Permalänk
Medlem

Laptop till tjejen?

Hejsan

Nu är det så att min sambo jagar ny laptop, och hon vill att den ska vara rosa... Den enda rosa laptopen som vi har sett är på Media Markt och kostar 12 000:-, det är för mycket pengar för en dator om man jämför med hennes behov.

Som alla andra tjejer så surfar hon mest runt på bloggar, tjötar på msn och spelar lite spel i stil med sims 3. Problemet är att hon ställer jobbiga krav på hur den ska se ut, den ska antingen vara rosa eller vit. Desperat har jag försökt hitta ett bra köp till henne utan lycka.

Alla förslag mottages ivrigt! Prisklassen är inte satt men max beloppet skulle jag vilja se på 7000-8000:- men jag kanske är optimistisk.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Kanske en vit macbook?

Permalänk
Medlem

Kikade på det men jag tror inte hon är så sugen på att lära sig Mac OSX osv, och om hon skulle behöva hjälp med något så skulle antagligen inte jag kunna hjälpa henne för jag har aldrig varit i kontakt med en Mac längre än känna och klämma stunden inne i affärerna. Dom är väl rätt dyra också?

Permalänk
Medlem

Gjorde inte Lenovo ngn vit burk? Sony Vaio har också funnits som vit och Eee PC går nog fortfarande att köpa som vit. Annars är det väl bara att köpa en vanlig svart burk och modda den. Vill man inte göra det själv så går det ju alltid att lämna in på lack till lackfirma...

Visa signatur

Antec P182 | MSI Z97 MPOWER - Haswell Refresh | i5-4690K | Noctua NH-D14 | 16GB | CM Silent Pro 620W | ASUS Radeon R9 280 3GB DirectCU II TOP | Philips Brilliance 272C | Samsung SyncMaster T220

HTPC: | GA-MA790X-UD4 | 4G Corsair Dominator PC8500 | Phenom II 940 | Noctua NH-U12P | 400w Corsair | NAD 32"A2

Permalänk
Medlem

Re: Laptop till tjejen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doxster
Hejsan

Nu är det så att min sambo jagar ny laptop, och hon vill att den ska vara rosa... Den enda rosa laptopen som vi har sett är på Media Markt och kostar 12 000:-, det är för mycket pengar för en dator om man jämför med hennes behov.

Som alla andra tjejer så surfar hon mest runt på bloggar, tjötar på msn och spelar lite spel i stil med sims 3. Problemet är att hon ställer jobbiga krav på hur den ska se ut, den ska antingen vara rosa eller vit. Desperat har jag försökt hitta ett bra köp till henne utan lycka.

Alla förslag mottages ivrigt! Prisklassen är inte satt men max beloppet skulle jag vilja se på 7000-8000:- men jag kanske är optimistisk.

Tack på förhand!

även fast inte hela blir rosa, så finns det ju såna där klisterlappar som man klistrar på ovansidan av datorn. de brukar finnas i alla möjliga färger och mönster.

sen kan man ju tycka att om att den ska va rosa/vit är ens viktigaste krav så förtjänar man inte att ha en dator måla en mjölkkartong rosa som hon kan gå runt med istället.

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4

Permalänk

Kankse denna, den är halv vit
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=482470

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Hjälpsam
Permalänk
Medlem

Tack för tipsen! Om ni hittar fler lämpliga alternativ så är dom givetvis välkomna!

Är det någon som vet något ställe som lackar laptops? Och ungefärligt pris? Om det inte är alldeles för blodigt skulle det kunna vara ett alternativ.

Permalänk

Så dyr är väl inte MacBook?

-10 laxar
-Bra batteritid
-LED-skärm
-DDR3-minnen
-Multi-touch trackpad
-Kan köra Mac OS X *och* Windows (and every other operating system known to man, typ...)

Ni kan höra av er till mig om ni får problem (vågar säga det då folk inte brukar höra av sig så mycket när de börjat köra Mac OS X).

http://store.apple.com/se/browse/home/shop_mac/family/macbook...

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Köp en random laptop, sprejmåla rosa?

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lackar gör väl vilken lackfirma som helst, men då får du förstås först skruva sönder burken själv för du lämnar ju bara in själva chassit.

Visa signatur

Antec P182 | MSI Z97 MPOWER - Haswell Refresh | i5-4690K | Noctua NH-D14 | 16GB | CM Silent Pro 620W | ASUS Radeon R9 280 3GB DirectCU II TOP | Philips Brilliance 272C | Samsung SyncMaster T220

HTPC: | GA-MA790X-UD4 | 4G Corsair Dominator PC8500 | Phenom II 940 | Noctua NH-U12P | 400w Corsair | NAD 32"A2