Permalänk
Medlem

Cpu?

tjena, jag kan inte så mycket om datorer och så men i alla fall...
jag undrar när jag inte gör något alls på datorn det vill säga har inget program uppe eller nånting så jobbar min processor mellan 30-40% ändå :S
någon som vet vad detta kan bero på?

Permalänk
Medlem

har du vista?

Permalänk
Avstängd

Något bakgrunds program?, avsluta onödiga aktiviteter, CTRL ALT DEL Aktivitets hanteraren

Visa signatur

Rigg

Intel Core i7 2600K | Asus Maximus IV | Gigabyte GTX 480 SLI med Koolance NX-480 Block | Corsair HX1000W | Corsair Dominator GT 2000MHz 2x2GB | Corsair Obsidian 800D | HP TFT ZR24W 24" | Logitech Z-5500 | Koolance CPU-370 | Koolance RP-450x2 | XSPC RX360 | Laing D5 Vario |

Permalänk
Medlem

Vilket operativsystem och vilken hårdvara?
Antivirus eller liknande?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

hmm, just nu använder jag AVG antivirus och jag kör med nya windows 7 ;P

Permalänk
Medlem

vet inte hur windows 7 är men vista drar runt 15-20% på min cpu och då har jag stängt av det mesta.

Permalänk

sitter och tittar nu på min cpu-aktivitet och den pendlar mellan 1-5% och
jag har win 7 64bit +AVG så det är nog något annat som ligger och tjuvar
för dig.

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk
Medlem

skumt, ja kör me 64bit också

lägger upp ett SS på aktivitetshanteraren, om d kanske kan hjälpa något
http://data.fuskbugg.se/skalman01/CPU.jpg

Permalänk
Medlem

Okej ja har googlat lite på detta nu ett tag och kommit fram till att d e nånting me "svchost.exe" att göra,
så kollade på aktivitetshanteraren, och fick fram detta: http://data.fuskbugg.se/skalman01/-------------lololol.jpg

någon som kan säga om det är något av det där som man kan stänga av? så inte processorn arbetar så mycket?
snälla är i stor behov av hjälp :S