Permalänk
Medlem

Hela nätverket hackar.

Tjena!

För några månader sen så började mitt nätverk att hacka. Allt som vi använder nätverket till laggar.

- Datorn
- TV'n (Telia Bredbands TV)
- Xbox 360

När jag spelade med några kompisar på XboxLive så uppstod lagget för dem också.

Det som händer när det laggar är att allt stannar upp i cirka 6 sekunder två gånger per 3 minuter kanske.

Vi har ringt till supporten och dem hade inget vettigt svar förutom att dem skickade hem ett nytt modem vilket inte löste problemet. Routern är det inte heller tror vi inte eftersom bredbands TVn går igenom modemet bara.

Lagget uppstår bara på kvällarna 18.00-03.00. och det är riktigt irriterande då jag spelar som mest då..

Vi har prövat utan att använda saker som kan störa nätverket t.ex dimrar till lampor etc. Men det har inte heller funkat.

Så om någon har haft liknande eller om ni vet vad det är så är det bara att ösa in med tips som kan hjälpa till.

Tack på förhand!

Permalänk

En gissning kan vara att Felia inte har tillräckligt mycket kräm i erat fastighetsnät (om ni nu har fiber) och att när alla grannar kommer hem och surfar så sölar det ner. Bara en gissning som sagt, utan att veta något som helst om utrustning etc etc.. Skulle höra med grannar isånnafall om dom upplever samma sak, prova göra lite olika tester externt och internt

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
En gissning kan vara att Felia inte har tillräckligt mycket kräm i erat fastighetsnät (om ni nu har fiber) och att när alla grannar kommer hem och surfar så sölar det ner. Bara en gissning som sagt, utan att veta något som helst om utrustning etc etc.. Skulle höra med grannar isånnafall om dom upplever samma sak, prova göra lite olika tester externt och internt

Modem på fiber?

Permalänk
Medlem

@hyppon: iom att du har digitaltv kan du göra en svinlätt felsökning av accessen. Slå bara på tvn så ser du om den stannar samtidigt som du har lagg på dina online spel. Om den inte gör det sitter felet inne på ditt lan, om den stannar är det accessfel.
Med accessfel behöver det inte per automatik betyda att felet sitter utanför ditt hus/lägenhet utan det kan likagärna vara för att du kopplat jacken fel, har en trasig adsl splitter eller varit dum nog att dra en svinlång telefonkabel från splittern i jacket till ditt modem.
Felsök allt det själv och om inte det hjälper ringer du till supporten och säger "Tjenare, plix giev tekniker nao. I maed felsöning själv och jag fattar att om jag har korvfingrar får jag pynta för teknikerbesöket så skippa skitsnacket och skicka bara en nu!"
Det är såklart helt valfritt om du snackar som en lolcat men för mig fungerar alltid plixgiev iaf

@Ripcurl08: felia? Är det inte dig det är fel på om du tror att en Tb switch går ner om folk surfar när dom kommer hem från jobbet?

Permalänk

Jag hade samma problem med mitt trådlösa nätverk..

Det är det som är felet, det trådlösa.

Jag antar att du inte har kostat på det trådlösa systemet sådär väldigt mycket?

Återgärder:

* Köp bättre router, kanske någon med N-Draft och flera antenner?
* Bra nätverkskort, om du har en laptop så kan du alltid slänga i något i ExpressCard sloten på datorn.
*Om du har möjlighet, flytta routern så nära enheterna du kan komma.
---------
Hoppas detta hjälper
// Eddie.

Visa signatur

i7 920 @ 4Ghz | Asus P6T Deluxe | XFX Radeon 6870 CF | Corsair DDR3 @ 1600Mhz | 640+1TB 7200RPM | OCZ ModXStream 600W | Antec 902 | Zalman CNPS10X Extreme |