Bästa lurarna till Xbox Live?

Permalänk
Medlem

Bästa lurarna till Xbox Live?

Halloj!

Nu är det såhär att jag tröttnat på Microsofts trådlösa och trådbundna lurar och tycker båda är rent ut sagt kassa. Speciellt för mig som är van vid lurar från PC:n från Sennheizer, Plantronics osv. Nu undrar jag om det finns något sätt att kunna använda PC-lurarna till Xbox Live? Vanliga lurar går ju med ljudet som sagt, men har av någon anledningen inte lyckats få micen att funka över Xbox Live. Förhoppningsvis är det bara jag som är korkad och som missat något jätteuppenbart lätt sätt att fixa detta som ni självklart vill dela med er av. För jag vill ha riktiga lurar till Xbox Live snarast.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Produkten nedan körde jag med för att koppla in ljud och mic till xbox live. Den kopplas på handkondtrollen. Funkade väldigt bra. Tyvärr använder alla andra standard micen från xbox så de kan låta skit iaf=)

http://www.webhallen.com/prod.php?id=81268

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem

Oh tack för tipset! Fast när jag kikar på den finns ju inget stöd för USB? Mitt nuvarande Plantronics kopplas t.ex. med USB, finns det någon omvandlare man kan köpa till kanske?

Förstår för övrigt inte varför inte fler liksom jag tröttnat på standardmicen, den är ju hopplöst kass imo.

Permalänk
Medlem

Tycker den duger för lite taktik snack i spelen iaf. Dock brusar de ju endel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sorksat
Produkten nedan körde jag med för att koppla in ljud och mic till xbox live. Den kopplas på handkondtrollen. Funkade väldigt bra. Tyvärr använder alla andra standard micen från xbox så de kan låta skit iaf=)

http://www.webhallen.com/prod.php?id=81268

Man kan inte få spel ljudet till den där också? Så att man hör både prat och ingame sounds?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Man kan inte få spel ljudet till den där också? Så att man hör både prat och ingame sounds?

Jag fick bara pratet att funka med den. Ingame soundet gick på tv:n=(

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Man kan inte få spel ljudet till den där också? Så att man hör både prat och ingame sounds?

Har för mig att ljudet (ingame) endast kan sändas via hdmi eller den andra porten där bak. Dock finns det adaptrar som gör att du kan koppla headset dit o få ljudet. Vet inte var men vet att det finns

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det trådlösa headsetet som MS själva gör är rätt så mycket bättre än originalet. Aningen dyrt, men väl värt pengarna.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Det trådlösa headsetet som MS själva gör är rätt så mycket bättre än originalet. Aningen dyrt, men väl värt pengarna.

Vilket trådlösa? Menar du det till Xbox Live? Prövat det och gillar inte passformen och tycker inte ljudet är mycket att hänga i julgranen heller om man jämför med PC-varianterna som finns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunt3r
Vilket trådlösa? Menar du det till Xbox Live? Prövat det och gillar inte passformen och tycker inte ljudet är mycket att hänga i julgranen heller om man jämför med PC-varianterna som finns.

Klart det finns bättre till PC, men defacto är att MS har en sluten standard på sitt headset och man får ta vad man kan ha. Utav de alternativen som finns är deras trådlösa det som har bäst Mic / hörlur.

Vill man använda adaptrar blir det ett jävla kabeldragande och lösa sladdar. Metoden går ju som sagt att fixa, men jag ser det som en jävla nackdel att ha en sladd till handkontrollen samt en sladd till baksidan utav 360:n gåendes till ens skalle.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum