Permalänk

Hdmi (dvi)

Köpte mig en LCD TV igår (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=444044) och har en fråga ang. HDMI-ingångarna. TV:n är utrustad med 3xHDMI-ingångar varav en heter HDMI (DVI). Enligt manualen så är denna ingång till för om man ska koppla HDMI-DVI, vilket jag tolkar som t.ex. en PC med DVI-utgång.
Det jag undrar är om man istället kan koppla in Xbox 360 eller en HD-box via den ingången, alltså HDMI till HDMI. Någon som har en sådan TV eller vet hur det fungerar? Kan detta skada TV:n?
Vill helst koppla in konsollen och HD-boxen på baksidan då den tredje ingången, som är en vandlig HDMI-ingång, är placerad på sidan av TV:n och är tänkt att användas till laptopen.
Hoppas någon förstår frågan. (Svårt att förklara detta)

Visa signatur

Laptop: ASUS U31SG 13"
[Intel i3 2350M] [8 GB DDR3] [nVidia GeForce 610M] [120 GB SSD]

Permalänk
Medlem

Jodå, det ska nog gå. Det är digitala signaler både från datorn och Xboxen.
Observera att när du är i SOURCE-menyn på TV och fipplar så kan du "Ändra namn" på anslutningen till typ "DVI PC" eller "Spel" så att TV:n förhoppningsvis låter bli att lägga på en massa bildhanteringsfilter och liknande innan den visar bilden. (Blir ju fördröjningar annars)
Det där med "Ändra namn" låter helt galet och är säkert någon konstig översättning från japanska, kinesiska eller koreanska. "Ändra typ" vore en mycket bättre översättning.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3