och webkameror och annat köps separat så man slipper ha ett lager hemma med skit som man inte använder men som man ändå måste betala för igen varje gång man köper en ny vara.

jag hade gärna skippat vga kabeln med och sänkt priset ytterliggare hundra kr men då hade väl blivit ett väldigt liv från mindre tekniskt folk som inte bekymmrar sig med att kolla upp allt som behövs innan ett köp.

har jag gjort det tillräckligt tydligt nu?

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

E2420HD i slutet av september

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kol
E2420HD och V2410HD verkar vara på ingång. Värt för er att tänka på som funderar på 2420.

http://www.dustin.se/pd_5010332319.aspx

Fick precis svar från order@dustin.se att E2420HD levereras i slutet av september enligt BenQ.

Permalänk
Medlem

Om det är något de kan ta bort så är det väl högtalarna i E-serien. De är ju bisarrt dåliga

Permalänk

Fan priset gick upp med 200 spänn igår.

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk
Medlem

Den är här också. Den är kärlek!

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Jag har köpt denna underbara skärm, men jag har en död pixel ganska mitt i skärmen. Jag köpte skärmen från PCcity och nu är frågan, vem ska jag vända mig till? och måste det vara fler än en död pixel för att återkallas?

tacksam för svar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pedbor
Jag har köpt denna underbara skärm, men jag har en död pixel ganska mitt i skärmen. Jag köpte skärmen från PCcity och nu är frågan, vem ska jag vända mig till? och måste det vara fler än en död pixel för att återkallas?

tacksam för svar

Du kan alltid skicka tillbaka den. Distansköplagen. Se till att den är i oförändrat skick.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kol
E2420HD och V2410HD verkar vara på ingång. Värt för er att tänka på som funderar på 2420.

http://www.dustin.se/pd_5010332319.aspx

Hur står sig denna Dell skärmen mot Benq?
http://www.dustin.se/pd_5010314042.aspx

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk

Fick hem skärmen idag, har inte haft så lång tid att se vad den går för än men lirade lite Prototype och surfade lite och helt kanon än så länge. Galet nöjd, från 19" till 24", sjukt nice
Det roligaste är ju ändå att nu behöver jag ett bättre grafikkort

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk

köte 2 Hel nöjd. la upp några bilder i mitt galleri om någon letar.

En sak jag inte gillade. de skickar inte med några DVI kablar. fick gå te onoff o lägga ut 300kr på 2 st. de skickar med DVI till Analog.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
köte 2 Hel nöjd. la upp några bilder i mitt galleri om någon letar.

En sak jag inte gillade. de skickar inte med några DVI kablar. fick gå te onoff o lägga ut 300kr på 2 st. de skickar med DVI till Analog.

Inget som förvånar mig i alla fall, det är en budgetskärm, man sparar in på alla tillbehör så långt det går.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axan
Hur står sig denna Dell skärmen mot Benq?
http://www.dustin.se/pd_5010314042.aspx

Har inte sett nåt om den, men fördelarna som jag ser är att den är höj och sänkbar, och att du troligen får med HDMI eller iaf DVIkablar.

Permalänk
Medlem

Hej, om vi säger att jag matar in både hdmi (ps3) och dvi (pc) samtidigt, kan jag välja vilken signal den visar, eller helt enkelt, kan jag växla mellan signaler på den här skärmen?

Hänger inte riktigt med på vilken av 2420 skärmarna man nu ska gå efter, finns många versioner, beroende på butik... antar att det är G2420HD som gäller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inphra
Hej, om vi säger att jag matar in både hdmi (ps3) och dvi (pc) samtidigt, kan jag välja vilken signal den visar, eller helt enkelt, kan jag växla mellan signaler på den här skärmen?

Hänger inte riktigt med på vilken av 2420 skärmarna man nu ska gå efter, finns många versioner, beroende på butik... antar att det är G2420HD som gäller.

Ja, man kan iaf växla mellan olika input i skärmmenyn.

Permalänk

btw, hur har ni ställt in brightness, contrast och det på denna skärmen? Jag tycker att sidor med svart bakgrund känns lite "dammiga" i den svarta färgen. Jag märkte även av detta i ett spel som var rätt mörkt.

Permalänk
Medlem

Är stolt ägare av två st G2420HD och jag kan inget annat än rekommendera ett köp, möjligen undantaget de med extremt höga krav på färgåtergivning.

För mig som icke grafiker så funkar den dock till precis allt jag gjort med den, dvs spelande, film, photoshop,bildredigering, programmering, surfande osv.

Permalänk
Medlem

Det enda tråkiga jag upplever med min är att bilden släpar något och ger skuggor efter sig.