Windows 7 gratis till studerande 6 Agusti

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Var ansöker man? Här? http://msdn.microsoft.com/sv-se/academic/default%28en-us%29.a...

Du måste ansöka via Pellesoft, kostar en hundralapp.

Permalänk
Medlem

Vad är det jag ska ladda ner via MSDNAA? Är "Windows 7 Language Pack (x86)" enbart språktillägg och fungerar det till den versionen av "Windows 7 Professional (x86)" som även ligger uppe?

Chansar på att det är två klockrena ja som svar på frågorna men vill inte gärna fastna i installationen av ett OS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Var ansöker man? Här? http://msdn.microsoft.com/sv-se/academic/default%28en-us%29.a...

Jag ansökte genom mitt universitet, umeå.

Permalänk
Medlem

Binder man sig till windows7 via pellesoft som ett abonemang? Slutar windows fungera när tiden gått ut?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nord_93
Binder man sig till windows7 via pellesoft som ett abonemang? Slutar windows fungera när tiden gått ut?

Jag har själv ingen förstahandsinformation men jag har läst här på SweC att din installation av Windows 7 är som vilken annan installation som helst. Du "bör" enligt användaravtalet avinstallera ditt Windows när du slutar studera etc.

Dock har jag även läst att tillgången till MSDNAA är tidsbegränsad och måste förnyas i intervaller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Du "bör" enligt användaravtalet avinstallera ditt Windows när du slutar studera etc.

I sådana fall så har de ändrat användaravtalet, sist jag läste igenom det så får man fortsätta att använda licensen även efter studiernas avslutande så länge man fortsätter att följa licensavtalet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Dock har jag även läst att tillgången till MSDNAA är tidsbegränsad och måste förnyas i intervaller.

Detta är att få tillgång till nerladdningsportalen, inte huruvida man får lov att använda redan nerladdade program.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Behöver snabbt svar;
Behövde man ange cd key när man installerade eller kan man köra denna version tills man fått cd key?

Visa signatur

[Fractal Design Define R2, Svart] - [Corsair 650Watt] - [Asus P7P55D] - [Intel Core i5 @ 4GHz 1.4v] - [Scythe Ninja 2 Rev B] - [Corsair XMS DDR3 4GB @ 1600MHz] - [ASUS Geforce GTX 275] - [8 Diskar, Total 5.5TB~ Lagring] - [LG 32" FullHD]
3D Mark 06 : 21190 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12805441
3D Mark Vantage : 15139

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virrevirus
Behöver snabbt svar;
Behövde man ange cd key när man installerade eller kan man köra denna version tills man fått cd key?

Du behöver CD-key. Den hittar du där du laddar ner.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk

Jag vet, fast hade tänkt att låna skivan till en polare som sedan ska skaffa cd key via detta sätt. Hur funkar de?
Edit; Menar att om man kan köra 30dagar utan key.

Visa signatur

[Fractal Design Define R2, Svart] - [Corsair 650Watt] - [Asus P7P55D] - [Intel Core i5 @ 4GHz 1.4v] - [Scythe Ninja 2 Rev B] - [Corsair XMS DDR3 4GB @ 1600MHz] - [ASUS Geforce GTX 275] - [8 Diskar, Total 5.5TB~ Lagring] - [LG 32" FullHD]
3D Mark 06 : 21190 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12805441
3D Mark Vantage : 15139

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virrevirus
Jag vet, fast hade tänkt att låna skivan till en polare som sedan ska skaffa cd key via detta sätt. Hur funkar de?
Edit; Menar att om man kan köra 30dagar utan key.

Nej, funkar icke.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk

Men de har ju funkat i vista?
Ska väll bara vara att klicka förbi det så man får testa i 30 dagar ..

Visa signatur

[Fractal Design Define R2, Svart] - [Corsair 650Watt] - [Asus P7P55D] - [Intel Core i5 @ 4GHz 1.4v] - [Scythe Ninja 2 Rev B] - [Corsair XMS DDR3 4GB @ 1600MHz] - [ASUS Geforce GTX 275] - [8 Diskar, Total 5.5TB~ Lagring] - [LG 32" FullHD]
3D Mark 06 : 21190 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12805441
3D Mark Vantage : 15139

Permalänk
Medlem

Vet någon när det är möjligt att ladda ner windows7 på svenska?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nord_93
Vet någon när det är möjligt att ladda ner windows7 på svenska?

Ladda ned språkpaketet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Ladda ned språkpaketet.

Tack för svar :).

Permalänk
Medlem

Tänkte tanka ner win 7, men får "Inventory not available" när jag försöker med "Add to cart". Vista funkar fint att ladda ner.

Student vid LTH, någon annan där som det har funkat för?

Permalänk
Medlem

Ska man tanka engelska verisionen först och installera och sen installera språkpaketet separat för att få det på svenska? Tacksam för snabbt svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nord_93
Ska man tanka engelska verisionen först och installera och sen installera språkpaketet separat för att få det på svenska? Tacksam för snabbt svar!

