Vad har du för spel på ditt Steam-konto?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Kan man ana att han har köpt "Id Super Pack"? 22 spel bara där...

Det stämmer, köpte id Super Pack, samt Unreal Deal Pack vid någon helgrea.
22 spel från id, för 290 kr, inte helt fel

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Avstängd

25 st.
Inget speciellt dock.

Dirt 2 värt att nämna.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

o så undrar ni varför man laddar ner spel, 106 spel. ligger lite bortslösade pengar där. Good for you...or not.

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av power56
o så undrar ni varför man laddar ner spel, 106 spel. ligger lite bortslösade pengar där. Good for you...or not.

vad fan vet du om bortslösade pengar, visst det är väl inget speciellt för dig som laddar ner alla spel men skämtet är på dig och inte någon annan.

i vilket fall som helst:

Heroes 5 liras flitigt med polarna, Borderlands börjar ta en del av min tid nu också dock

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Köper hellre spelet i affären eftersom det är så jäkla dyrt på steam :S

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Köper hellre spelet i affären eftersom det är så jäkla dyrt på steam :S

Inte med deras weekend deals.

Edit: Jag fick inte med Half-Life Deathmatch: Source, Prey och Team Fortress Classic.

Edit 2: En hel del är ju genvägar, mods och demos men det ser ni. Alltså har jag inte så många som det kan se ut som :/

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av power56
o så undrar ni varför man laddar ner spel, 106 spel. ligger lite bortslösade pengar där. Good for you...or not.

Det sköna med spel man betalar för genom steam är att man inte behöver spara filerna osv. Man drar bara hem spelet när man vill spela.

En annan fördel är att du kan spela spelen online. Det är just onlinespel som är det roliga och det viktiga.

Tredje fördel är att spelen patchas titt som tätt utan större problem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Köper hellre spelet i affären eftersom det är så jäkla dyrt på steam :S

Samma här. Många gånger är det mycket billigare i affären och en hel del spel är något man bara spelar igenom en eller två gånger, alternativt öser hårt i några veckor på nätet.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Update

Permalänk
Medlem

Nice spel-lista, Draim Får väl också uppdatera min lista här då.

De spel som är nya, är RACE 07, Star Wars: Knight of the Old Republic, Splinter Cell: Chaos Theory, AaaaaAAaaaAAAaaAAAAaAAAAA!!! - A Reckless Disregard for Gravity, Crysis, Crysis Warhead, Crysis Wars, Serious Sam HD: The First Encounter, Shattered Horizon och Frontlines: Fuel of War. Räknade igår hur många jag har. Tror det var 101 eller 102 spel. Jag, beroende? Nä! ^^

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Inaktiv

Min lista, Steam påstår att det är 128 spel men jag är osäker på om den enbart räknar med spel eller olika verktyg också.

Blir nog någon till efter uppdateringen av erbjudandena i eftermiddag.

EDIT: Gjorde en liten räkning själv och fick det till 118.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Nice spel-lista, Draim Får väl också uppdatera min lista här då.

Den är ju ingenting jämfört med din. Dock får jag ta och sluta köpa nu ett tag. Måste ju ha råd med Collector's Edition av Bad Company 2 och Mass Effect 2

Permalänk

Inte så mkt tyvärr då 90% av dom spel jag spelar är inte bundna till steam.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Min lista, Steam påstår att det är 128 spel men jag är osäker på om den enbart räknar med spel eller olika verktyg också.

http://i529.photobucket.com/albums/dd332/DirtyAnders/steam_20...

Blir nog någon till efter uppdateringen av erbjudandena i eftermiddag.

EDIT: Gjorde en liten räkning själv och fick det till 118.

Quake mission packs m.fl. är inte direkt spel utan mer som DLC.

Dock räknar Steam in dom inkl tools.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

empire total war och left for dead 2.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Quake mission packs m.fl. är inte direkt spel utan mer som DLC.

Dock räknar Steam in dom inkl tools.

Det är expansioner som man får betala för. Jag ser ingen anledning till varför de inte skall räknas.

Olika tools och liknande bör ju dock inte räknas.

Permalänk
Medlem

Fattar inte, som vissa andra, varför man ska mäta sin längd här i just steam? Varför inte hela sin längd överhuvudtaget oavsett platform eller format?

Alla kan lägga sina fodral ovanpå varandra sen svara i cm så blir det ännu mer uppenbart

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Angående priserna får jag hålla med er om att det är sjukt ovärt att köpa enskilda (speciellt nya) spel som inte går på någon weekend deal sen de bytade ifrån USD till EUR till oss i europa.

Men dealsen kan vara sjukt värda, t.ex. THQs paket med 18 spel för 49.99EUR. Ett av spelen i paketet kostade 49.99 om man skulle köpa det för sig själv (Red Faction: Guerrilla).

Nu orkar jag dock inte ta printscreen på min samling, men jag har 40 spel/tools eller hur de nu räknar.

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte steam, så jag köper i princip bara steam-exklusiva spel till det, dock har det funnits någon rea som man inte kunnat motstå

Detta är taget i skolan, så jag har ej många installerade.

Delta Force 1&2 samt Commanche 4 är inte så lätta att få tag på, så därför är dessa med i listan.
Jag kommer troligen att köpa alla icke-steamexklusiva spel i fysisk form framöver.

Sakerna som gör att jag inte gillar steam:

Jag får ingen känsla av att jag äger spelen.

