ATI Radeon mobility HD4570 HD3200

Permalänk
Medlem

ATI Radeon mobility HD4570 HD3200

Hejsan efter att jag har uppdaterat grafikdrivisarna på min bärbara så får
mitt 4570 kort en standardrivrutin istället för den rätta, jag har lyckats få in 4570 drivrutinen men datorn använder sig inte utav 4570 när jag använder datorn med kabel. Enbart det andra som heter HD3200.

Vad är det för problem?

Mvh Henrik

Visa signatur

Asus X5DAB
Fujitsu-Siemens Amilo PA

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har exakt samma problem å har googlat hela dagen.. Börjar bli grymt irriterad nu

Jag har oxå enm x5dab från asus

har du fått nån lösnbing på problemet?

tack på förhnad

Permalänk
Medlem

Tja!

Jag har varit i kontakt med nordisk kundtjänst hos asus.
jag fick en länk med orginal drivrutiner som fungerade, ETT TAG!
sen efter en vecka så svartnade skärmen när windows startas.

nu kör jag utan drivrutin på 4570 kortet. tror det löser sig nu när man snart får windows 7 gratis.

mvh henrik

http://dlsvr04.asus.com/pub/ASUS/nb/Drivers/VGA/VGA_ATI_VT32_...

för vista 32bits

Visa signatur

Asus X5DAB
Fujitsu-Siemens Amilo PA

Permalänk
Medlem

tack för ditt svar. ska testa den gamla då å se vad som händer.

det som retar mig är att den inte kan starta helt enkelt fasten den har dess senaste drivrutiner. kod 10.

frågan är vad som hände efter en veckas tid för dig, vbarför den la av igen. Fick du en Kod 10 igen då?

MVH Meya

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad för fel kod det blir, skärmen blir bara svart och jag får starta i felsäkertläge och ta bort drivrutinerna.

Vid installation med dom drivrutinerna så står det att det blev ett fel vid slut installation av drivrutinen.

Visa signatur

Asus X5DAB
Fujitsu-Siemens Amilo PA

Permalänk
Medlem

Om jag går in i Enhetshanteraren så kollar jag under grafikkort så funkar HD3200 som den ska.
men ovanför har jag mitt HD4570 som har sin varningstriangel
felmeddelandet är att den inte kan starta. kod 10

Jag har testat allt tror jag snart.

Avinstallerat, installerat på nytt. testat gamla drivrutiner.

men varför kan jag inte få min windows update att lyckas installera drivrutinerna för 4500 serien? står bara misslyckad installering. men sen säger den att driv rutinerna e bra??

Jag har sökt specifiket på min processor å dyligt men utan resultat.

man blir ju bara sur alltså

Permalänk
Medlem

Ja man blir så jävla pissed. Jag får rätt drivrutin när jag väljer i enhetshanteraren uppdatera drivrutin och välja manuellt grafikkort/drivrutin. Efter att jag installerat som vanligt senaste catalyst då drivrutinerna lägger sig under C:/ATI etc etc etc......

Då kan jag välja som sagt 4570 drivrutinen, vista varnar för drivrutinen även om den är certifierad av ATI. Allt fungerar bra, problemet är att catalyst power express ej automatiskt byter till 4570 med strömkabeln sitter i. Den kör hela tiden på 3200-kortet. Problemet är vell att i den drivrutinen så finns det vell ingen brygga att den ska automatiskt byta över. Det går inte att byta kortet manuellt ens!

jävla peace of crap!
Om windows 7 ej ordnar detta fel kommer jag reklamera!

Visa signatur

Asus X5DAB
Fujitsu-Siemens Amilo PA

Permalänk
Medlem

Hejsan Meya!
Jag tror jag har åtgärdat felet!

Jag laddade hem South Bridge Driver från ATI´s sida, namnet south bridge driver låter som en drivrutin som är en brygga mellan gfx korten. Jag har fått den uppfattningen, nu kör vista 4570 kortet med sladden och nu indikerar även vista att den byter till 3200 när jag rycker ur sladden!

Så jag har löst det antar jag!

drivrutinen finns på ati´s hemsida när du tar fram catalyst drivrutinen för ditt gfxkort & operativ system.
först installerade jag nya drivern för gfx:et och sedan South Bridge Driver.

Lycka till!

mvh Henrik

Visa signatur

Asus X5DAB
Fujitsu-Siemens Amilo PA

Permalänk
Medlem

Så det kan vara drivrutinerna som gör att skärmen blir svart!?!?

Har en Dell 9400 med ett Nvidia 7900 GS.
Har redan en gång bytt grafikkortet för typ 1 år sedan då det var helt kört.

Häromdagen när jag surfade så blev skärmen helt svart.
Vid omstart var "Windows startbild" rastrerad och därefter blir skärmen svart. Går bara att få bild i felsäkert läge eller om jag tar bort drivrutinerna helt men upplösningen blir ju inte så rolig då...

Ska prova att ta hem gamla drivrutiner från Nvidias hemsida och se om det funkar.

Cheers!

Permalänk
Avstängd

Har samma problem, har strulat hit o dit i 7 timmar med alla möjliga försök att lösa detta.. Ingen lycka.. 3200 series tar över mitt 4570. fel kod 10 för mig med.. på min andra laptop så funkar det perfekt, men då med ett annat grafikkort.. båda är acer laptops.

Fattar inget o funderar på att gå tbx till Vista igen

Uppdaterat: Fredag, grogg i handen, kliar mig i huvudet.. Blir Vista igen

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk
Medlem

Kolla mitt inlägg ovan... där har ni svaret kära ni om ni läser lite....

Visa signatur

Asus X5DAB
Fujitsu-Siemens Amilo PA

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyraz
Kolla mitt inlägg ovan... där har ni svaret kära ni om ni läser lite....

