Permalänk
Robot

Fracal Design R2

Var en av dem som slängde iväg en beställning på Fractal Design's nya låda så fort dem dök upp på nätet.
Tycker de dock känns lite onödigt med dem som köper lådan sen använder mindre än hälften av hdd och fläkt platserna, fasst när de n är så billig sååå.

Bytte iaf ut den fula blå dioden i fronten mot en vit så de passar lådans "tema" och bytte även dioderna och fronten på min gammla Zalman fläkt kontroller så den också passar.

Burken i sig tycker jag bara är underbar!
Har inte haft några problem med ljuddämp som lossnar och lukten försvann nästan helt efter bara någon dag.

Men lägga till något mm på baksidan hade vart skönt då det kan bli lite trångt där.

Besök albumet: Fracal Design R2 av NeigaN

Permalänk
Medlem

Många som har köpt denna lådan nu, planerar själv att beställa en efter jul

Visa signatur

| AMD 8350 8-Core || Asus R9 270X ||
Corsair 8Gb 1866MHz || Asus Sabertooth 990FX R2.0 || Corsair CS750M ||
Windows 8.1 x64 ||

Permalänk
Medlem

bra då vet jag att den fläktkontrollern passar iaf ska inhandla ett själv när man får pengar

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Hehe, de är precis så att den passar, men som du ser på bilden så är den inskjuten en bit.

Permalänk

"Tycker de dock känns lite onödigt med dem som köper lådan sen använder mindre än hälften av hdd och fläkt platserna, fasst när de n är så billig sååå."

Dummaste jag hört?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Inaktiv

Är detta nya P182?

Permalänk
Medlem

Bygger själv i detta chassi just nu..

Fläktarna ser ut att vara "Fractal Design Silent Series 140mm"

Ger de missljud i vågrät läge som en skriver här?

Permalänk
Medlem

Hur bytte du LED? Genom löddning? Sen Vad för MCD hade du på LED'en?

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av powerlol
Bygger själv i detta chassi just nu..

Fläktarna ser ut att vara "Fractal Design Silent Series 140mm"

Ger de missljud i vågrät läge som en skriver här?

Jaa den ger ett litet brummande ljud, hör inget när jag sitter vid skärmen, men sätter man ner huvet under bordet hörs det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naruto
Hur bytte du LED? Genom löddning? Sen Vad för MCD hade du på LED'en?

MVH

Jaa jag lödde dit en ny diod och mcd har jag ingen aning, hade en rejäl hög omärkta dioder som legat på hyllan i ett par år.

Notera att det är en 3mm diod som sitter original och lättast om du har samma storlek(mina var 5mm så blev lite pillande).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
"Tycker de dock känns lite onödigt med dem som köper lådan sen använder mindre än hälften av hdd och fläkt platserna, fasst när de n är så billig sååå."

Dummaste jag hört?

Dåra?
De är ju som alla stadsbor som köper jeepar och enbart kört runt i en stad med, totalt onödigt..

Om de nu inte hade varit för att de här är en väldigt billig burk (som jag sa förut) känns de inte så värt när man kunde suttit med en mycket mindre burk eftersom man endå inte använder utrymmet..

Permalänk

stilrent med en vit diod ska inspekteras på mitt chassi

Visa signatur

//Tobbe A.K.A -=[warper]=-

Permalänk
Medlem

nice!
låter det mycket med båda takfläktarna i?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Är detta nya P182?

Den har goda förutsättningar för det, åtminstone prismässigt.

Kvalitetsmässigt brukar det ta ett tag innan folk verkligen ser vad den går för.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Är riktigt sugen på att köpa detta chassi, och dessa bilder var ju bra att se.

Frågan är ju hur pass mycket HDD "buren" stryper luftflödet (för det sitter väl fläktar i fronten?) då jag har 2st 280GTX som konstant behöver så mycket kall luft som möjligt.

Om detta inte är ett problem så blir det nog att beställa detta chassi då det verkar passa perfekt för mina radiatorer i taket!

Tack för ett bra galleri!

Permalänk

gillar detta chassit (:

Visa signatur

E6600 @ 3,00GHz| Gigabyte GA P35 DS3 | GTX 260 | 4 GB Corsair XMS 2 DHX PC2-6400 | Hitachi 500gb | Corsair HX 620w |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ3
nice!
låter det mycket med båda takfläktarna i?

Kan inte svara på detta då jag inte jämnfört utan fläktar, men med fractals tysta fläktar låter de endå inte mkt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala

Frågan är ju hur pass mycket HDD "buren" stryper luftflödet (för det sitter väl fläktar i fronten?) då jag har 2st 280GTX som konstant behöver så mycket kall luft som möjligt.

Ja det är 2 i fronten.
Men du har en 140 nästan under grafikkortet och om du har Sli eller crossfire så ligger fläkten på sidan nog rätt exakt över båda grafikkorten.
Är du orolig så köp något annat än fractal's fläktar med lite bättre rpm o ha på sidan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeigaN
Dåra?
De är ju som alla stadsbor som köper jeepar och enbart kört runt i en stad med, totalt onödigt..

Om de nu inte hade varit för att de här är en väldigt billig burk (som jag sa förut) känns de inte så värt när man kunde suttit med en mycket mindre burk eftersom man endå inte använder utrymmet..

Ja men det lät på dig som om man skulle välja burk efter hur många diskar som får plats.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |