Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helenaekvall
Oj, Glömde länka BILD

Varför tog du bort 1600mhz ddr3

På ica finns det aceton, Den viktiga grejen är att den är OLJEfri

Du tar din eartop tar lite aceton på den sedan skrubbar du bara lite ytan på cpu:n och ifall du nu i framtiden köper en riktig fläkt så skrubbar du ytan på den där Kylpastan ska vara.

Intel standard fläkten kommer med applicerad kylpasta på fläkten så den ska vara kvar du kan inte rengöra något där

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deve
Varför tog du bort 1600mhz ddr3

På ica finns det aceton, Den viktiga grejen är att den är OLJEfri

Du tar din eartop tar lite aceton på den sedan skrubbar du bara lite ytan på cpu:n och ifall du nu i framtiden köper en riktig fläkt så skrubbar du ytan på den där Kylpastan ska vara.

Intel standard fläkten kommer med applicerad kylpasta på fläkten så den ska vara kvar du kan inte rengöra något där

okej vad bra=). Tog bort det för den andra var lite billigare=) Men satte på det igen

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helenaekvall
okej vad bra=). Tog bort det för den andra var lite billigare=) Men satte på det igen

I du får in i BIOS och det ska finnas en XML profil eller något den gör så att du ska kunna köra 1600mhz minnen

En annan ska var att ladda ner och fixa på USB sticka: http://ninite.com/

Permalänk
Avstängd

Btw har du checkat med någon ifall 5850 får plats i antec 300. Kortet är ganska långt

Det är tydligen så att anledningen till att dom inte lägger upp datum för GPU är för att dom inte får tillräckligt många. SÅ ifall du vill beställa nu så gör det, Finns stor chans att du får ett av dom få som kommer in hela tiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deve
Btw har du checkat med någon ifall 5850 får plats i antec 300. Kortet är ganska långt

Det är tydligen så att anledningen till att dom inte lägger upp datum för GPU är för att dom inte får tillräckligt många. SÅ ifall du vill beställa nu så gör det, Finns stor chans att du får ett av dom få som kommer in hela tiden.

Okej, Känner tyvärr ingen som har det kortet.
Vad skall jag annars välja för chassi? i samma pris=)

Permalänk

Kollade på ett galleri här och det var riktigt trångt. får nog bli ett annat.=)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helenaekvall
Kollade på ett galleri här och det var riktigt trångt. får nog bli ett annat.=)

asså jag vet inte det e trångt i alla. 3.6 cm x 25.7 cm x 10.6 cm är måtten på 5850. Jag e ganska säker på att det får plats i antec lådan, Ville bara att du skulle dubbel kolla

Okej jag kollade upp, såg att en kille hade byggt dator på bild med 4870 x2 som är 27cm, Så det ska vara lungt

Permalänk
Avstängd

Som slutliga ord nu när allt e klart. Jag vet att du fick långt över din budget. Men datorn du har nu är det bästa datorn som håller länge och är mkt strömsnål för den prestanda som den ger. Bygget är väldigt nära perfect

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deve
Som slutliga ord nu när allt e klart. Jag vet att du fick långt över din budget. Men datorn du har nu är det bästa datorn som håller länge och är mkt strömsnål för den prestanda som den ger. Bygget är väldigt nära perfect

vad bra, :D.
Så alltså så skulle jag kunna använda Antec 300?
Hellre lägga ut en tusing extra och få ett bra paket på en gång än att köpa skit och ångra sig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helenaekvall
vad bra, :D.
Så alltså så skulle jag kunna använda Antec 300?
Hellre lägga ut en tusing extra och få ett bra paket på en gång än att köpa skit och ångra sig

Vilket chassi du tar beror mest på hur mycket du värderar ljudnivå. Jag skulle personligen lagt några hundra till och tagit Fractal design R2. Antec 300 är ett trevligt chassi, men är mer anpassat för bra luftflöde än tystnad (odämpat, mycket hål i chassit och inga dämpade hårddiskplatser).

Grafikkortet du valt är enligt Hardwarecanucks riktigt tyst mest hela tiden:
http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...

Det går ju att köpa till en tystare processorkylare vid ett senare tillfälle om du skulle tycka att det behövs, annars har datorn potential att bli rätt tystlåten och då tar ett dämpat chassi ned ljudnivån ännu lite grann.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Vilket chassi du tar beror mest på hur mycket du värderar ljudnivå. Jag skulle personligen lagt några hundra till och tagit Fractal design R2. Antec 300 är ett trevligt chassi, men är mer anpassat för bra luftflöde än tystnad (odämpat, mycket hål i chassit och inga dämpade hårddiskplatser).

Grafikkortet du valt är enligt Hardwarecanucks riktigt tyst mest hela tiden:
http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...

Det går ju att köpa till en tystare processorkylare vid ett senare tillfälle om du skulle tycka att det behövs, annars har datorn potential att bli rätt tystlåten och då tar ett dämpat chassi ned ljudnivån ännu lite grann.

ok, Bryr mig inte om ljudnivån, bara den inte är JÄTTE hög så är det lugnt. För det mesta så sitter jag med hörlurar på