Läs då mitt inlägg.. Har testat allt som folk har skrivit här.. Inte någon lycka. O för övrigt kör ja alltid med sladd, batteriet ligger i lådan.
Ja byggde datorer o sälde för ett tag sedan, tro mig ja löser det mesta men fan inte detta

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk
Avstängd

Har ominstallerat W7.
Gjorde alla uppdateringar, updater ville installera stöd för hd 4500 series , prioritet viktig, men misslyckades. Hur fasen gör man, blir galen. Har gjort allt som står här i denna tråd, inget funkar. Testat moddar osv. Läst massor med sidor o hur många som helst har samma problem.
Har en laptop till fast med 3600 series o det funkar som en klocka oxå med W7.Är uppe i ca 15 timmar nu med att fixa o trixa inget hjälper

http://i301.photobucket.com/albums/nn78/tooby77/ati4500error....

Hoppas länken funkar, det visar vad det står i updater

http://i301.photobucket.com/albums/nn78/tooby77/Enhetshantera...

Denna är till min enhetshanterare

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyraz
Hejsan Meya!
Jag tror jag har åtgärdat felet!

Jag laddade hem South Bridge Driver från ATI´s sida, namnet south bridge driver låter som en drivrutin som är en brygga mellan gfx korten. Jag har fått den uppfattningen, nu kör vista 4570 kortet med sladden och nu indikerar även vista att den byter till 3200 när jag rycker ur sladden!

Så jag har löst det antar jag!

drivrutinen finns på ati´s hemsida när du tar fram catalyst drivrutinen för ditt gfxkort & operativ system.
först installerade jag nya drivern för gfx:et och sedan South Bridge Driver.

Lycka till!

mvh Henrik

Jag laddade hem South Bridge Driver från ATI´s sida???? Kan du länka, för när ja letar på deras sida får ja bara upp :

No results matching your search were found.
Check your spelling. Are the words in your query spelled correctly?
Try using synonyms. Maybe what you're looking for uses slightly different words.
Make your search more general. Try more general terms in place of specific ones.
Try your search in a different scope. Different scopes can have different results.

Därimot finns den på andra sidor, men vilken ska ja ta hem?
9-7_vista32-64_sbSouth Bridge Driver
för ja hittar ingen för W7

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tooby77
Jag laddade hem South Bridge Driver från ATI´s sida???? Kan du länka, för när ja letar på deras sida får ja bara upp :

No results matching your search were found.
Check your spelling. Are the words in your query spelled correctly?
Try using synonyms. Maybe what you're looking for uses slightly different words.
Make your search more general. Try more general terms in place of specific ones.
Try your search in a different scope. Different scopes can have different results.

Därimot finns den på andra sidor, men vilken ska ja ta hem?
9-7_vista32-64_sbSouth Bridge Driver
för ja hittar ingen för W7

Funkar såklart inte heller..
I Ati power express när ja väljer High-P GPU så blir det iaf int. graffet..
Kollar i Everest programmet, då står det att ja har mitt 4570, men får det fan inte att funka. blir galen

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk
Avstängd

Lösning på 4570 i Windows 7

Yeah, Nu har ja fått 4570 att fungera, medans 3200 är inaktiverad (eller aktiverad samtidigt). Gör följande!

1. Ladda ner drivrutinen till grafikkortet, installera den

1.1 Ladda ner hd Mobility Modder

2.Installera o kör. Ange där du har drivrutinen installerad

3.Öppna enhetshanteraren

4.Öppna Bildskärmskort, Där hittar du 4500 series (4350 och 4570 har ja för mig) och 3200 graphics

5.Högerklicka på 3200, ta inaktivera o tryck på ja

6. kommer få låg upplösning.

7. Högerklicka nu på 4500 series o aktivera

8. Inaktivera 3200 graphics (gör inte detta om du vill köra på batteri någon gång, jag har aldrig batteriet i)

Så här ska det se ut i Enhetshanteraren:
http://i301.photobucket.com/albums/nn78/tooby77/Fungerande457...

Följ gärna dom föregående trådarna om detta problem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk
Medlem

Jag provade massor av saker, men bridge tilläggs drivisen ordande upp allt åt mig.

gå bara in på ati´s hemsida och ta fram din gfx drivrutin så kommer denna upp oxxå, till vista iaf.

Visa signatur

Asus X5DAB
Fujitsu-Siemens Amilo PA

Permalänk
Avstängd

Står att allt mitt funkar, men saken är den att Prestandaklassificeringen suger på min nya dator som är bättre än min gamla. Så detta funkar inte rent. Skulle göra en recovery till Vista igen, nej då visar det sig att det inte går att kopiera från recoveryskivan, blir ett felmeddelande. Tar ut skivan o ska starta upp. Funkar inte, så ja är låst till att installera W7, för man får ju inte med någon vista skiva när man köper datorn.. super, super.. Jävla skit. Har en bra Gaming laptop med usla betyg nu.. Fint. Massor med folk har problem, Acer visste inget om detta problem, pratat med dom i 15 min idag, dom skulle maila tbx lösning till mig.. Ge mig en vista skiva i stället för fan.. Tött ja blir

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk
Medlem

Gör som alla andra, en format c:/ först dra ner en ultimate version av vista 64 på nätet

Visa signatur

Asus X5DAB
Fujitsu-Siemens Amilo PA

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyraz
Gör som alla andra, en format c:/ först dra ner en ultimate version av vista 64 på nätet

Själv har ja formaterat 4 gånger med nya installationer.. Ledsen men samma problem med x64..

Btw har du någon bra länk där du hittar x64 på svenska (vista) för ja hittar ta mej tusan ingen.. tooby77@hotmail.com Tack på förhand

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den