Permalänk

Blinkade skärm - Dual screen.

Hallo.

Jag har precis inhandlat en andra skärm som jag kör tillsammans med en annan som jag hade innan. Problemet är att min "second skärm" blinkar till svart ibland. Blinkningen är jätte snabb kanske en tiondels sekund men en sak jag stör mig på.

Någon som har någon erfarenhet av problemet eller vet en lösning?

mvh

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem om jag har min laptopskärm + min benq 2412 igång samtidigt. Det löses om jag stänger av laptopskärmen och endast kör med den stora skärmen. Skulle vara intressant att veta vad det beror på.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Avstängd

beror lite på vilket grafikkort.

ati har en funktion som klockar ned korten i 2D läge.
tex 5800 serien, 175mhz med en skärm i 2D läge.
med 2 skärmar så ska kortet gå i 400mhz.
men överklockar man så går korten i 175mhz med 2 skärmar vilket leder till flashande frekvenser på ena skärmen pga av att korten växlar läge hela tiden.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Keeper of the Bamse

Kommer inte ihåg om det var ATI eller Nvidia som hade problemet men i patchnotes såg jag att "Flickering when using dual screens fixed" eller något liknande. Prova att uppgradera dina drivers till grafikkortet.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com