Precis på det viset. Tänk på att det inte går att uppgradera svenskt Vista till engelskt Windows 7.

För mer detaljer angående installationen kolla andra inlägget uppifrån

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Precis på det viset. Tänk på att det inte går att uppgradera svenskt Vista till engelskt Windows 7.

För mer detaljer angående installationen kolla andra inlägget uppifrån

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Har just nu svenskt windows xp. Fungerar languagepack på win7 pro enligt guiden du länkade till?

Permalänk
Medlem

Det verkar inte fungera att ladda ner nu, Inventory is not available står det. Någon som vet när det blir tillgängligt?

Permalänk
Medlem

Installerade nyss W7 Professional 64Bit som tankades hem via MSDNAA och det fungerade utmärkt.

Konto har jag via Högskola !!

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Elite AX v2 / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz / Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 / ASUS GeForce GTX 1660 SUPER DUAL EVO OC 6gb / Asus VG248

Permalänk
Medlem

På ltu så finns det bara windows 7 professional(ENG), och även ifall jag kan engelska så vill jag ha det på svenska. Kan jag använda en windows version, till exempel windows 7 professional(SWE) eller windows 7 Ultimate från ett annat universitet med den kod jag fick eller kommer det inte att funka?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av konsum
På ltu så finns det bara windows 7 professional(ENG), och även ifall jag kan engelska så vill jag ha det på svenska. Kan jag använda en windows version, till exempel windows 7 professional(SWE) eller windows 7 Ultimate från ett annat universitet med den kod jag fick eller kommer det inte att funka?

Räkna inte med att andra universitet har så mycket annat att välja på. Professionalnycklar fungerar för övrigt inte till ultimate, om du nu frågade det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Precis på det viset. Tänk på att det inte går att uppgradera svenskt Vista till engelskt Windows 7.

För mer detaljer angående installationen kolla andra inlägget uppifrån

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Gjorde som guiden i länken och det funkade kanon!

Permalänk

Hur har de blivit nu, kan man installera om med samma key?

Visa signatur

[Fractal Design Define R2, Svart] - [Corsair 650Watt] - [Asus P7P55D] - [Intel Core i5 @ 4GHz 1.4v] - [Scythe Ninja 2 Rev B] - [Corsair XMS DDR3 4GB @ 1600MHz] - [ASUS Geforce GTX 275] - [8 Diskar, Total 5.5TB~ Lagring] - [LG 32" FullHD]
3D Mark 06 : 21190 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12805441
3D Mark Vantage : 15139

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virrevirus
Hur har de blivit nu, kan man installera om med samma key?

ja, det förutsätter vi. Skulle det råka vara så att du får ringa till microsoft så är väl inte det så farligt.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

har testat alla windows från msdn(xp,vista,7), inget av dem funkar för mig.
Under installationen där man får välja vilken partition står det "inga enheter". I bioset hittar den hårddisken.

nån som har samma problem ?

PC i delar från komplett
•369755 - Cooler Master HAF 932 Big Tower Black Fans: 1x 230mm Front, 1x 230mm Top, 1x 230mm Side, 1x 140mm Rear, Red
•347165 - Chieftec Super Series PSU 650W Modular 80 Plus, 140mm Fan, 4x SATA, 1x 6 pin PCIe, 1x 8 (6+2) pin PCIe
•492762 - Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750 2,66GHz, Socket LGA1156, 8MB, Boxed
•491282 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i5 and i7, 1.65V, Intel XMP
•486110 - Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156 4xDDR3, ATX, GbLAN, 4phase power, PCI-Ex(2.0)x16
•484616 - XFX GeForce GTX 260 666M 896MB PhysX PCI-Express 2.0, "BLACK", 2xDVI, HDCP, 55nm, 666/2000MHz
•478452 - Seagate Barracuda® 7200.12 1TB SATA 3.0Gb/s, 32MB, 7200RPM
•Svart DVD±RW brännare

Permalänk
Medlem

vad gäller egentligen då man ändrar spåket till svenska i Windows 7 professional som man laddat ner från msdn:aa? Jag menar, man kan ju ändra språket till svenska genom cmd och registret som någon skrivit om tidigare, samt genom ett program som kallas för Vistalizator som man kan hitta här http://www.froggie.sk/ Det jag undrar är ifall det anses som olagligt att ändra språket av microsoft eller påverkas operativsystemet negativt på något sätt, tex att uppdateringar från Windows Update inte fungerar korrekt eller att vissa uppdateringar inte visas etc.

Permalänk
Medlem

Jag tankade precis hem den svenska versionen av Windows 7 Prof och har iso-filen liggandes. För tillfället har jag Vista 64 Home Premium, det jag undrar nu är; kan jag uppgradera till Windows 7 med versionen från MSDNAA, eller måste jag formatera och köra en nyinstallation ?

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Medlem

Det enklaste är väl att testa, bränn skivan, boota upp och se om alternativet finns. Finns det inte så måste du nyinstallera, som rekomenderas i vilket fall som helst.

Visa signatur

| Errare humanum est |