Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Rätt så lustigt att du lägger din tid i denna tråd då överhuvudtaget...

Om man ska googla som du anser, då menar du att forumet är onödigt med eftersom alla svar man kan få på swecklockers redan finns ute på nätet om man söker.. & nej det finns inget på forumet om man söker på att klocka Dimension 5150.. så han gjorde rätt som startade en tråd.. det finna inga 100 personer på forumet som startat en tråd om klockning av Dimension 5150 annat än i din fantasi.

Jag syftade på att folk gör trådar om att klcoka märkesdatorer hela tiden.

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hehejaa
Jag syftade på att folk gör trådar om att klcoka märkesdatorer hela tiden.

Men det går att klocka vissa märkesdatorer.. men inte alla..hittar man inte den datorn man har så får man ställa frågan om det går...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Problemet är väll igentligen att folk inte läser faq, och därifrån utnyttjar länkarna lite kreativt, men för guds skull, det är ju därför vi är här. För att svara på frågor, lätta och svåra.

Är frågorna för lätta för dig, låt bli o svara. Sanolikheten för att någon annan ska svänga förbi och svara är rätt stor.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Överklockningsfunktionerna är inte låsta i en DELL, dom finns inte helt enkelt.

haha

Permalänk
Medlem

Tack alla vänliga normala människor för era svar. Till dig som tyckte dig vara något speciellt kan jag meddela, du är inte speciell. Tvärt om.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hehejaa
Din jävla...... Sök för helvete den här frågan kommer upp en gång om dagen.
Köp ett riktigt moderkort om du vill klcoka och sluta gör fula äckliga trådar utan att söka!

Du behöver inte vara otrevlig! Med den attityden kommer din tid på forumet framöver att vara kortlivad, det lovar jag.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag undrar om det finns något BTX kort som passar till en dell 9100 som är trevligt att arbeta med. Det måste stödja RAID men det kanske alla gör idag. När jag scannar av hårdvaran med vissa program så verkar den
ibland kunna ange ett nytt bios f(ej dell) som skulle kunna flashas. Men
det känns ju lite vågat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hehejaa
Det jag menar är att jag är trött på att folk inte använder sökfunktionen, den finns väl av nån anledning? eller finns den bara för att vara snygg?
Och ja jag är otrevlig och uppkäftig, men inte utan anledning.

Fyfan, kan inte du bara dra från det här forumet, är du inte villig att hjälpa till så passar du inte in här, hänvisar dig www.fragbite.com där du och alla andra fjantar hör hemma! herregud!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

flesta dell datorer är nedstrippade abit moderkort, så googla abit och hitta en som är lika san som din, och pröva flasha?
om du inte använder den datorn dagligen

Visa signatur

Jag tyckte att denna text räckte fint

Permalänk
Medlem

lyssna, för att stoppa den här tråden helt, jag är certifierad och arbetande dell tekniker.. det GÅR INTE att överclocka en dell, vi stängde av funktionen just för att "vanligt" folk som inte kan datorer, inte ska kunna pilla runt i bios osv för att förstöra garantin.. på dell gillar vi inte att kunderna pillar runt me datorerna, allt ska ligga på stock för att när oss tekniker väl åker ut dit så kan vi utesluta alla överklocknings relaterade problem, som i sig innebär att felsökande minimeras till max...

så nej, alla dell datorer går inte att överklocka..

men som sagt, köp ett nytt moderkort och lägg in de resterande delarna så ska det gå

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem

Tråden är tre år gammal...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbe_93
Tråden är tre år gammal...

Det är inte förbjudet att väcka upp gamla trådar om det görs med inlägg som håller sig till trådens ämne.

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gtoxed
lyssna, för att stoppa den här tråden helt, jag är certifierad och arbetande dell tekniker.. det GÅR INTE att överclocka en dell, vi stängde av funktionen just för att "vanligt" folk som inte kan datorer, inte ska kunna pilla runt i bios osv för att förstöra garantin..

Det finns en annan tråd på forumet som bevisar motsatsen, en XPS 430 med en BSEL moddad Q66'a som numera köra i 3 GHz, fast... det går inte numera då de levereras med cpu'er i Q8-serien.

Däremot går det att använda programmet SETFSB på t.ex. en Dell Studio XPS 435 MT som kör med klockgeneratorn ICS9LPRS139AKLF och Dell Optiplex 330 (CV183APAG). En VID-moddad cpu kan då kunna klockas till långt över standard.

Permalänk

<link>http://forums.extremeoverclocking.com/showthread.php?t=196767</link>
läs denna, gäller för nästan alla datorer, har prövat en massa överklockningsprogram.
funkar:
-
funkar inte:
CPUFBS
Clockgen (får inte upp PLL SETTINGS)
Rightmark Overclock Utlity
MBM5

dell-datorn jag har är en dimension 8250

Visa signatur

Jag tyckte att denna text räckte fint

Permalänk
Medlem

Dell 8200

Skrivet av lynar:

Åh, fy fan, otrevligare människa har jag aldrig träffat på.
Han är registrerad i Maj och kanske inte är så van på forum.
Nej, såna som du borde inte få hänga här.

Ontopic: Jag hade en Dell 8200, svaret är enkelt: Det går inte att klocka.

Fattar att jag inte liva upp min gamle Dell 8200 av att läsa det mesta här
men ny processor klarar den ju. Satte in en gammal 2,6 från min 1,8 som funkar bra
men nu när jag satte in en 2,8 så visar den att det är en 2,8 i som går
på 2,1 ? 93,5 Mhz x 22.

Varför ?

Visa signatur

Gigabyte GA-P55M-UD4 | i5 760 2,8Ghz@3,3 | 4 GB Corsair XMS3 1600Mhz DDR 3 | 2 x GTX 275 896MB SLI with PhysX | 2x1 TB HDD | Corsair TX 850W | 3DMark06 20550 | Win7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hehejaa:

Din jävla...... Sök för helvete den här frågan kommer upp en gång om dagen.
Köp ett riktigt moderkort om du vill klcoka och sluta gör fula äckliga trådar utan att söka!

Hoppsan, du har nog fått lite för lite.

Han har skapat 2trådar, en om att klocka en dell och en om att byta CPU i den.

Du ska nog läsa, kolla och söka innan du skriver du kan även prova på att tänka lite!

Permalänk
Medlem

Sitter med en gammal Dell (Dimension 8400). Det är svårt att snabba upp den.
Har stoppat in mer minne. Men det är ingen idé att stoppa in snabbare minne. Minnesfrekvensen är låst i BIOS (precis som CPU-klockan).
Ett bättre grafikkort gör stor skillnad, men se upp om du kör original nätagg. De är klena så sätt inte i något som drar mycket.
Grafikkorten går ofta att klocka lite med program efter att OS bootat. Men även här får man tänka på PSUn.
Snabbare disk gör också skillnad. Men över lag känns det som att sminka en gris.
Kommer inte ihåg vad mer jag gjort, men det är inget revolutionerande. Mest för att jag ska stå ut till Sandy Bridge släpps.