Man kan ej avregistrera dåliga spel, så att man kan sälja dem. -Det här är den grejen som jag tycker borde vara enklast att fixa, men efter alla år som tjänsten funnits så har de inte gjort något...

Steam är också segt, med skitkassa downspeeds (iaf för mig).

Inte allt för sällan kan det dröja någon minut innan ett spel startas.

Ibland kan det tillochmed stå "This game is currently not availible" när man startar ett spel.
Behöver steams huvudserver kontaktas för att jag ska kunna starta en exe på min dator, eller vad?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Fattar inte, som vissa andra, varför man ska mäta sin längd här i just steam? Varför inte hela sin längd överhuvudtaget oavsett platform eller format?

Alla kan lägga sina fodral ovanpå varandra sen svara i cm så blir det ännu mer uppenbart

Tycker jag låter bra med, dock finns det nog andra trådar för det, detta gäller ju som sagt steam.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Jag gillar inte steam, så jag köper i princip bara steam-exklusiva spel till det, dock har det funnits någon rea som man inte kunnat motstå

Detta är taget i skolan, så jag har ej många installerade.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-steam.bmp

Delta Force 1&2 samt Commanche 4 är inte så lätta att få tag på, så därför är dessa med i listan.
Jag kommer troligen att köpa alla icke-steamexklusiva spel i fysisk form framöver.

Sakerna som gör att jag inte gillar steam:

Jag får ingen känsla av att jag äger spelen.

Man kan ej avregistrera dåliga spel, så att man kan sälja dem. -Det här är den grejen som jag tycker borde vara enklast att fixa, men efter alla år som tjänsten funnits så har de inte gjort något...

Steam är också segt, med skitkassa downspeeds (iaf för mig).

Inte allt för sällan kan det dröja någon minut innan ett spel startas.

Ibland kan det tillochmed stå "This game is currently not availible" när man startar ett spel.
Behöver steams huvudserver kontaktas för att jag ska kunna starta en exe på min dator, eller vad?

Tycker jag låter bra med, dock finns det nog andra trådar för det, detta gäller ju som sagt steam.

Du äger ju egentligen aldrig något spel utan en slags licens att spela ett spel. Det har alltid varit så, även innan Steam och andra digitala tjänster.

Jag hade också gärna sett en möjlighet att iallafall kunna "byta in" spel jag lessnat på och fått 25% åter för att kunna lägga på nya spel. Risken är att något sådant aldrig kommer att komma då en av de största fördelarna för spelutgivarna med tjänster som Steam är att spelet du köpt inte går att sälja och man slipper begagnatmarknaden som minskar vinsten.

Själv har jag inga problem med hastigheter vare sig med att ladda ner spel eller starta spel, men då sitter jag på 100/10 fiber. Förvisso kommer jag sällan upp i de hastigheter som min anslutning klarar men jag brukar få ut 40-50% iallafall. Att du får dåliga hastigheter kan ju ha att göra med att du fått en dålig server och inte bytt i inställningarna samt att om du exempelvis sitter på skolan får dålig prestanda pga alla andra som använder internetanslutningen.

Permalänk
Medlem

http://steamcommunity.com/id/Devildoll/games

byter ut det mot en bild när jag kommer hem

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Nästan som en liten penis mätar tävling, har iaf runt 80 spel på steam.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Du äger ju egentligen aldrig något spel utan en slags licens att spela ett spel. Det har alltid varit så, även innan Steam och andra digitala tjänster.

Jag hade också gärna sett en möjlighet att iallafall kunna "byta in" spel jag lessnat på och fått 25% åter för att kunna lägga på nya spel. Risken är att något sådant aldrig kommer att komma då en av de största fördelarna för spelutgivarna med tjänster som Steam är att spelet du köpt inte går att sälja och man slipper begagnatmarknaden som minskar vinsten.

Själv har jag inga problem med hastigheter vare sig med att ladda ner spel eller starta spel, men då sitter jag på 100/10 fiber. Förvisso kommer jag sällan upp i de hastigheter som min anslutning klarar men jag brukar få ut 40-50% iallafall. Att du får dåliga hastigheter kan ju ha att göra med att du fått en dålig server och inte bytt i inställningarna samt att om du exempelvis sitter på skolan får dålig prestanda pga alla andra som använder internetanslutningen.

Jag menade bara avregistrera spelen/föra över dem till någon annans konto. Inte sälja tillbaka till steam, men det skulle jag egentligen inte ha något emot heller. 25% är dock lite lite imo.

Angående hastigheten: jag räknar inte i skolan, för där har vi 100/100, så då är dett alltid 5 MB+ ned.
Det är hemma jag menar, jag sitter på 8Mbit, så down är maximalt ~850kB/s, men ligger alltid på <50, vissa fall upp mot 150 och väldigt sällan full hastighet.

Det tog mig t ex runt 4 dagar att få ned ArmA II, då var det visserligen rea, så många laddade väl ned, men jag tycker att steam borde ordna flera sevrar isf, för vid stora releaser finns det ju inte en chans att få ned grejer i tid.

Jag har server inställd på Sverige och har även testat Danmark, vilka borde vara mest optimala, men kanske inte ändå (?).

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk

Va liten min lista var i jämförelse

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

inte speciellt många spel men men

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Har bara de spelen som KRÄVER STEAM. Tycker det är trist att det inte finns något annat alternativ för dem.

Och dessa spel är... vilka?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Och dessa spel är... vilka?

Valves spel typ Half-Life och Empire: Total War för att nämna några. COD: MW2 kräver också den Steam vad jag förstått.