Det går inte lägga in musik från polare

Permalänk

Det går inte lägga in musik från polare

Köpt mig en iphone 3gs jag starta itunes lade över lite låtar fast det var krångligt för mig är inte så bra på itunes. Sen går jag över till min polare Lars och han sitter och lyssnar på en låt som jag vill ha så vi sätter i min telefon i hans dator men när man ska lägga över låten så måste man ”formatera” min telefon förs bara för att det är en annan dator.
Är det jag som gör fel eller ska det vara så ?

Permalänk

Inget fel, det är så tyvärr.

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk

Vi lever ju i en global värd synd att de har gjort så.

tycker det är ett steg bakåt. ingen som vet hur man kan kring gå det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lindebring
Vi lever ju i en global värd synd att de har gjort så.

tycker det är ett steg bakåt. ingen som vet hur man kan kring gå det?

vet inte hur det är med iphone men med min ipod shuffle kör jag mediamonkey!

Permalänk

Googla på PodtoMac eller PodtoPC (samma utvecklare) och se om de har fixat stöd för iPhone än. Funkar fint med iPod iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lindebring
Vi lever ju i en global värd synd att de har gjort så.

tycker det är ett steg bakåt. ingen som vet hur man kan kring gå det?

Vad är felet, du äger inte låten som Lars skall föra över eller hur? Annars skulle du ju ha den redan. Så du vill alltså piratkopiera låten? Tycker denna tråd är snudd på regelbrott.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Vad är felet, du äger inte låten som Lars skall föra över eller hur? Annars skulle du ju ha den redan. Så du vill alltså piratkopiera låten? Tycker denna tråd är snudd på regelbrott.

lindebring har ju så klart skivan hemma dock ingen cdläsare eller internet för att ladda ner låten själv. lars vill ju bara vara snäll och hjälpa honom!

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

Derox min käre paragrafryttare samt amatörpolis, låt oss låtsas för en stund att datorn inte hade varit Lars utan Lindebrings egen, hur hade han löst det då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dja74
Derox min käre paragrafryttare samt amatörpolis, låt oss låtsas för en stund att datorn inte hade varit Lars utan Lindebrings egen, hur hade han löst det då?

Om det var itunesnedladdade låtar är det ju inga problem. Och man kan såvitt jag vet lägga till låtar på diverse vis. Sen är ju frågan varför han har 2 itunesbibliotek.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Vad är felet, du äger inte låten som Lars skall föra över eller hur? Annars skulle du ju ha den redan. Så du vill alltså piratkopiera låten? Tycker denna tråd är snudd på regelbrott.

Nu är det ju tack och lov inte så att all musik som existerar är förbjuden att kopiera. Det finns massvis med artister som släpper sin musik helt fritt. Dessutom är det så att det lindebring frågar efter bör räknas som privatkopiering, vilket är tillåtet och dessutom beskattas med den såkallade "Privatkopieringsersättningen".

Permalänk

Lyssnar på Trance finns så mycket låtar som är gratis inom det, så ett liv räcker inte att hinna lyssna på alla. Piratkopiering.... nej tack

Permalänk

Då får du helt enkelt se till att ladda ner din kostnadsfria låt till din dator och lägga in den på din iPhone den vägen. Om de nu bara är din vän som har sagda låt (exempelvis om det vore en egenproducerad visa) så finns det massor av fina sätt man kan skicka mindre filer till varandra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Då får du helt enkelt se till att ladda ner din kostnadsfria låt till din dator och lägga in den på din iPhone den vägen. Om de nu bara är din vän som har sagda låt (exempelvis om det vore en egenproducerad visa) så finns det massor av fina sätt man kan skicka mindre filer till varandra.

Men han vill ju lyssna på den på vägen hem på i tunnelbanan Ska han verkligen behöva vänta tills han kommit hem innan han kan få använda sin fina telefon

Enda egentliga lösningen är att köpa en "vettig" telefon nästa gång som inte har en massa "bra" funktioner" som gör det mycket besvärligare för användaren. Så kanske tillverkarna fattar att det är något som efterfrågas.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lideri
Men han vill ju lyssna på den på vägen hem på i tunnelbanan Ska han verkligen behöva vänta tills han kommit hem innan han kan få använda sin fina telefon

Enda egentliga lösningen är att köpa en "vettig" telefon nästa gång som inte har en massa "bra" funktioner" som gör det mycket besvärligare för användaren. Så kanske tillverkarna fattar att det är något som efterfrågas.

Ja, att behöva vänta är fruktansvärt.

Sanning att säga så förstår jag att begränsningen finns, jag vet om de bakomliggande orsakerna. Det behöver inte betyda att man gillar begränsningen, men, iPod har funnits sedan 2001, har man verkligen legat gömd under en sten så länge för att inte ha koll på hur det funkar med Apples mediaspelare samt numera telefon...?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lideri
Men han vill ju lyssna på den på vägen hem på i tunnelbanan Ska han verkligen behöva vänta tills han kommit hem innan han kan få använda sin fina telefon

Enda egentliga lösningen är att köpa en "vettig" telefon nästa gång som inte har en massa "bra" funktioner" som gör det mycket besvärligare för användaren. Så kanske tillverkarna fattar att det är något som efterfrågas.

Eller, så gör man som alla vettiga människor och går helt över till Spotify

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Detta var en sak som Apple förmodligen var tvugna att göra 2003 när man öppnade sin Music Store för att skivbolagen över huvud taget skulle vilja sälja musik digitalt. Detta var då nytt och ett, enligt skivbolagen, riskabelt steg.. och om man dessutom skulle kunna kopiera musik hit och dit mellan datorer så var det inte så intressant längre.

Nu så har man nu lyckats förhandla till sig DRM-fria låter vilket är toppen! Dock har de fortfarande kvar denna spärr, förmodligen för att man ansåg att det var en smidig lösning för de själva.. de följde deras stil att ha en streamlinead process. Även om jag aldrig tänkt att jag behövt denna funktionen på min iPod så tycker jag dock det är synd att man begränsat det.

Vill du lösa problemet så finns det massvis och återigen massvis utav program som kan överföra låtar från iPod/iPhone till en dator. Bara att googla så hittar du.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Hedersmedlem

Nåja, det är ju först med iPhone (+ Touchen) som detta är ett problem. Tidigare har det alltid gått att komma åt filerna direkt på iPoden.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Hör inte dessa trådar (Du har skapat 4(!) trådar om iPhone nu) hemma i forumet "Mobiltelefoner och bärbara mediaspelare"? Detta forum handlar om Mac, så såvida du inte har iPhoneproblem som är sammankopplade specifikt med Mac så bör dessa ligga i det forumet.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.