Permalänk
Medlem

Granska min inköplista

Här är min inköplista. Datorn fick inte kosta mer än 9000kr.

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=730679...

Tycker ni jag har gjort ett bra val?

Permalänk

Ja.. det enda folk kommer klaga på är nätagget som borde vara ett corsair och eventuellt grafikkortet som BORDE och SKA vara 5850..

Sen kanske moderkortet borde bytas mot asus P55D7 eller vare nu heter..

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem

Tar en titt och åter kommer om priset är rätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
Ja.. det enda folk kommer klaga på är nätagget som borde vara ett corsair och eventuellt grafikkortet som BORDE och SKA vara 5850..

Sen kanske moderkortet borde bytas mot asus P55D7 eller vare nu heter..

Håller helt klart med om att du borde lägga en femhundring till och köra på 5850. Om du ändå vill ha GTX 260 så finns det för ca 1500kr.

Moderkortet heter P7P55D, men det har bara stöd för CF, tror UD4 har stöd för CF och SLI, inte säker dock. Sen tycker jag att TS borde handla från inet istället, billigare och alla vet ju hur deras service och leveranstider är. Fraktfritt oxå.

Permalänk
Permalänk
Medlem

om P7P55D Har stöd för crossfire så är det bra. Då köper jag ett sådan. tar och tittar om jag kan hitta grejorna på Inet.

Permalänk
Medlem

fel minnen ska vara 1.65v max

Permalänk
Medlem

Har du ett förslag på några på komplett då? som inte kostar mer än 1200kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
ir och eventuellt grafikkortet som BORDE och SKA vara 5850..

Jasså varför? Bara för att du har de då eller? Lite Cuba varning...

MSI är väl inte mest kända för sin kvalité

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Jasså varför? Bara för att du har de då eller? Lite Cuba varning...

Jag har beställt dubbla 5870 men har 4870x2 nu..

Varför han ska byta? Jo för gtx260 är tyvärr inge bra i jämförelse,,

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem

XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5 bättre?

Permalänk

Si..! mucho bättre

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem

fick bli detta moderkort..
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=486102

varför funkar inte dessa för
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=349990

om de inte funkar så behöver jag ram i samma prisklass.
Sen trycker han på köp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
J
Varför han ska byta? Jo för gtx260 är tyvärr inge bra i jämförelse,,

Jasså, just EVGA som de va tänkt från början har ju step up, då blir de klart billigare att uppgradera eftersom du bara betalar mellanskillnaden.

Visa gärna ett test resultat mellan EVGA GTX260 SSC å ett Radeon 5850 kort

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Dom versioner av korten som kommer nu är det absolut ingen skillnad mellan tillverkarna eftersom alla går efter ATI's referenser rakt av. Så ta det du tycker är snyggast/har bäst garanti eller liknande.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ser bra ut

Permalänk

Jag skulle ta en WD Black hårddisk i valfri storlek (presterar bättre). Sen kan man ju diskutera chassi i 100år också, jag skulle personligen valt ett lite roligare.

Permalänk
Medlem

chassit är inte mitt val.. det är andreas val. Då säger jag till honom att beställa nu

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=484616 (!)

spara 400 kr direkt

(ursäkta, borde läst igenom tråden )