Problem att tabba tillbaka till spel i win7

Permalänk
Medlem

Problem att tabba tillbaka till spel i win7

Jag är i överlag nöjd med Windows 7 även om jag inte kan använda gamla trotjänare längre, som min webcam t.ex.

Det jag stör mig mest på är dock att jag inte kan tabba tillbaka till spel när jag väl tabbat ut till windows för att kolla msn eller någon internetsida. Alt + Enter funkar inte. Varken Alt + tab eller Win + tab får upp spelet heller.

Nu har jag iofs bara installerat Fallout 3 sedan w7-installationen, men ändå. Är det någon annan som haft problem i just Fallout eller kanske andra spel?

värt att tillägga är att datorn är splirrans ny. Senaste drivrutinerna till grafikkort, ljud, chipset osv. är installerade.

Vore ytterst tacksam för svar då jag är en flitig alt+tabbare när jag väl spelar.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med just Fallout 3

För det mesta kan jag tabba tillbaka till spelet en eller två gånger innan det slutar fungera. Ibland går det dock inte alls.

Kan du tabba då och då eller funkar det aldrig?

Permalänk

Ska köra fa3 senare och testa. för det mesta fungerar alt + tab för mig. cs och bf2 funkar oftast, men ibland blir det problem och datorn kan hänga sig tom.... så det är säkert något skumt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cogburn
Kan du tabba då och då eller funkar det aldrig?

I början råkade jag trycka alt+tab istället för bara tab när jag skulle ta upp min pip-boy (en sorts utrustning i spelet) och då funkade det att tabba tillbaka, men då gick jag direkt tillbaka utan att klicka runt någonting i windows.

Kan du tabba i andra spel, om du nu har installerat några andra till skillnad mot mig? Eller kan det vara ett problem med just Fallout?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zekkul

Kan du tabba i andra spel, om du nu har installerat några andra till skillnad mot mig? Eller kan det vara ett problem med just Fallout?

I Far cry 2 och Crysis Warhead kan jag tabba iaf. Kan testa några andra spel senare.