Tyst kylning till Asus GTS250

Permalänk
Medlem

Tyst kylning till Asus GTS250

Håller på å blir tokig på ljudet från mitt Asus GTS250-kort. Helt åt skogen...

Så... Vad finns att göra; Vattenkylning - Nej tack.

Annars får det kosta vad det vill...

Permalänk
Medlem

Accelero?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Är det den här du syftar på?

http://www.arctic-cooling.com/catalog/product_info.php?cPath=...

Nån som provat? Måste man ha ytterligare kylflänsar för minnen osv?

Permalänk
Medlem

Jag har precis fått hem ett likadant kort, fick plocka ut det igen. Helt otroligt hur man kan monterar en sådan dålig fläkt.
På Dustinhome finns denna kylare och en person har tydligen monterat den på ett GTS250 kort med bra resultat. Jag beställer ett också för att kunna använda kortet.
http://www.dustinhome.se/pd_5010127085.aspx?

Permalänk
Medlem

Perfekt. Då är vi två. Alina ska plocka hem ett åt mej oxå.
Vad håller ditt kort för temp? Mitt håller 50C på idle...

Permalänk
Medlem

Mitt kort åkte ur datorn innan jag ens hann tänkta tanken att mäta temperaturen.
Det är skandalöst av Asus att sälja ett kort med en fläkt som låter så, grafikkorttet är i praktiken obrukbart med orginalfäkten.

Permalänk
Medlem

köpte accellero S1 r2
Funkar fint. idlar kring 45 (satte in en 140mm i botten på redefine R2-chassit)
Vet dock inte vad jag ska köra för testprogram som belastar och samtidigt kan visa temperaturen...
Vet ej om det ska brinna upp eller ej...

Permalänk
Medlem

Samma här, äntligen så kan man använda grafikkortet.
Hade lite problem med kylningen till spänningsregulatorerna, löste det med att korta ner flänsarna till Asus orginalkylare och skruvade tillbaka den.
Synd att inte Asus eller någon annan kan leverera detta kort med passiv kylning från början, helt klart värt en eller två hundringar mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edtcami
Mitt kort åkte ur datorn innan jag ens hann tänkta tanken att mäta temperaturen.
Det är skandalöst av Asus att sälja ett kort med en fläkt som låter så, grafikkorttet är i praktiken obrukbart med orginalfäkten.

Innan du ens hunnit installerat korrekt drivrutin? Isåntfall förstår ja att fläktarna lät högt, eftersom de rusar på full effekt innan dom fått instruktioner.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

edtcaml: Har du hunnit belasta det och kollat temperaturer?

Permalänk
Medlem

Har inte gjort det ännu, skall kolla

Ja jag har lagt åp den senaste drivrutinen från Nvidia, spelar ingen roll att den går ner lite i varv, låter ändå för högt.

Permalänk
Medlem

Hur märker man att det är något knas med spänningsregulatorerna?
Jag satte dit dom som följde med accellero... Man vill ju inte bränna skiten...

Permalänk
Medlem

Tror att kortet stänger av sig om det går för varmt.
Anledningen till att jag hoppade över dessa var att jag glömde göra rent innan jag klistrade dit dem så de lossnade, dessutom var jag tvungen att fila ner kanterna eftersom de inte passade riktigt.
Ett tips om du vill göra samma sak är att du måste sätta kylaren i ett skruvstäd för att kunna korta ner flänsarna. Du riskerar att bryta av dem annars.

Permalänk
Medlem

okej, mina verkar sitta, så då får dom sitta kvar..

Permalänk
Medlem

HWMonitor och Furmark kan du ju använda till att kolla tempen samt stressa grafikkortet.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori