Två skärmar - olika bakgrund

Permalänk
Medlem

Två skärmar - olika bakgrund

Hej.

Hittar ingen lösning på detta i Windows men förhoppningsvis vet någon här svaret. Jag kör för tillfället Win 7 RC och två skärmar och min fråga är om det går att ha olika bakgrundsbilder på skärmarna? Vet att detta gick på min mac men är inte säker på om det går till Windows.

Permalänk

osäker om det går ännu. men om du sk "utvidgar" skrivbordet så skulle du väl klippa o klistra ihop 2 st enkla till en "dubbel"

Visa signatur

q9550 + True | p5q premium | 2x2gb Dominator | 4870 1gb CF | Intel X25-M 80gb

Permalänk

du behöver ett program som fixar det finns ingen sån funktion i windows inbyggt

Ultramon fixar det vet jag fins säkert fler alternativ om man googlar lite

http://www.realtimesoft.com/ultramon/

har inte W7 så kan inte testa om det funkar där men vill mins att det fungerar i vista iaf

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Hedersmedlem

Kan noteras att det ultramon gör är att kopiera och klistra ihop fler bilder till en stor, sedan används tiling ("sida vid sida") tror jag.
Dock är det lite knepigt då det går efter skärmarnas nummerordning, inte hur de är placerade i inställningar.
Ex. jag har tre skrämar, från vänster till höger anger windows dem till 3, 1 och 2.
Fastän skärm 3 är till vänster om mittenskärmen, 1:an, så ska dennes bakgrundbild komma sist (längst till höger) i den ihopklippta bilden.
Jag föredrar ultramon istället för att göra det här själv.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag använder displayfusion för detta ändamål, funkar fint.

http://www.binaryfortress.com/displayfusion/

Permalänk
Medlem

ultramon 3.0.7 fungerar till windows 7 och den sätter wallpapers precis som du vill ha dem. Du kan även göra olika "uppsättningar" med wallpapers du snabbt kan byta mellan

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeon404
Jag använder displayfusion för detta ändamål, funkar fint.

http://www.binaryfortress.com/displayfusion/

Rekommenderas.

Permalänk

lånar tråden lite snabbt, någon som vet något program som gör det möjligt att se film samtidigt som man kör ett helskärmsprogram?
exempel Wc3 helskärm och VLC helskärm på var sin skärm.

Visa signatur

Huvv´e dumt får kroppen lida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clairvoyant
lånar tråden lite snabbt, någon som vet något program som gör det möjligt att se film samtidigt som man kör ett helskärmsprogram?
exempel Wc3 helskärm och VLC helskärm på var sin skärm.

kan du göra utan något program. starta filmen i en skärm och maximera och sen startar du spelet.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Förut har man kunnat fixat det med nVidias egna desktopprogram(nView) som finns med drivrutinerna, men då måste man ju ha nVidias kort och det står ju inte vad du har för grafikkort någonstans.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Skrivet av Xeon404:

Jag använder displayfusion för detta ändamål, funkar fint.

http://www.binaryfortress.com/displayfusion/

väldigt bra program!

Permalänk
Medlem

använder själv ultramon och det fungerar bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av clairvoyant:

lånar tråden lite snabbt, någon som vet något program som gör det möjligt att se film samtidigt som man kör ett helskärmsprogram?
exempel Wc3 helskärm och VLC helskärm på var sin skärm.

Skrivet av Mr_Lazy:

kan du göra utan något program. starta filmen i en skärm och maximera och sen startar du spelet.

I Windows är du begränsad till att ha spelet på huvudskärmen om du kör Full screen. Maximerat fönster utan kanter går på andra skärmar, men stödet för det bland spel är sällsynt.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

jag vet att en kompis har lyckats, han är inte så vidare jätte "teknisk" så jag tror inte att han använder något 3rd party program

Permalänk
Medlem

Jag använder Display Fusion som har massor med inställningar för fler skärmar, riktigt bra program!

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt