Permalänk
Medlem

Problem efter nya komponenter

Har precis installerat nya komponenter i min dator, CPU, moderkort och grafikkort.

Själva hårdvarubiten verkar fungera bra, datorn startar och jag kan logga in på mitt användarkonto men strax efter jag kommer till skrivbordet startar datorn om. Felsäkert läge fungerar dock bra. Jag antar att det har med drivrutiner att göra men CD:n som följde med moderkortet fungerar inte, själva programmet där man ska installera drivrutinerna ifrån hänger sig varje gång.

Vad har ni för tips?

Permalänk
Medlem

En start kan ju vara att testa att ladda ner drivrutinerna. Alltid bättre att hämta de senaste drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Jo men kommer inte åt internet då jag antar att jag inte har några drivrutiner för nätverkskortet?

Sitter alltså på en annan dator nu.

Permalänk

ladda ner drivrutinerna via den datorn då och för över till ett usb-minne

Permalänk
Medlem

Jag testade det men datorn hittade inte USB:n?

Permalänk

Har du installerat om operativsystemet sen du installerade ny hårdvara?

Kan bli rätt mycket fel annars.

Permalänk
Medlem

Nej det har jag ej, är ju mycket möjligt att det är felet. Får nog ta och göra det.

Permalänk
Medlem

Det får du nog ta och göra

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem

Ja ska ta och göra det, såg dock nu vilken fil som krånglar. AmdLLD.sys, låter som en drivrutin eller?

Permalänk